וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

22 שנות מאסר לאישה ששלחה מכתב מורעל לטראמפ: "חבל שלא הצלחתי"

עודכן לאחרונה: 18.8.2023 / 8:41

בת 56 מקנדה הכניסה את הרעל הקטלני ריצין למעטפה שיועדה לבית הלבן בספטמבר 2020, אך זו יורטה לפני שהגיעה ליעדה. במשפטה, היא הביעה חרטה שלא הצליחה לעצור בעדו של הנשיא לשעבר. "אני רוצה למצוא אמצעים לא אלימים כדי להשיג את מטרותיי"

טראמפ הכחיש את האישומים נגדו על הטיית הבחירות: "זו רדיפה"/צילום: רויטרס

אישה מקנדה נשלחה ל-22 שנות מאסר בארצות הברית בגין שליחת מכתבים עם רעל ריצין, כולל לדונלד טראמפ בעת שכיהן כנשיא. פסקל פרייר, בת 56, הסכימה לגזר הדין בינואר אחרי שהודתה בעבירות של נשק ביולוגי.

המעטפה הקטלנית שנשלחה לטראמפ יורטה בספטמבר 2020, לפני שהגיעה לבית הלבן. פרייר אמרה לבית המשפט שהיא מתחרט על כך שהתכנית שלה נכשלה ושהיא "לא הצליחה לעצור את טראמפ". בנאום ארוך שנשאה בפני בית המשפט, היא אמרה כי היא רואה את עצמה כפעילה, ולא טרוריסטית. "אני רוצה למצוא אמצעים לא אלימים כדי להשיג את מטרותיי", אמרה.

ה-FBI מצאו את טביעות האצבע שלה במכתב לטראמפ, שבו היא קראה לו לפרוש מהמרוץ לנשיאות שבו התמודד מול ג'u ביידן. "מצאתי שם חדש עבורך: 'הליצן הרודן המכוער'", היא כתבה במכתב, על פי האישומים שהגישו ב-FBI.

השופטת דבני פרידריך גזרה עליה 262 חודשי מאסר - קצת פחות מ-22 שנים - בכלא, שבסיומן היא תגורש לקנדה ותהיה תחת פיקוח לשארית חייה, אם תשוב לארצות הברית. השופטת אמרה לה כי מעשיה היו "בעלי פוטנציאל קטלני" ו"מזיקים עבורך, עבור החברה ועבור הקורבנות הפוטנציאליים".

פסקל פרייר, אזרחית קנדית ששלחה מכתב מורעל לדונלד טראמפ. לשכת השריף, צילום מסך
לא רואה את עצמה כטרוריסטית. פסקל פרייר/צילום מסך, לשכת השריף

פרייר אף הודתה ששלחה מעטפות מורעלות דומות לשמונה אנשי אכיפת החוק בטקסס. לפי הרשויות, ב-2019 היא נעצרה במשך עשרה שבועות על החזקה לא חוקית של נשק ונהיגה ללא רשיון בתוקף, והיא האשימה אותם גורמים במעצרה. פרייר, שלה גם אזרחות צרפתית, נעצרה בעת שחצה את הגבול לבאפלו, ניו יורק, בספטמבר 2020. היא נשאה עמה אקדח, סכין ותחמושת.

בהמשך, היא הודתה שהכינה את הריצין - המופק מזרעי צמח הקיקיון - בביתה בקוויבק, והכיסה אותו למעטפה עם המכתב. לריצין, אחד הרעלים הקטלניים המוכרים למדע, אין תרופה ידוע, והוא יכול - תלוי בכמות - לגרום למוות בתוך 36 עד 72 שעות.

ב-2014, אדם ממיסיסיפי נידון ל-25 שנות מאסר אחרי ששלחת מכתבים עם ריצין לנשיא דאז ברק אובמה ולבכירים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully