וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: משלחת רוסיה הסתגרה במלון אחרי שישראל תקפה מפעל מל"טים באיראן

עודכן לאחרונה: 17.8.2023 / 22:10

לוושינגטון פוסט הגיעו מסמכים המתארים את התכנית להקמת מפעל מל"טים ברוסיה בתיאום עם טהראן, כך שמוסקבה תוכל לייצר 6,000 כלי טיס עד 2025. על פי הדיווח, בעת תקיפת מפעל באיספהאן בינואר האחרון, צוות רוסי שהיה בביקור עבודה נדרש להישאר במלון מחשש לתקיפה נוספת

בווידאו: איראן: מתקפת מל"טים על מפעל נשק במרכז המדינה, אין נפגעים/טוויטר

רוסיה ואיראן מרחיבות את שיתוף הפעולה שלהן בייצור מל"טים, ומוסקבה מתכננת לבנות 6,000 כלי טיס בלתי-מאוישים בשנים הקרובות לטובת מלחמתה באוקראינה - כך דיווח היום (חמישי) הוושינגטון פוסט, שהשיג מסמכים מתכנית להקמת מפעל ברוסיה לייצור המוני של מל"טים. לפי המסמכים, רוסיה שואפת לייצר גרסה משופרת של המל"ט המתאבד האיראני שאהד-13, כך שיוכל לעבור גרסה ארוכה יותר.

לפי הדיווח, בחודשים האחרונים ביקרו עובדי המפעל באיראן כדי לרכוש את הידע הדרוש לפיתוח המל"טים, ובאחד מהם הם נקלעו לתקיפה ישראלית. היה זה ב-29 בינואר, כשמפעל רגיש בעיר איספהאן, שלפי ההערכות היה אחראי לייצור מל"טים וטילים, הותקף על ידי רחפני נפץ, בפעולה שיוחסה למוסד.

איראן: מתקפת מל"טים על מפעל נשק במרכז המדינה, אין נפגעים
29.01.23. מערכת וואלה!, אתר רשמי
איראן: מתקפת מל"טים על מפעל נשק במרכז המדינה, אין נפגעים 29.01.23/אתר רשמי, מערכת וואלה!

לפי הגורם שהדליף את המסמכים, מנהלים ומהנדסים מהמפעל הרוסי נדרשו להישאר בבית המלון שלהם, מחשש שיראל עשויה לתקוף מתקנים שבהם הקבוצה הייתה אמורה לסייר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully