וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעדת נשים ברחובות בני ברק: "משחררים את ישראל מכפייה דתית מסוכנת"

עודכן לאחרונה: 24.8.2023 / 22:12

נשות המחאה צועדות לעיר החרדית, ויפגינו נגד "יוזמות להפרדה מגדרית, הדרת נשים, הנצחת אי-השוויון בנטל, והשבתת הרכבת הקלה בשבת". בארגוני המחאה מסרו כי "הגיע הזמן להבהיר לממשלת החורבן שמה שהיה הוא לא מה שיהיה" | מפת החסימות המלאה

בוידאו: הפגנת הנשים בבני ברק/ללא

מאות מפגינים התאספו הערב (חמישי) בקניון איילון והחלו לצעוד לכיוון העיר בני ברק במחאה נגד ההדתה, שלדבריהם מקדמת הממשלה בשיתוף ההנהגה החרדית. מאות המוחים, ובעיקר המוחות, צועדות דרך הרחובות ששת הימים, מבצע קדש, אבו חצירה, ז'בוטינסקי ומצדה. בעקבות הצעדה, רחובות בבני ברק נחסמו לתנועה על ידי המשטרה, ובסיומה מובילות המחאה יישאו נאומים.

לפי הודעת מארגני המחאה, "צעדת הנשים" מכוונת נגד "הניסיון של ממשלת החורבן, בהובלת ההנהגה החרדית ובחסות ההפיכה המשטרית, לשנות את אופייה הליברלי של ישראל, ולהפוך את המדינה לדתית יותר, מפלה, ואי שוויונית. ניסיון, אשר בא לידי ביטוי בין השאר ביוזמות להפרדה מגדרית, בהדרת נשים, בהנצחת אי השוויון בנטל, בהשבתת הרכבת הקלה בשבת ועוד".

תחילה ביקשו המארגנים מהמשטרה לאשר צעדה שתעבור ברחובות מרכזיים יותר, וקיבלו אישור רק למסלול שמשלב רק את חלקם. תהיה זו הצעדה השלישית שעורכים המפגינים בעיר בחודשים הראשונים. בראשונה נורו לעברם זיקוקים מחלונות בניינים.

צעדת הנשים, בני ברק. 24 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו
צעדת הנשים, בני ברק. 24 באוגוסט 2023/ראובן קסטרו
צעדת הנשים, בני ברק. 24 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו
צעדת הנשים, בני ברק. 24 באוגוסט 2023/ראובן קסטרו

הצעדה מתקיימת בהובלת נשות הארגונים: בונות אלטרנטיבה, אמהות בחזית, מחאת ההייטקיסטיות והייטקיסטים, כוח קפלן, החזית הוורודה, הדור הלא נכון, החלוקים הלבנים, אין בריאות נפש בלי דמוקרטיה, סבתות למען הדמוקרטיה, הגלימות השחורות, אין חינוך בלי דמוקרטיה ומטה מאבק האקדמיה.

הערב, בסיום הצעדה ייערכו נאומים "להנהגה החרדית ולתושבי בני ברק" על במה שתמוקם בצומת הרחובות רבי עקיבא וז'בוטינסקי. "אנחנו קוראות להנהגת הציבור החרדי ולממשלה כולה - עד כאן. לא נאפשר יותר כפייה דתית, הדרת נשים ואי שוויון בנטל. לא נאפשר לכם, בחסות ההפיכה, להפוך את ישראל לדיקטטורה דתית נוסח טורקיה", מסרו.

"התעוררנו. אנחנו מגיעות לבני ברק בראש מורם, לצעוד, למחות, ולהשמיע קול נגד אפלייה ועיוותים הנמשכים 75 שנים, אשר במקום לתקן אותם, הממשלה מחריפה אותם. זהו מאבק על שוויון, ועל שחרור ישראל מכפייה דתית מסוכנת. הגיע הזמן להבהיר לממשלת החורבן שמה שהיה הוא לא מה שיהיה", הוסיפו.

מטעם המארגנות נמסר: "אנחנו קוראות להנהגת הציבור החרדי ולממשלה כולה - עד כאן! לא נאפשר יותר כפייה דתית, הדרת נשים ואי שוויון בנטל! לא נאפשר לכם, בחסות ההפיכה, להפוך את ישראל לדיקטטורה דתית נוסח טורקיה. התעוררנו. אנחנו מגיעות לבני ברק בראש מורם, לצעוד, למחות, ולהשמיע קול נגד אפליה ועיוותים הנמשכים 75 שנים, שבמקום לתקן אותם, הממשלה מחריפה אותם. זהו מאבק על שוויון, ועל שחרור ישראל מכפייה דתית מסוכנת. הגיע הזמן להבהיר לממשלת החורבן שמה שהיה הוא לא מה שיהיה".

צעדת הנשים, בני ברק. 24 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו
צעדת הנשים, בני ברק. 24 באוגוסט 2023/ראובן קסטרו
צעדת הנשים, בני ברק. 24 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו
צעדת הנשים, בני ברק. 24 באוגוסט 2023/ראובן קסטרו

כל החסימות בבני ברק

  • משעה 19:00 יחסמו לתנועת כלי רכב הרחובות הבאים:
  • רח' ששת הימים מבן גוריון עד מבצע קדש
  • כלל הכניסות לאיצטדיון ולקניון איילון
  • רח' אבו חצירא מצומת מבצע קדש עד לז'בוטינסקי
  • רח' זבוטינסקי מהרב שך עד בן גוריון
  • רח' רבי עקיבא מרחוב הרב קוק עד ז'בוטינסקי
  • כלל הרחובות שחוצים/נפגשים עם הצירים המפורטים מעלה - תתאפשר היציאה והכניסה אליהם בהתאם למיקום התהלוכה
  • כלל הרחובות הפנימיים מתבקשים לצאת לפני השעה 19:00 בדגש על עסקים
  • לקניון איילון תתאפשר יציאה וכניסה רק מכיוון גשר מבצע קדש אחרי השעה 18:00 לבאי הקניון
  • תחבורה ציבורית:
  • צפויים שינויים משמעותיים בצירי הנסיעה של התחבורה הציבורית באזור, פרטים מלאים באתרי חברות התחבורה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully