וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמחה רוטמן נגד בג"ץ: חותר למשבר חוקתי במכוון במחיר של גרירת ישראל לכאוס

עודכן לאחרונה: 22.8.2023 / 14:29

יו"ר ועדת החוקה מתח ביקורת חריפה על החלטת בג"ץ לדחות את בקשת המדינה לדחיית הדיון בעניין עילת הסבירות, ואמר כי לבית המשפט "אין לו גבולות - גוררים את המדינה לכאוס תפקודי"

בווידאו: בג"ץ: אין אופק לחקיקה בנושא אימוץ ללהט"ב, בית המשפט לא יכול להתעלם/לע"מ

יו"ר ועדת החוקה ח"כ שימחה רוטמן מתח ביקורת חריפה היום (שלישי) על החלטת בג"ץ לדחות את בקשת המדינה לדחיית הדיון בעניין עילת הסבירות, ואמר כי בית המשפט גורר את ישראל למשבר חוקתי במכוון.

"אני בכל מאודי רציתי להאמין שבג"צ אינו חותר ליצירת משבר חוקתי באופן מכוון כחלק מהמלחמה על שימור כוחו המופרז ובמחיר גרירה של מדינת ישראל לכאוס תפקודי. המציאות מוכיחה שזו מחשבה נאיבית לגמרי", צייץ רוטמן. "לבג"צ אין גבולות, ובדמוקרטיה, אסור שתהיה רשות שלסמכויותיה אין גבולות" הוסיף.

רוטמן צייץ את הדברים לאחר שנישאת בית המשפט העליון אסתר חיות החליטה כי הדיון בביטול עילת הסבירות יתקיים במועדו, שנקבע ב-12 בספטמבר בעוד כשלושה שבועות. ההחלטה מעבריה מסר בחשיבות הדיון הנפיץ, ומבטיחה שכל הרכב בית המשפט העליון ישב על המדוכה בדיון בעתירה.

שמחה רוטמן, דיון על צמצום ביטול עילת הסבירות, כנסת, 23 ביולי 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
רוטמן במליאה/פלאש 90, יונתן זינדל

הממשלה ביקשה לפני כשבוע באמצעות עורך דינה אילן בומבך לדחות את מועד הדיון בעתירות על ביטול עילת הסבירות. בומבך חזר על הנימוקים לפיהם מדובר במספר רב של עותרים ולכן הוא זקוק לזמן רב ללמוד את החומר, כמו כן טוען עורך הדין שבנו מתחתן באותו הערב. היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, התנגדה לבקשה.

בג"ץ ידון בביטול עילת הסבירות בהרכב מלא של 15 שופטים - בפעם הראשונה בהיסטוריה. מדובר בהחלטה שהתקבלה על ידי חיות, שצפויה לפרוש באוקטובר. יש לחיות שלושה חודשים להצטרף לכתיבת פסק הדין שצפוי להיות האחרון שלה. ההחלטה לשבץ הרכב מלא לדיון מגיעה בשל העובדה כי מדובר בביטול עילה שבג"ץ עצמו עושה בה שימוש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
דיון בג"צ בעניין חוק יסוד הממשלה העוסק בהסדר נבצרות ראש ממשלה 03 באוגוסט 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
הנשיאה חיות והשופטים עמית ופוגלמן בבית המשפט העליון, החודש/פלאש 90, יונתן זינדל

חיות צפוייה לפרוש מכס השיפוט בחודש אוקטובר. ממועד פרישתה יש לה שלושה חודשים לסיים לכתוב את פסקי הדין האחרונים שנותרו לה לכתוב. לוין לא מסתיר את העובדה שהוא מתנגד לכך שהשופט יצחק עמית ימונה לנשיא הבא. עמית צריך להתמנות לפי מנהג הסניוריטי שקובע שהשופט הוותיק ביותר בבית המשפט העליון מתמנה לתפקיד הנשיא. עם זאת לוין מעוניין למנות נשיא מתוך הרכב השופטים הנוכחי ככל הנראה יוסף אלרון.

גם השופטת ענת ברון פורשת באוקטובר מה שאומר שהרכב בית המשפט העליון מצטמצם מ-15 שופטים ל-13 אך חשוב מכך מבחינת שר המשפטים - ברון וחיות נחשבות לליברליות ולכן אי ישיבתם בהרכב עשויה לסייע לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully