וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקר מאחורה וברח: פרטים חדשים מתקיפת השוטר בתל אביב

עודכן לאחרונה: 24.8.2023 / 14:29

לפי החשד המפגין תקף את השוטר בכתף מאחורה וברח ללא עימות מקדים. טרם נודעה זהותו או באיזה כלי השתמש והסריקות אחריו נמשכות. "זה אירוע חמור - חציית קו אדום", אמרו גורמים במשטרה. "עוד שני ס"מ במעלה הצוואר היינו במקום אחר". כל חמשת העצורים מההפגנה שוחררו

בוידאו: למשטרה אין תיעוד: שוחררו העצורים מההפגנה נגד אישום מקל לדורסת רפאל אדנה/ניב אהרונסון

המצוד אחר החשוד בדקירת השוטר בתל אביב נמשך היום (חמישי). מדובר בשוטר תנועה שחסם את הכביש בעת מחאת "צדק לרפאל". המשטרה לקחה תיעוד ממצלמות מהזירה ועורכת סריקות אחר החשוד שפצע את השוטר בכתף באורח בינוני.

לפי גורמים במשטרה, המפגין דקר את השוטר מאחורה וברח בלי עימות מקדים. טרם נודעה זהות החשוד או באיזה כלי השתמש. "זה אירוע מאוד חמור - חציית קו אדום בוהק", אמר גורם במשטרה. "חצי שנה של מחאות לא ראינו אלימות בסדר גודל כזה. זרקו על הראש של שוטרים אבנים משתלבות. מפקד מרחב ירקון נפגע באצבע מאבן שנזרקה, יכול להיות ששבר אותה. עוד שני סנטימטר במעלה הצוואר של השוטר היינו במקום אחר. בהספדים. לא פינינו ישר בכוח, הבנו שזה אירוע רגיש. בין זה לבין פריקת זעם יש קו, פרקו כל עול".

הפגנת תמיכה במשפחתו של רפאל אדנה שנהרג בתאונת פגע וברח בנתניה , 21 באוגוסט 2023. מטה המאבק צדק לרפאל, תמונות גולשים
תקף מאחור. מחאת "צדק לרפאל", אתמול/תמונות גולשים, מטה המאבק צדק לרפאל

בד בבד, בית משפט השלום בתל אביב שיחרר היום את כל חמשת העצורים שהובאו לדיוני הארכת מעצר לאחר שנעצרו בהפגנת "צדק לרפאל" בתל אביב אתמול. חלק מהחשודים, צעירים בשנות ה-20 לחייהם, לבשו במהלך הדיון חולצות עם תמונתו של רפאל אדנה בן הארבע ועליהן הכיתוב "דם רפאל אינו הפקר".

במהלך הדיון נציג המשטרה טען שהחשודים נעצרו לאחד שהפעילו אלימות ופגעו בשוטרים. "לאחר מספר שעות שהמשטרה הכילה את האירוע, בשלב מסויים אחד מהמוחים דקר שוטר בכתפו ונס על נפשו", אמר נציג המשטרה בדיון. "בשלב הזה, ניתנה הוראת פיזור והחלו להתבצע מעצרים של מוחים שלא ניענו להוראה".

לטענת נציג המשטרה, אחד מהחשודים נעצר לאחר שהשליך אבן גדולה לעבר פרש משטרתי. חשוד נוסף נעצר לטענת המשטרה לאחר שהשליך אבן על רכבו של נהג מונית שהתקדם בזמן חסימת איילון. אחד מהמפגינים נעצר בחשד לכך שחבט בפניה של שוטרת בזמן מעצרו.

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רפאל אדנה. באדיבות המשפחה
כל העצורים שוחררו. רפאל אדנה/באדיבות המשפחה

במהלך הדיון, נציג המשטרה טען שאין בידי המשטרה תיעוד של אירועי התקיפה, אפילו לא ממצלמות הגוף של השוטרים. "ברגע שהתחילו להשליך אבנים לעבר השוטרים, השוטר החליף קסדה", הסביר נציג המשטרה. "על הקסדה השנייה לא הייתה מצלמה".

עוד עלה בדיון שהעצורים הוחזקו בתחנת לב תל אביב, תחנה שלא הוכרזה לשמש כמקום מעצר. העצורים הוחזקו שם בשל מצוקת מקומות הכליאה בשב"ס כפי שפורסמה בוואלה!. הסנגורית של חלק מהחשודים, עו"ד קרין תורן היבלר אמרה בדיון: "אני לא מבינה למה לא צורפו תמונות או מצלמות גוף? משהו שיתן אינדיקציה על האירועים?"

גם השופטת ציינה בהחלטתה שעל אף שהאירוע תועד על ידי המשטרה ומוחים רבים, המשטרה לא הציגה תיעוד של תקיפת השוטרים. בנוסף היא ביקרה את כך שהחשודים הוחזקו בתחנת לב תל אביב בניגוד לדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully