וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופה הילרי מכה בקליפורניה: הצפות בלוס אנג'לס, שיטפונות גם בעמק המוות

עודכן לאחרונה: 21.8.2023 / 9:39

המדינה המורגלת לגלי חום ובצורות קיבלה כמויות גשם חריגות עם הגעתה של הסופה הטרופית ממקסיקו, שבה נהרג לפחות אדם אחד. זו הסופה הטרופית הראשונה שפקדה את קליפורניה זה 84 שנה. "בחיים לא ראיתי משהו כזה"

רוחות חזקות מכות בעיר קתדרל סיטי, קליפורניה, עם התקרבות הסופה הילרי, 20 באוגוסט 2023. רויטרס
כמויות גשם של שנה שלמה. רוחות חזקות מכות בעיר קתדרל סיטי/רויטרס

אזורים בלוס אנג'לס הוצפו הלילה (שני) בשיטפונות עזים עם הגעתה של הסופה הטרופית הילרי למדינת קליפורניה, שאליה התקדמה ממקסיקו, שבה נהרג לפחות אדם אחד.

מושל קליפורניה, גווין ניוסאם, הכריז על מצב חירום ברוב שטחי דרום המדינה, עם אזהרות מפני שיטפונות עד היום בשעות הצהריים, באזור המורגל לבצורות. זאת הסופה הראשונה שפוגעת בקליפורניה זה 84 שנים, וחזאים צופים כי באזורי ההרים והמדבר ירדו בין 12 ל-25 ס"מ של גשם - כמות שבדרך כלל הם מקבלים לאורך שנה שלמה.

במחוז סן ברנרדינו, הרשויות הורו על פינוי של כמה עיירות בהרים ובעמקים שנשטפו במים, בוץ, סלעים ועצים. מערבה משם, במחוז ונטורה המאוכלס יותר, שירות מזג האוויר הלאומי הזהיר מפני שיטפונות מסכנים חיים, אחרי שחמישה ס"מ של גשם ירדו בתוך שעתיים. עוד דווח על מכוניות שנתקעו בהצפות בקהילת ספניש הילס, ונוסעיהן חולצו מהמים על ידי כבאים.

דרום קליפורניה: תושבים מתכוננים להוריקן הילארי/צילום: רויטרס

המושל, שסייר בדרום קליפורניה, אמר כי פאלם ספרינגס, השוכנת כ-160 ק"מ ממזרח ללוס אנג'לס, הייתה יבשה כשהוא עזב אותה אתמול - אך בתוך שעה היא קיבלה את כמות הגשם השעתית הגדולה ביותר שלה אי-פעם, ורחובותיה הפכו לנהרות.

"זה עד כמה מהר המערכת הזו זזה. אל תיקחו שום דבר כמובן מאליו", אמר ניוסאם בתדרוך בלוס אנג'לס, שהנהר היבש העובר בה התמלא במהירות. הוא אמר כי הוא עדכן במצב את נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, שהורה לסוכנויות הפדרליות להעביר כוחות ואספקה לאזור.

לפי שירות מזג האוויר הלאומי, הסופה מתקדמת לכיוון צפון-צפון-מערב, ונכון להבוקר, היא הייתה 170 ק"מ מצפן-מערב לסן דייגו, עם מהירות רוחות של 75 קמ"ש. מאות טיסות בסן דייגו, לאס וגאס ולוס אנג'לס בוטלו בשל מזג האוויר, משחקי ספורט בוטלו ובתי ספר רבים בלוס אנג'לס ובסן דייגו נסגרו.

עוד בוואלה!

הוריקן הילרי בדרך למקסיקו, ומשם לקליפורניה - שנערכת לסופה ראשונה זה 84 שנה

לכתבה המלאה
שיטפונות בפארק הלאומי עמק המוות, קליפורניה, ארה"ב, 20 באוגוסט 2023. רויטרס
הצפות בעמק המוות/רויטרס

תושבים באזור נדהמו מעוצמת הסופה החריגה, שהביאה לשיטפונות גם לפארק הלאומי עמק המוות - אחד המקומות החמים ביותר על פני כדור הארץ. "זה די מדהים, בחיים לא ראיתי משהו כזה", אמר שון ג'וליאן, בן 54 מהעיירה רנצ'ו מיראז'. "ראיתי הרבה מאוד עצים שקרסו. והיה עץ גדול שם שקרס לכאן, וככל הנראה לא הייתי צריך להיות בחוץ".

די ג'יי הילטון, מקתדרל סיטי הסמוכה, אמר כי "ראינו סופות בעבר, אבל אף פעם לא אחת כזו עם הרוחות והגשם באותו הזמן".

הסופה הטרופית הילרי מכה ביטחואנה, מקסיקו, 20 באוגוסט 2023. רויטרס
"זה המקום היחיד שיש לנו לגור בו". הצפות בטיחואנה, אתמול/רויטרס

הילרי, שנחלשה מהוריקן לסופה טרופית עם פגיעתה ביבשה, הכתה אתמול בחצי האי באחה קליפורניה שבמקסיקו. כ-1,900 איש פונו מבתיהם למקלטים לקראת התקרבות הסופה, המסוכנת מיוחד עבור שכונות עוני שבהן בתים רבים לא עומדים בתקנות הבנייה.

"תמיד היינו מודעים לכך שזה אזור מסוכן. הרבה מים זורמים (בקרבת מקום), אבל מה נעשה? זה המקום היחיד שיש לנו לגור בו", אמרה יולנדה קונטררס, המתגוררת ברוסריטו הסמוכה לגבול עם ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully