וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12 ימים לפני החזרה ללימודים, יו"ר ארגון המורים מאיים: "לא נפתח את השנה"

עודכן לאחרונה: 20.8.2023 / 23:23

ארז ציין כי המו"מ על הסכם שכר חדש "לא התקדם מילימטר" בחודשים האחרונים. "שר האוצר אמר שהמורים צודקים, אבל גם בריאות וצה"ל חשובים ויש רק קופה אחת", אמר בכנס "דה מרקר". הוא סירב להביע עמדה על המהפכה המשפטית, ונענה בקריאות "בושה" ממורים בקהל

רן ארז מודיע על שביתה, 3 בפברואר 2023/ארגון המורים

יו"ר ארגון המורים רן ארז איים היום (ראשון) כי שנת הלימודים לא תיפתח בלי חתימה על הסכם שכר חדש. בוועידת החינוך של "דה מרקר" ומשמר החינוך הממלכתי, אמר כי המו"מ עם משרד האוצר "לא התקדם מילימטר". בהמשך היום תתקיים פגישה נוספת בניסיון להגיע להסכמות שימנעו שביתה בתיכונים.

"הודענו שאם לא ייחתם הסכם לא נפתח את שנת הלימודים. מאז ינואר לא נעשה כלום, לא היה מו"מ ענייני", הצהיר בכנס, 12 ימים לפני פתיחת שנת הלימודים. ארז ציין כי השיחות נמשכות, אך הפערים גדולים. "ההצעות של האוצר הן הצעות שלא נוכל לקבל. הן לא רק נמוכות מבחינה כספית, הן גם קשות מבחינת עתיד מערכת החינוך. הם מושפעים מאוד מהאידאולוגיה של פורום קהלת, מונחים על ידי העקרונות שלהם, רוצים לפרק את העבודה המאורגנת והחינוך הממלכתי ושמורים יעבדו בחוזים אישיים, כ-10% מהם, ולבטל את הקביעות והוותק. אלה שחזקים יותר יקבלו יותר, החלשים פחות".

יו״ר ארגון המורים, רן ארז, 21 ביוני 2023. אבשלום ששוני, פלאש 90
"לא נוכל לקבל את הצעות האוצר". ארז/פלאש 90, אבשלום ששוני

לדבריו של ארז, "בחינוך העל-יסודי חסרים 20% מהמורים. כדי לסתום חורים במערכת דוחסים יותר תלמידים לכיתות, מקצרים את שעות הלימודים. כדי לתקן את המשבר צריך לשפר את השכר. בסוף נתפשר על משהו, אבל צריך שיהיה ויכוח, מו"מ, לא להגיד שנקבל בדיוק אותו דבר כמו אלה שלפנינו. אם עשו הסכם לא טוב גם אנחנו צריכים? שר האוצר אמר שהמורים צודקים, שהחינוך הוא הדבר הכי חשוב, אבל גם בריאות חשוב, גם הכנת צה"ל למאבק באיראן, ושיש רק קופה אחת. בינתיים השקיע 800 מיליון שקל בחיזוק היישובים בשומרון. אמרתי לו את זה והוא לא ענה. רק אמר שיגיד לאנשים שלו להיות קצת יותר גמישים. גם קיש אמר שצריך להגדיל את העוגה. סוף סוף אמר מילה".

ארז סירב להביע עמדה על המהפכה המשפטית והחקיקה שמקדמת הממשלה. "אני לא יכול ברגע זה להחליף את הדגל של המאבק על החינוך למאבק המשפטי", אמר, ונענה בקריאות מחאה ממורים בקהל. "אני לא רוצה ואתם לא תשפיעו עליי", השיב להם. "כמו עם ישראל, גם המורים מחולקים לבעד ונגד, לא אפרק את הארגון. אתם יכולים לצעוק, זה לא ישנה את דעתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully