וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל האוויר זיהה כטב"ם בגבול עזה, כיפת ברזל הופעלה

עודכן לאחרונה: 20.8.2023 / 9:31

חיל האוויר איתר את הכלי שלא חצה לעבר ישראל וטס בדרום הרצועה. מערכות ההגנה האווירית עקבו אחרי מסלולו והפילו אותו. לא דווח על נפגעים. "הכלי לא היווה איום על תושבי עוטף עזה ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות", נמסר מצה"ל

יירוטי כיפת ברזל מעל אשקלון ומקום פגיעת הרקטה בבניין/רויטרס

חיל האוויר איתר היום (ראשון) כטב"ם שטס לעבר שטח מדינת ישראל מדרום רצועת עזה. כיפת ברזל הופעלה והפילה את הכלי. לא דווח על נפגעים. מדובר צה"ל נמסר כי הכטב"ם לא חצה לשטח ישראל וכי מרגע המראתו מערכות חיל האוויר עקבו אחרי מסלולו.

"לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה את כלי הטיס הבלתי מאוייש באמצעות מערכת כיפת ברזל", נמסר מצה"ל. "הכלי לא היווה איום על תושבי עוטף עזה ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות".

בחודש שעבר חמש רקטות נורו מרצועת עזה לעבר ישראל, במקביל ליציאת כוחות צה"ל מג'נין עם תום מבצע "בית וגן". לפי דובר צה"ל, כל הרקטות יורטו על ידי כיפת ברזל. איש לא נפגע, אך בית בשדרות ניזוק, ככל הנראה מרסיסי רקטה שיורטה שנפלו בבריכת תינוקות בחצר פרטית בעיר. תושבי הבית היו בממ"ד ולא נפגעו.

יירוט של כיפת ברזל, אשדוד, 10 במאי 2023. רויטרס
יירוט של כיפת ברזל באשדוד, מאי/רויטרס

בתגובה, תקף צה"ל תקף אתר תת קרקעי לייצור אמצעי לחימה שנמצא בשימוש מחלקת הכימיה של חמאס, ואתר לייצור חומרי גלם רקטיים של הארגון. "חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה, והוא זה שישלם על מחיר ההפרות הביטחוניות נגד מדינת ישראל", מסר דובר צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully