וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים ברוסיה: "גנרל ארמגדון" הודח מפיקוד על חיל האוויר

עודכן לאחרונה: 23.8.2023 / 15:53

התקשורת הרשמית דיווחה כי סרגיי סורוביקין, שלא נראה מאז תום מרד ואגנר ביוני, הוזז מתפקידו, אולם הוא ככל הנראה נותר בצבא. סורוביקין, שכונה "גנרל ארמגדון" בשל שיטותיו האכזריות בסוריה, היה גם סגן מפקד הכוחות באוקראינה והוא איש הצבא הבכיר ביותר שמודח מאז המרד

מנהיג קבוצת ואגנר פריגוז'ין בסרטון מאפריקה/טלגרם

מפקד זרוע האוויר של צבא רוסיה, גנרל סרגיי סורוביקין, הודח מתפקידו - כך דיווחה היום (רביעי) התקשורת הרשמית במדינה. סורוביקין, שבשלב מסוים פיקד על הכוחות הנלחמים באוקראינה, לא נראה מאז המרד הקצר שהובילה קבוצת ואגנר ביוני נגד הנהגת הצבא.

"המפקד לשעבר של כוחות האוויר והחלל של רוסיה, סרגיי סורוביקין, הוזז מתפקידו, בעוד שקולונל-גנרל ויקטור אפזלוב, ראש המטה המרכזי של חיל האוויר, הוא מפקד זמני של חיל האוויר", נאמר בדיווח של סוכנות הידיעות הרשמית RIA, שלא פירטה מעבר לכך. הדחתו עשויה להעיד כי הרשויות סבורות כי הוא לא נהג כנדרש במהלך המרד, אף שנראה שהוא נותר בצבא.

משרד ההגנה של רוסיה או הקרמלין לא הגיבו לדיווחים, שהחלו להתפרסם עוד אתמול. לפי העיתונאי אלכסיי ונדיקטוב, שניהל בעבר את תחת הרדיו המשפיעה "קול מוסקבה" עד שנסגרה על ידי הרשויות, הגנרל הודח בצו רשמי, מבלי לספק פרטים נוספים.

דיווח דומה פורסם בהמשך על ידי כלי התקשורת RBC, שציטט את מקורותיו. "גנרל הצבא סרגיי סורוביקין הודח מתפקידו על רקע מעברו לתפקיד אחר והוא עומד לרשות משרד ההגנה", דווח ב-RBC. אחד המקורות שצוטטו אמר כי הגנרל "נמצא כעת בחופשה קצרה".

מפקד כוחות התעופה והחלל של רוסיה, סרגיי סורוביקין, משתתף בפגישה בסוצ'י.

19 באוקטובר 2022. רויטרס
במערב דווח אחרי המרד כי הוא נעצר. סורוביקין/רויטרס

במהלך המרד שהוביל מנהיג ואגנר יבגני פריגוז'ין, פרסם סורוביקין סרטון שבו הפציר בו להניח את נשקו. ואולם, אחרי ההתקוממות, שהייתה האתגר הפנימי המשמעותי ביותר שעמו התמודד הנשיא ולדימיר פוטין, כלי תקשורת רוסיים וזרים דיווחו כי הגנרל הבכיר נחקר בחשד לשיתוף פעולה עם פריגוז'ין. ימים אחרי המרד, גורמי מודיעין אמריקניים ואוקראיניים אמרו כי הוא נעצר.

סורוביקין היה גנרל מוערך, שזכה לכינוי "גנרל ארמגדון" בשל שיטות הלחימה האכזריות שיישם במהלך התערבותה של רוסיה במלחמת האזרחים בסוריה. באוקטובר הוא מונה לפקד על הכוחות הרוסיים באוקראינה, אך בינואר הועבר התפקיד לרמטכ"ל ולרי גרסימוב, וסורוביקין עבר לשמש סגנו.

לפי דיווחים שפורסו בתקשורת האמריקנםי אחרי המרד, המודיעין המערבי מעריך כי סורוביקין היה מודע לתכנית של פריגוז'ין, אם כי לא ברור אם שיתף איתה פעולה או הדליף את פרטיה לשירותי הביטחון. בוול סטריט ג'ורנל דווח כי שירותי הביטחון גילו על המזימה של מפקד כוח ואגנר מבעוד מועד, והוא נאלץ להוציא לדרך את התכנית מוקדם מהמתוכנן ונכשל במטרתו לעצור את שר ההגנה והרמטכ"ל.

סורוביקין, שזכה בעבר בעיטור הצבאי הגבוה ביותר, הוא איש הצבא הבכיר ביותר שמודח מתפקידו לאחר המרד. פריגוז'ין נותר חופשי, ואתמול פרסם סרטון שככל הראה צולם באפריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully