וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלע ניתק מגובה עשרות מטרים - והתנפץ על המטיילים בוואדי: פרטים חדשים על האסון בנחל דוד

25.8.2023 / 14:24

המטיילים המתינו למפל סמוך לעין גדי ונפגעו מסלע ענק שהתנפץ. ילד בן 8 נהרג ועוד 8 בני אדם נפצעו בדרגות שונות בתקרית שאירעה לאחר 20 דקות של צעידה במסלול, קילומטר וחצי מנקודת ההתחלה. רט"ג: מדובר בתופעה חריגה - האזור נסגר למבקרים. "תופעת טבע לא צפויה"

בווידאו: זירת מפולת סלעים , נחל דוד, עין גדי, 24 באוגוסט 2023/שלומי הלר

המטיילים בנחל דוד שבעין גדי נפגעו מסלע ענק שניתק מגובה עשרות מטרים מעליהם, כשהם שהו בוואדי - כך עלה אמש (חמישי) מחקירת התקרית בה נהרג ילד בן חמש. מסתמן כי אחרי 20 דקות של צעידה, קילומטר וקצת מתחילת המסלול, הפצועים שהו סמוך למפל קטן כשמעליהם צוקים. לפתע אחד מהסלעים מלמעלה ניתק - והוביל לתוצאה הטרגית.

מרשות הטבע והגנים נמסר כי מדובר באירוע חריג. "אנחנו בודקים שאין מטיילים בשטח", נמסר. "את האזור שממנו הסלע הדרדר אנחנו לא מכירים. כרגע שמורת נחל דוד סגורה עד להודעה חדשה". גם סגן מפקד המרחב אייל אזולאי אמר כי כרגע נראה שמדובר בתופעת טבע לא צפויה שהובילה לאסון.

יהודה לוי בן ה-8 שנהרג במפולת סלעים בנחל דוד בעין גדי. באדיבות המשפחה
יהודה לוי שנהרג בנחל דוד/באדיבות המשפחה

במועצת בקעת הירדן סיפרו כי יהודה היה ילד מאיר ועל פניו היה תמיד חיוך. "יהודה בן השמונה, בנם של משה ורחלי, ואחיהם הקטן של נעה, הדסה, רות ושירה נהרג במפולת הסלעים בעין גדי. ברגע אחד נגדעו תום, חיוך ושובבות ילדית יפהפייה", נמסר. "איזו שמחה פלאית שנדפה ממנו והשפיעה על כל סביבתו. ילד, אדם בראשית דרכו, שהיה חבר טוב לכל חבריו ביישוב, קטנים וגדולים. אהב לשחק כדורגל ולבנות 'מחנות' עם חבריו בצחוק מתגלגל ברחבי היישוב. בו בזמן התמיד ללמוד עם אביו תורה בקביעות, להגיע לתפילות בבית הכנסת ולשיר בקול זך את זמירות השבת. את תפקיד הלוי נטל על עצמו כבר בגיל צעיר, ושש ליטול את ידי הכוהנים לפני ברכתם את הקהל. יהודה, שגדל בנופי הבקעה הקסומים, הכיל בתוכו איזה חום, קרבה ואהבה שהוטמנו בו וציפו לגדול ולפרוץ אל המעגלים הרחבים של העולם בבגרותו. אחיותיו שספדו לו סיפרו על הצחוק המתגלגל שהיה מצחיק אותן עד כאב, על השמחה שהביא בשובבותו ובאהבתו הבלתי אמצעית, המתפרצת. ועל השבר הגדול שנפער בלב המשפחה עם לכתו. יהודה, אור יקרות, הוא אחד מאתנו שהלך מעמנו, ולא יאיר עוד את שבילי היישוב בחיוכו הכובש. אבל את מורשת החיבור, אהבת התורה ואהבת האדם הטהורה שהייתה בו כולנו נזכור ונממש. יהי זכרו הטהור ברוך".

עוד בוואלה!

בן 8 נהרג במפולת סלעים בנחל דוד, 8 מטיילים נפצעו

לכתבה המלאה
זירת מפולת סלעים, נחל דוד, עין גדי, 24 באוגוסט 2023. שלומי הלר
זירת המפולת, היום/שלומי הלר

באירוע נפצעו עוד שמונה מטיילים נוספים, בהם ילדה בת ארבע במצב בינוני, אישה כבת 40 במצב קל, גבר כבן 40 במצב קל, גבר כבן 20 במצב קל, וילדה בת 12 במצב קל. כמו כן במקום טופלו עוד כמה נפגעי חרדה שהיו עדים לתקרית.

שלושה מסוקים של חיל האוויר עם צוותי חילוץ של יחידת 669 הוזנקו לזירת המפולת שהתרחשה סמוך למפל הגדול. הנפגעים נלכדו בעומק השטח - כך שהכוחות נדרשו ללכת במשך 25 דקות בכדי לחבור אליהם. גם כוחות חילוץ של פיקוד העורף הוזעקו לזירת הנפילה וכן מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully