וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לכתב אישום במסגרת חוק הפרוקטשן: הצהרת תובע נגד הגובה המאיים

עודכן לאחרונה: 24.8.2023 / 10:39

המשטרה מתכוונת להאשים את רמי אסמעיל בסחיטה באיומים ושיבוש מהלכי משפט, לאחר שנתפס "על חם" באתר בנייה, על פי החשד כשניסה לגבות דמי חסרות מהקבלן. זו הפעם הראשונה שמתנהל הליך כזה תחת "חוק הפרוטקשן" החדש

בווידאו:פרשיית סחיטה של קבלנים במסגרתה הוצתו כלים הנדסיים (באגרים) ומבנים ארעיים כחלק ממאבקים בן עבריינים על גביית דמי חסות מאתרי בנייה בטמרה כפר יחזקאל וקיבוץ גזית/דוברות המשטרה
רמי אסמעיל , נתפס על חם כשניסה לגבות דמי חסות ממנהל אתר בניה של בית חולים. דוברות משטרת ישראל
"נתפס על חם". רמי אסמעיל/דוברות משטרת ישראל

שוטרי מחוז צפון של המשטרה הגישו הצהרת תובע לפני הגשת כתב אישום נגד רמי אסמעיל, החשוד שניסה לגבות דמי חסות מקבלן באתר בנייה. זה יהיה כתב האישום הראשון במסגרת "חוק הפרוטקשן".

לפי הודעת המשטרה, אסמעיל, תושב טובא זנגריה, נעצר "על חם" באתר בנייה של בית חולים לפני כשבועיים. הקבלן התקשר למשטרה ודיווח כי הוא נדרש לשלם דמי חסות לאיש. שוטרים שהוזעקו למקום עצרו את החשוד והחרימו את רכבו.

עם תום החקירה, במשטרה מתכוונים להגיש נגד אסמעיל כתב אישום בגין עבירות סחיטה באיומים ושיבוש מהלכי משפט, ומבקשים לעצור אותו עד תום ההליכים נגדו ולחלט את רכבו. נכון לעכשיו, מעצרו של החשוד הוארך בבית משפט השלום בטבריה עד יום ראשון הקרוב.

מעצר רמי אסמעיל , נתפס על חם כשניסה לגבות דמי חסות ממנהל אתר בניה של בית חולים. דוברות משטרת ישראל
המעצר של אסמעיל/דוברות משטרת ישראל

המשטרה פנתה לציבור לצורך איתור נפגעים נוספים. "כל היודע דבר על מקרים נוספים או שהוא נדרש לשלם דמי שמירה או משלם דמי שמירה לחשוד רמי אסמעיל, מתבקש להתקשר למוקד 100 או להגיש תלונה בכל תחנות המשטרה ברחבי הארץ", נמסר בהודעה.

"משטרת ישראל פונה אל ציבור האזרחים, שלא להיכנע לניסיונות גביית פרוטקשן. יש להודיע על כל חשד למוקד 100, שידאג להזניק כוחות למקום. עברייני פרוטקשן מבצעים פעמים רבות סיור מקדים באתר אותו הם מבקשים לסחוט, או לשם היכרות עם סידורי האבטחה או לשם תכנון היעד להצתה, או חבלה. גם במקרה של פניה מאיימת או אף הצעה של שרותי שמירה יש לפנות מיד למוקד 100. כניעה לסוחטים לא מבטיחה דבר ורק תביא להעמקת הסחיטה והמשכה. שוטרי משטרת ישראל יפעלו בכל כוחותיהם על מנת ללכוד את החשודים גם אם טרם ביצעו את זממם. היה וכבר נפגעתם, הודיעו למשטרה".

לפי "חוק הפרוטקשן", כל מי שיציע וייתן חסות בדרך של איומים, הפחדה, סחיטה ומרמה ויוכח שביצע זאת, יוטל עליו עונש מאסר בפועל של בין שלוש עד שבע שנים. מי שיוכח שקיבל בפועל דמי חסות בצורה של איומים, הפחדה וסחיטה, באופן ישיר אן עקיף, עונשו יוחמר וניתן יהיה להטיל עליו עונש מאסר בפועל של בין שלוש עד עשר שנים. גם במקרה זה, לא ניתן יהיה להטיל עונש מאסר על תנאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully