וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אדמות פלסטיניות"? תצלומי האוויר שוללים את הטענה של סמוטריץ'

עודכן לאחרונה: 20.8.2023 / 16:36

לדבריו של סמוטריץ' המאחז בבנימין שפונה בתחילת השבוע הוא "קרקע פלסטינית פרטית" ולכן לא ניתן היה להסדיר את הבתים במקום. עם זאת, בתצלומי אוויר של "אעירה השחר" נראה כי מרבית הבתים נבנו על אדמות מדינה. המתנחלים זועמים על הפינוי שאישר סמוטריץ': "הרס חסר אבחנה"

פינוי מאחז "אעירה השחר" שביהודה ושומרון. 14 באוגוסט 2023/לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

תצלומי אוויר של המאחז הבלתי חוקי שהוקם בבנימין "אעירה השחר" חושפים כי מרבית הבתים נבנו על אדמות מדינה - ולא על "קרקעות פלסטיניות פרטיות" כפי שטען השר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ', שאחראי על הפן האזרחי בשטחים. המאחז פונה ביום שני על ידי כוחות הביטחון בהוראתו של סמוטריץ', ולטענתו לא היה ניתן להסדיר את הבתים שבמאחז. מנגד, המתנחלים מסרו כי "מדובר בהרס חסר אבחנה שתכליתו פגיעה בהתיישבות באשר היא".

גורמים בסביבת השר סמוטריץ' הודו כי הוא אכן אישר את המהלך. "מדובר במבנים חדשים שנבנו על קרקע פרטית ערבית מוסדרת ולא ניתן להסדיר אותם וביחס אליהם יש דרישה של מערכת הביטחון והמשפטנים לאכיפה", נמסר מסביבתו. "למרבה הצער לא הצלחנו להביא לפתרון בהסכמה של העברתם לאדמות מדינה סמוכות כדי להסדירם כפי שפעלנו ואנחנו פועלים במקומות אחרים, כמו למשל בחומש. במשמרת שלנו אנחנו בונים ומסדירים בהתיישבות בהיקפים חסרי תקדים ועושים זאת בגאון, בסמכות וברשות".

תצלומי אוויר של מאחז אעירה שחר, בנימין. 18 באוגוסט 2023. ללא, אתר רשמי
תצלומי אוויר של מאחז אעירה שחר, בנימין/אתר רשמי, ללא

גורם המעורה בפרטים סיפר כי פונו חמישה מבנים, שהוקמו על קרקע פלסטינית פרטית. לפי גורמים ביטחוניים, "האחריות הבלעדית על פינוי מאחז מסוג זה היא של סמוטריץ', שעודכן על הפינוי מראש". מדובר בפינוי מאחז בלתי חוקי נוסף מתחילת השנה תחת הממשלה הנוכחית, וחרף הביקורת מצד המתנחלים.

עם זאת, במפות ותצלומי האוויר נראה כי אחד הבתים שנהרסו היה ממוקם כולו באדמות מדינה, כמו גם חלקים מעוד שני בתים נוספים. שני מגרשים נוספים שהוכשרו לבניה ונהרסו נמצאים גם הם במרכזו של גוש חלקות המוגדר כאדמות מדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully