וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר מפעיל לחץ על ההסתדרות הרפואית: קיצור התורנויות ייצא לדרך עם הסכמות ובלעדיהן

עודכן לאחרונה: 21.8.2023 / 22:53

במכתב ששיגר דוחק המשרד את ההסתדרות הרפואית, באמצעות לחץ על מנהלי בתיה"ח בפריפריה, להסכים למתווה הקיצור. ההסתדרות מצדה דורשת היענות לדרישותיה, ושבהיעדרה - המתמחים ימשיכו לעבוד 26 שעות רצופות. החלת המתווה משמעותה שמנהל בי"ח שלא יפעל לפיו יעבור על החוק

בווידאו: ועדת הבריאות-בחינת יישום תכנית משרד הבריאות לקיצור תורנויות מתמחים/ערוץ הכנסת

משרד האוצר שיגר הערב (שני) מכתב למנהלי שבעת בתי החולים בפריפריה שמתחילים בקיצור התורנויות למתמחים בעוד 10 ימים. במכתב קבע האוצר כי גם אם ההסתדרות הרפואית לא תגיע איתם להסכם, קיצור התורנויות ייצא לדרך.

המתווה לפיו יקוצרו התורנויות יפעל כך שהמתמחים שירצו להשלים את משכורתם לזו שקדמה למהלך יצטרכו להוסיף 9 שעות חודשיות אחר הצהריים (במקום 18, כך שלמעשה חצי שעת עבודה תתומחר כשעה). בנוסף, המתמחים שירדו ל-21 שעות עבודה יקבלו יום מנוחה לאחר התורנות, כמו המתמחים שעובדים 26 שעות.

נציגי ארגון המתמחים ״מרשם״ מוסרים את מכתב התפטרותם . משרד הבריאות, תל אביב 7 באוקטובר 2021. ראובן קסטרו
המחאה לקיצור תורנויות המתמחים/ראובן קסטרו

במהלך זה דוחק למעשה האוצר לפינה את ההסתדרות הרפואית ורוצה לגרום למנהלי בתי החולים להפעיל עליה לחץ. זאת מכיוון שהיא מצדה מאיימת שהקיצור לא יצא לדרך אם לא יענו לדרישותיה ושהמתמחים ימשיכו לעבוד לאורך 26 שעות. במידה ולא יהיה אישור משר העבודה להמשך העסקה של 26 שעות, כצפוי, מנהל בית חולים שלא יקצר תורנויות של המתמחים - ייחשב כעובר על החוק.

בעקבות הפיצוץ בשיחות המשא ומתן עם האוצר, בסוף השבוע שעבר הכריזה ההסתדרות הרפואית על סכסוך עבודה בו נכתב כי יש חשש לפגיעה בזכויותיהם ובמעמדם של המתמחים. על פי ההחלטה של ההסתדרות הרפואית הם לא ישביתו את בתי החולים במידה ולא יגיעו להסכמות, אלא יורו למנהלים לא להחיל את הקיצור בבתי החולים.

ד"ר ניצן עטיה יו"ר ארגון המתחים בהסתדרות הרפואית אמרה: "מתווה קיצור יום העבודה הינו צעד ראשון ומבורך בהפחתת העומס על הרופאים המתמחים ואנו מברכים על כך. יחד עם זאת לא נוכל לאפשר פגיעה בשכר של הרופאים המתמחים על אחת כמה וכמה על רופאים בבתי חולים בפריפריה. בתקופה בה אנו נמצאים כשרופאות ורופאים רבים שוקלים אם להישאר במערכת הבריאות הישראלית או לעשות רילוקיישן, ראוי היה שהמדינה לא תתקטנן על זוטות ולא תנסה להכשיל את המהלך. אנחנו קוראים לאוצר לחזור בו מעמדתו ולאפשר למתווה לצאת לדרך בזמן ובהצלחה, תוך שימור תנאי הרופאים המתמחים". שיחות המשא ומתן לא ימשיכו השבוע, כיוון שכל ראשי ההסתדרות המופקדים על השיחות נמצאים בחופשות בחוץ לארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully