וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הביקורת: הרכבת הקלה בת"א תקדים את תחילת פעולתה במוצ"ש

עודכן לאחרונה: 26.8.2023 / 16:56

מפגינים אזקו את עצמם בתחנת אליפלט ברכבת הקלה/ברק דור

בעקבות הביקורת הציבורית, הקו האדום של הרכבת הקלה יתחיל הערב (שבת) שעה מוקדם יותר.
זאת לאחר שבמוצאי שבת בשבוע שעבר החלה הרכבת הקלה במרכז לפעול רק בשעה 21:30 וסיימה אחרי פחות משעתיים. הערב יצא הקו האדום לנסיעות ראשונות כבר ב-20:30. הקווים האחרונים יצאו מכיוון בת ים לפתח תקווה ב-23:50. רכבת אחרונה תצא מתחנה מרכזית בפ"ת לבת ים ב-:23:25. ואילו אחרונה מתחנת אליפלט תצא ב-00:30 ותגיע לפתח תקווה ב-1:00 בלילה. רכבת אחרונה מתחנת קריית אריה לאליפלט תצא ב-00:15.

מפגינים אזקו את עצמם ברכבת הקלה, 25 באוגוסט 2023. ללא, אתר רשמי
המפגינים בעד הפעלת הרכבת בשבת, 25 באוגוסט 2023/אתר רשמי, ללא

מפגינים אזקו עצמם אתמול לקרונות הרכבת הקלה האחרונה בתל אביב במחאה נגד אי-הפעלתה בשבת, בשבוע השני ברציפות. בעקבות המחאה, מפעילי הרכבת עצרו את נסיעתה בתחנת אלנבי, אחת לפני האחרונה. המפגינים מקיימים ברכבת קבלת שבת עם שולחן אוכל, חלה ויין.

לפי המפגינים, המשטרה מתגברת כוחות במקום ולוחמי יס"מ מונעים ירידה לרציף, כולל מצלמי עיתונות. האורות והמזגן ברכבת כובו, והמוחים שלפו מניפות כדי לנסות להפיג את החום. "ממשלת החורבן פתחה את החוזה חד צדדית ומנסה, בחסות ההפיכה המשטרית, להפוך את ישראל לדיקטטורה דתית שתגביל את חופש התנועה, תעלים נשים ושרק צד אחד יישא בנטל", אמרו המפגינים. "התעוררנו. נהיה כאן כל שבוע עד שתהיה רכבת בשבת".

"שנים שאנחנו חיות בסטטוס קוו שמגביל את חיינו ומחייב אותנו לחיות לפי ערכים לא שלנו. לא עוד", כתבו לקראת המחאה. המפגינים תכננו להתבצר ברכבת בתחנה האחרונה, אליפלט, בדומה לשבוע שעבר. שלושה מהשתתפים במחאה בשישי הקודם נחקרו במשטרה. "ממשלת החורבן פתחה את החוזה חד-צדדית ומנסה להגביל את חופש התנועה בסופי שבוע וחגים ולמנוע מאיתנו התנהלות כלכלית הגיונית ומודרנית, להעמיק את הנטל הכלכלי רק על צד אחד באוכלוסיה, להעלים נשים מהמרחב הציבורי במסווה של התחשבות ורגישות, ולקבע בחקיקה שרק אנחנו, החילונים, ניאלץ לסכן את חיינו למען ביטחוננו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully