וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי פסיקת בית המשפט: סערת נשות הכותל תגיע מחר לשיא

עודכן לאחרונה: 17.8.2023 / 20:07

בחודש שעבר, פסק בית המשפט כי אין למאבטחים בכניסה לכותל סמכות לחפש ספרי תורה בתיקי נשות הכותל, אך יוכלו לאכוף את הכנסתם ברחבה. הפסיקה תגיע למבחן עם תפילת ראש חודש אלול, אליה קוראות נשות הקבוצה להגיע בהמוניהן. הנהלת המקום הבהירה כי יאכפו את החוק

נשות הכותל הגיעו לקיים תפילה ברחבת הכותל יחד עם ח"כ גלעד קריב. 20 ביוני 2023/לשימוש חופשי

אחרי שבחודש שעבר, בית המשפט הכריע בתביעה בנוגע לעתיד תפילותיהן של נשות הכותל - מחר (שישי) תגיע הפסיקה למבחן עם תפילת ראש חודש אלול, אליה קוראות נשות הקבוצה להגיע בהמוניהן, ובהנהלת במקום מבהירים כי יאכפו את החוק בכפוף לפסיקה.

בחודש שעבר, פסק בית המשפט השלום בירושלים כי למאבטחים בכניסה לכותל אין סמכות לחרוג מתפקידם ולחפש ספר תורה בתיקי נשות הכותל. "פסיקת בית המשפט חד משמעית ומציינת במפורש כי אין למאבטחים שום סמכות לחפש ספרי תורה, כאילו היו פצצות", מסרה יוכי רפפורט, מנכ"לית נשות הכותל. בעקבות הפסיקה, ולאחר דיון שהתקיים עם משרד המשפטים והקרן למורשת הכותל המערבי, הובהר כי החלטת בית המשפט משקפת את ההתנהלות הקיימת ברחבת הכותל המערבי מזה שנים.

נשות הכותל בתפילת ראש חודש אדר, הכותל המערבי, 22 בפברואר 2023. אריק מרמור, פלאש 90
"אין למאבטחים שום סמכות לחפש ספרי תורה, כאילו היו פצצות״/פלאש 90, אריק מרמור

מצד משרד המשפטים נמסר כי נוהל כנסת ספרי תורה בתוקף כל עוד לא ניתן צו שמורה אחרת על כן, יהיה באפשרותם של המאבטחים לאכוף את הנוהל האוסר הכנסה של ספרי תורה לרחבת הכותל אם אותם ספרים הם גלויים או שהתגלו במהלך בדיקה ביטחונית שגרתית שמבוצעת לכל מבקרי הכותל. "הרחיקו את המחלוקות והפרובוקציות מרחבת הכותל המערבי ושמרו על המקום כקדוש ומאחד", מסרה הקרן למורשת הכותל המערבי.

בהמשך לאלו, בכותל מבהירים כי המאבטחים יהיו אמונים על שמירת הביטחון, וסדרני הקרן למורשת הכותל יאכפו את נהלי המקום, ובכללם האיסור על הכנסת ספר תורה לרחבת הכותל המערבי, כפי שנוהגים לאורך כל השנה כלפי ספרי תורה שאינם רכוש המקום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נשות הכותל בתפילת ראש חודש אדר, הכותל המערבי, 22 בפברואר 2023. ינון שלום יתח
נשות הכותל בתפילת ראש חודש אדר/ינון שלום יתח

לפני כחודשיים, הבריח חבר הכנסת גלעד קריב ספר תורה לנשות הכותל, בניגוד להוראות המקום. קריב השתמש בחסינות הניתנת לו בעקבות היותו חבר כנסת על מנת להכניס את ספר התורה לרחבת עזרת הנשים. בתגובה, קבוצה של עשרות צעירים חרדים קראו לעבר חבר הכנסת קריאות כמו: "עמלק תסתלק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully