וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה ארבל: רצח ראש רשות - אותה חומרה כמו רצח רבין

עודכן לאחרונה: 25.8.2023 / 17:33

שר הבריאיות התייחס בריאיון ל-103FM לאלימות בחברה הערבית ואמר כי השב"כ הונחה להכין תמונת מצב מודיעינית על כל המתמודדים בבחירות לרשויות המקומיות. "הרצח, הפשיעה, האלימות בהקשר של למנוע ממועמד להתמודד - הם פגיעה בביטחון ישראל", אמר. "יש למגר את התופעה הקשה"

זירת רצח בכפר קרע, 18 באוגוסט 2023/על פי סעיף רשתות חברתיות

שר הבריאות משה ארבל התייחס היום (שישי) לאלימות בחברה הערבית ואמר כי רצח ראש רשות הוא בחומרה זהה לרצח רבין. "השב"כ הונחה להכין תמונת מצב מודיעינית בנוגע לאיומים על מועמדים להתמודד ועל מועמדים שמתמודדים", אמר בריאיון ל-103FM. "אנחנו כולנו, מדינת ישראל מזועזעת מרצח נוראי שאי אפשר לשכוח אותו של ראש ממשלה בישראל, רצח שפגע בדמוקרטיה - רצח של ראש רשות נמצא באותה חומרה".

ארבל הבהיר כי רצח ופשיעה בהקשר של בחירות פירושם פגיעה בדמוקרטיה ישראלית ובמדינת ישראל. "הרצח, הפשיעה, האלימות בהקשר למנוע ממועמד להתמודד או להריץ מועמד מסויים - כל הדברים האלו הם פגיעה בחוסן ובביטחונה של ישראל, ותפקידו של השב"כ להיכנס לתמונה" אמר. "באבו סנאן השב"כ נכנס לתמונה והבין תוך כדי חקירה שמדובר באירוע פלילי. באותו רגע הוא חדל והשאיר את העבודה למשטרה. אבל ברגע שאנחנו יודעים שיש הקשר כלשהו לבחירות, בוודאי שהם צריכים להיות בפנים".

על העלייה במקרי הרציחות בחברה הערבית אמר ארבל כי מדובר בכשל. "יש אתגר נוסף שהמשטרה הצביעה עליו והוא שהשימוש בתוכנות הרוגלה מיד עם חשיפת האירוע צומצם עד כדי הופסק על ידי המשטרה", טען. "במשטרה זה הופסק ואלו היו כלים שאפשרו למנוע את אותם רציחות. המשטרה כן צריכה לקבל יותר כלים, ויחד עם זאת אני לא חושב שיש שר אחד בממשלה שחלילה שמח לאיד. כולם מבקשים למנוע, לצמצם, למגר את התופעה הקשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully