וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב ותקף: תושב מזרח ירושלים נאשם בשוד אלים של קשישים בעיר

עודכן לאחרונה: 17.8.2023 / 18:56

כתב אישום הוגש שלשום נגד ג'אבל מוכבר, גבר בשנות ה-40 בחייו, לאחר שבשני מקרים שונים עקב אחרי קשישים, שדד אותם ותקף אותם באלימות. במקרה השני, פתח עובר אורח במרדף אחר הנאשם ויחד עם שוטר שהיה במקום הצליח לעצור אותו | תיעוד לכידת הנאשם

עקב ותקף: תושב מזרח ירושלים נאשם בשוד אלים של קשישים בעיר/דוברות משטרת ישראל

כתב אישום הוגש שלשום (שלישי) נגד ג'אבל מוכבר, תושב מזרח ירושלים בשנות ה-40 לחייו שתקף ושדד קשישים כבני 80 תושבי ירושלים. מוכבר חשוד כי בשני מקרים עקב האחרי קורבנותיו הקשישים, חיכה לשעת כושר, ותקף אותם באלימות. במקרה השני לא צלח החשודי, ונלכד על ידי אזרח ושוטר שחלפו במקום. כתב האישום הוגש בתום חקירת מואצת של תחנת לה הבירה במחוז ירושלים.

בתאריך 31.7 לקראת הצהריים, עשה את דרכו קשיש בן 79, משוק מחנה יהודה לכיוון מקום מגוריו. כל העת במהלך צעידתו, עקב אחריו מוכבר, תוך שלעיתים חלף על פניו ושב על עקבותיו. כשהתקרב הקשיש אל אזור מגוריו, ניגש אליו הנאשם, הושיט את ידו אל עבר כיס חולצתו של הקשיש וניסה למשוך משם דבר מה. במקביל, הכה מוכבר את הקשיש בחוזקה בראשו ונמלט מהמקום.

הקשיש החבול החל זעק "גנב, גנב" והשיג את תשומת הלב של עוברי האורח במקום, שניסו לתפוס את הנאשם ולקרוא לצוותי רפואה. צוות מד"א הגיע למקום ופינה את הקשש להמשך טיפול רפואי בבית חולים כשהוא פצוע באורח קל. כוחות משטרה הגיעו גם הם למקום ופתחו בחקירה.

קשיש תושב ירושלים שנשדד והותקף באלימות על ידי הנאשם ג'אבל מוכבר. 17 באוגוסט 2023. דוברות משטרת ישראל
הקשיש שנשדד והוכה על ידי מוכבר/דוברות משטרת ישראל

בזמן שהחלה המשטרה לנהל את החקירה הראשונית בנושא, ניסה הנאשם לשדוד קשישה נוספת, תושבת העיר בת 81. הנאשם עקב אחרי הקשישה, שהתהלכה לאיטה תוך שהיא מסתייעת במקל הליכה ועל זרוע ידה נשאה תיק. בשלב מסוים התקרב מוכבר לעברה, הכה בה, משך ממנה את התיק תוך שהיא זועקת "גנב".

במקרה זה, עובר אורח ששמע את קולות הזעקה של הקשישה החל לרדוף אחרי מוכבר, תוך שבשלב מסוים הצטרף למרדף הרגלי גם שוטר שחלף במקום. תוך זמן קצר תפסו השניים את הנאשם, קראו לשוטרים נוספים וביצעו מעצר. התיק שנגנב הושב לידי בעליו. הנאשם הועבר לחקירה, וביום שלישי האחרון הגישה נגדו הפרקליטות כתב אישום.

עוד בוואלה!

שם הפעוט - "מלאך המוות": עובדות גן במרכז הואשמו בתקיפת עשרות ילדים

לכתבה המלאה
הולך רגל בן 45 נפצע קשה מפגיעת הרכבת הקלה בירושלים. ניידת אמבולס על מסילות הרכבת. 2 בספטמבר 2022. תיעוד מבצעי מד"א, מד"א
תקף ושדד קשישים ברחובות ירושלים/מד"א, תיעוד מבצעי מד"א

"מדובר בנאשם שלא בחל במעשיו כלפי קשישים שעשו דרכם ברחוב", מסר רס"ר גיא טווקולי, חוקר במחלק פשעים תחנת לב הבירה, "הוא עקב אחר תנועתם בעורמה רבה תוך שהמתין ל'שעת כושר' שאין סביבם עוברי אורח ואז, באלימות כלפי הקשישים ניסה וגנב מרשות אחת מהם את תיקה ואז נמלט, זאת לאחר שבמקרה הראשון שהתרחש תוך פחות משעה, גרם חבלות קשות לקשיש בצווארו. לחוסר מזלו של הנאשם ולמרבה מזל הקורבנות, אזרח תמים ושוטר מתחנת לב הבירה שחלפו בסמוך, החלו מרדף אחר הנאשם שנעצר כשברשותו הרכוש".

עוד הוסיף טווקולי ומסר כי "פגיעה בקשישים שיכולת תגובתם למעשים שכאלו הנה נמוכה, מעצימה עשרות מונים את חומרת המעשים, וכך התייחסנו גם לחקירת המקרים שבסיומה הוגש כתב האישום נגד הנאשם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully