וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: סגן מפקד הכוחות הרוסיים באוקראינה נעצר אחרי מרד ואגנר

29.6.2023 / 16:05

בקרמלין סירבו לפרט מה עלה בגורלם של ראשי הצבא, בהם סרגיי סורוביקין, המכונה "גנרל ארמגדון", אך גורמי מודיעין אמריקניים ואוקראיניים אמרו כי הוא נעצר. פוטין, בינתיים, ביקר במסגד ונפגש באופן חריג עם הציבור בניסיון לבסס מחדש את מעמדו

בווידאו: סופר: לוקשנקו על מרד ואגנר: "הצעתי לפוטין לא למהר"/רויטרס

שורת גנרלים רוסים בכירים נעלמו מעין הציבור מאז תום המרד של קבוצת ואגנר, שחרף משך הזמן הקצר שבו התחולל ממשיך להכות גלים בקרמלין ומעורר שאלות רבות סביב עתידו של הנשיא ולדימיר פוטין. על הגנרלים הבכירים ביותר נמנה סגן מפקד הכוחות הרוסיים באוקראינה סרגיי סורוביקין, המכונה "גנרל ארמגדון" בשל שיטות הלחימה האכזריות שהפעיל בסוריה. גורמי מודיעין אמריקניים ואוקראיניים אמרו הערב (חמישי) לסוכנות הידיעות אי-פי כי הוא נעצר.

סורוביקין פיקד למשך זמן קצר על הכוחות באוקראינה, עד שניהול המלחמה הישיר עבר לרמטכ"ל ואלרי גרסימוב - שגם הוא לא נראה מאז שיבגני פריגוז'ין ביקש להדיח אותו ואת שר ההגנה סרגיי שויגו. האחרון, לעומת זאת, תועד נפגש עם כוחות צבא הנלחמים באוקראינה בתחילת השבוע, בניסיון של הקרמלין להזים את השמועות לגביו.

עם זאת, הקרמלין סירב למסור פרטים נוספים על גורלו של סורוביקין, מפקד זרוע האוויר בצבא רוסיה והפנה את השאלות לגביו למשרד ההגנה, שלא מסר שום הצהרה לגביו. הגנרל הבכיר והמעוטר פרסם ביום שבת סרטון שבו קרא לפריגוז'ין לעצור את המרד, אולם לא ברור אם הוא דיבר תחת לחץ. בסרטון הוא נראה תשוש.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מעניק עיטור צבאי לגנרל סרגיי סורובקין במטה הפיקוד הדרומי בצבא ברוסטוב, 31 בדצמבר 2022. רויטרס
טוהר בעקבות המרד? פוטין מעניק עיטור לסורוביקין, דצמבר/רויטרס

בימים האחרונים פורסמו דיווחים בכלי תקשורת בארצות הברית שלפיהם המודיעין המערבי מעריך כי סורוביקין היה מודע לתכנית של פריגוז'ין, אם כי לא ברור אם שיתף איתה פעולה או הדליף את פרטיה לשירותי הביטחון. בוול סטריט ג'ורנל דווח כי שירותי הביטחון גילו על המזימה של מפקד כוח ואגנר מבעוד מועד, והוא נאלץ להוציא לדרך את התכנית מוקדם מהמתוכנן ונכשל במטרתו לעצור את שר ההגנה והרמטכ"ל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מנשק תושבת במהלך ביקור בדגסטן, 28 ביוני 2023. רויטרס
מפגש נדיר עם הציבור. פוטין מנשק תושבת מקומית בביקורו בדגסטן, אתמול/רויטרס

פוטין, שעמד בפני האיום החמור ביותר לשלטונו בן 23 השנים, משקיע מאמצים לבסס מחדש את סמכותו המעורערת. המנהיג בן ה-70 תועד מבקר אתמול במסגד היסטורי לחופי הים הכספי, כ-2,000 ק"מ מדרום למוסקבה, שאליה התקדמו המורדים ביום שבת כמעט ללא התנגדות מצד כוחות הביטחון. שעיטתם של שכירי החרב אל הבירה העלתה שאלות סביב שיתוף פעולה אפשרי בין פריגוז'ין לבין קציני צבא בכירים אחרים.

הקרמלין אמר כי פוטין כינס שם דיון על פיתוח התיירות במחוז, והוא שוחח עם תושבים שהצטלמו עמו בעודו מרכיב משקפי שמש וללא עניבה. הוא אף נשק בראשה של אחת התושבות שאיתה הצטלם, ובקרמלין התעקשו כי התמונות הללו - שקשה לדעת אם לא בוימו מראש - מעידות על התמיכה "האדירה" שממנה נהנה הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully