וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחות בבריטניה רצחה שבעה תינוקות בבית חולים: "אני מרושעת"

לוסי לטבי, שעבדה במחלקת ילודים שטיפלה בפגים או בתינוקות חולים, רצחה אותם בין היתר בהזרקת אינסולין. היא הורשעה בתום משפט ממושך וקשה לעיכול, והפכה לרוצחת הילדים הקטלנית בהיסטוריה הבריטית. "ייתכן שלעולם לא נדע באמת למה זה קרה"

לוסי לטבי, אחות בבית חולים בבריטיה שהורשעה ברצח של שישה תינוקות. רויטרס
"הרגתי אותם בכוונה משום שאני לא מספיק טובה כדי לדאוג להם". לטבי/רויטרס

אחות בריטית הורשעה אמש (שישי) ברצח של שבעה תינוקות ובניסיון לרצוח שישה נוספים במחלקת ילודים בבית חולים שבו עבדה. לוסי לטבי, בת 33, רצחה ותקפה את התינוקות אחרי לידתם בבית חולים בצ'סטר שבצפון-מערב אנגליה, בדרך כלל כשעבדה במשמרות לילה, בין 2015 ל-2016.

ההרשעה, שניתנה בתום עשרה חודשים מצמררים של משפט שהתקיים במנצ'סטר, הפכה את לטבי לרוצחת הילדים הקטלנית בהיסטוריה המודרנית של בריטניה. היא נמצאה אשמה ברצח של חמישה תינוקות בנים ושתי תינוקות בנות, אך זוכתה משני ניסיונות רצח נוספים.

חבר המושבעים, שהתדיין במשך 110 שעות, לא הצליח להגיע להחלטה לגבי שש התקפות חשודות נוספות. ביום שני ייגזר דינה, והיא צפויה להישלח למאסר ממושך, ייתכן שאפילו למאסר עולם מלא, באופן חריג.

"אנחנו שבורי לב, הרוסים, זועמים וחסרי תחושה, ייתכן שלעולם לא נדע באמת למה זה קרה", מסרו משפחות הקורבנות בהצהרה.

מחלקת הילודים שבו עבדה האחות לוסי לטבי בבית חולים בצ'סטר, בריטניה. רויטרס
הממשלה הודיעה על פתיחת חקירה עצמאית של המחדלים בבית החולים/רויטרס

התביעה אמרה למושבעים כי לטבי הרעילה חלק מהתינוקות כשהזריקה להם אינסולין, בעוד שלאחרים הזריקה אוויר או הזינה אותם בכוח בחלב. בחלק מהמקרים, היא תקפה אותם שוב ושוב לפני שהם מתו. חלקם היו תאומים, ובמקרה אחד היא רצחה שני אחים. בשני מקרים נוספים היא רצחה אחד מהם אבל לא הצליחה לרצוח את השני. הקורבן הצעיד ביותר היה תינוק בן יומו.

"הרגתי אותם בכוונה משום שאני לא מספיק טובה כדי לדאוג להם", היא כתבה בפתק שנמצא על ידי השוטרים שסרקו את ביתה לאחר שהיא נעצרה. "אני אדם רשע ונורא. אני מרושעת שעשיתי את זה".

מעשיה נחשפו כשרופאים בכירים הבחינו בדאגה במספר מקרי המוות והתעלפויות במחלקת הילודים, שבה טופלו פגים או תינוקות חולים, שהתרחשו לאורך 18 חודשים, החל מינואר 2015. הם לא הצליחו למצוא סיבה רפואית לכך, והזעיקו את המשטרה.

לפי התובע ניק ג'ונסון, בתום חקירה ממושכת, לטבי, שהייתה אחראית לטיפול בתינוקות, סומנה כ"נוכחות הזדונית הקבועה בעת שדברים השתבשו". תמונותיה ברשתות החברתיות ציירו אישה שמחה וחייכנית, עם חיי חברה עסוקים, ובאחת מהן היא אף נראית מערסלת תינוק. עם זאת, לאורך המשפט שבו עלו ראיות מטרידות, היא תוארה כרוצחת נחושה.

לחבר המושבעים נאמר כיצד לטבי ניסתה בארבע הזדמנויות לרצוח תינוקת אחת לפני שהצליחה לבסוף. כשאמה של אחת הנרצחות נכנסה בזמן שהיא תקפה תאומים, היא אמרה: "תאמיני לי, אני אחות". לאחר מעצרה, מצאו הבלשים בביתה ניירת ומסמכים רפואיים עם התייחסויות לילדים המעורבים בפרשה. היא גם ערכה חיפושים ברשתות החברתיות אחר הוריהם ומשפחותיהם של התינוקות שרצחה.

עוד בוואלה!

22 שנות מאסר לאישה ששלחה מכתב מורעל לטראמפ: "חבל שלא הצלחתי"

לכתבה המלאה
פתק שכתבה לוסי לטבי, אחות בבית חולים בבריטיה שהורשעה ברצח של שישה תינוקות. רויטרס
לטבי טענה שכתבה אותם מתוך "סערת רגשות". אחד הפתקים שנמצאו בביתה/רויטרס

לטבי מיררה בבכי בעת עדותה שמסרה במשך 14 יום. היא טענה שהיא מעולם לא ניסתה לפגוע בתינוקות ורק רצתה לטפל בהם, והאשימה את מצב כוח האדם במחלקה ובתנאי ההיגיינה הירודים שלו במום. היא גם טענה שארבעה רופאים קשרו קשר נגדה כדי להטיל עליה את האחריות למחדלי היחידה. לטענתה, היא כתבה "אני מרושעת" על אותו פתק שנמצא בביתה רק כי היא הייתה בסערת רגשות.

ואולם, התביעה טענה שהיא שקרנית קרת רוח, אכזרית ומחושבת, ששינתה שוב ושוב את גרסתה לאירועים ויש להתייחס לרישומות שנמצאו בביתה כאל הודאה. הבלשים אמרו כי הם לא מצאו שום דבר חריג בחייה ולא הצליחו לקבוע מניע כלשהו מאחורי רצח התינוקות. "למרבה הצער, אני לא חושב שאי פעם נדע אלא אם כן היא פשוט תבחר לספר לנו", אמר המפקח פול יוז, שהוביל את החקירה.

סטיבן בריירי, רופא בכיר ביחידת היילודים, אמר לרשת BBC כי מנהלי בית החולים לא חקרו את הטענות נגד לטבי ולא פעלו בהתאם לחששות שהוא ועמיתיו העלו. "הצוות שלנו הרוס ממה שקרה, ואנחנו מחויבים להבטיח שהלקחים ימשיכו להילמד", אמר נייג'ל סקוון, בכיר בבית החולים.

במקביל, הממשלה הורתה על פתיחת חקירה עצמאית של הפרשה, בעוד אביהם של זוג תאומים ששרדו את ניסיונותיה של לטבי לרצוח דרש תשובות מבית החולים. "הם היו יכולים לעצור את זה", אמר האב, שלא ניתן היה לפרסם את שמו מסיבות משפטיות.

יוז, שהוביל את החקירה, אמרה כי המשטרה ממשיכה לחקור אירועים נוספים שקרו בבית החולים ובבית חולים בליברפול שבו עברה לטבי את הכשרתה, כדי לגלות אם היו קורבנות נוספים. "יש כמה חקירות פעילות, וההורים עודכנו עליהן", אמר יוז.

  • עוד באותו נושא:
  • בריטניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully