וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה מציגה נשק שתפסה באוקראינה: "אין לטכנולוגיה המערבית יחודיות"

עודכן לאחרונה: 17.8.2023 / 17:42

בפארק באזור מוסקבה מוצגים לראווה כלי רכב משוריינים וציוד אחר שנפל בידי הכוחות הרוסיים באוקראינה, בניסיון לשפר את תדמיתו של הצבא אחרי המפלות הרבות שספג. "מוכנים לחלוק את ההערכות לגבי חולשת הטכנולוגיה המערבית", זלזל שר ההגנה בפני נציגים ממדינות זרות

כוחות רוסיים עם הנגמ"ש האמריקני "ברדלי" שננטש על ידי חיילים אוקראינים/טלגרם

רוסיה מנסה לשקם את תדמיתו הפגועה של צבאה, ומציגה ציוד מערבי שתפסו כוחותיה באוקראינה. בפארק הפטריוטים באזור מוסקבה, המוקדש להישגיו של הצבא הרוסי, העניקו אנשי צבא סקירה של השלל שנפל בידיהם לאחרונה, כולל משוריינים אמריקניים, בריטיים, אוסטרליים ואחרים.

"הוא ננטש בשדה הקרב משום שהוא הפסיק לעבוד", אמר קצין רוסי לקבוצת עיתונאים מסוכנות הידיעות הצרפתית שהגיעו ביום שלישי לסיור בפארק, בעודו עומד ליד רכב קרבי משוריין אמריקני מדגם M1224. לאחר מכן, הוא הראה להם את המשוריין "האסקי" הבריטי, ששמשתו הייתה מנוקבת בחורים, ככל הנראה של כדורים.

במרחק של כמה מטרים משם, קצין רוסי אחר הציג את המשוריין הצרפתי AMX-10 RC, המוכר בזכות הקנה הארוך שלו. בנוסף לכך, התצוגה כללה נגמ"ש "בושמאסטר" מתוצרת אוסטרליה, נגמ"ש M113 אמריקני ורכב הקרב CV90 שמיוצר בשבדיה.

תצוגה של נשק מערבי שתפס צבא רוסיה באוקראינה בפארק באזור מוסקבה, 15 באוגוסט 2023. GettyImages
מבקר מצטלם בסמוך לנגמ"ש אמריקני שנתפס באוקראינה/GettyImages

נשיא רוסיה לשעבר דימיטרי מדבדב, שכיום אחראי על התעשייה הצבאית הרוסית בתור סגן ראש המועצה לביטחון לאומי, ביקר אתמול בתצוגה. "אלו טכנולוגיות מתקדמות, שווה לבחון אותן", אמר בעודו בוחן משוריין אוסטרלי, לפי תיעוד שהפיצה התקשורת הרוסית.

מדבדב בחן גם פריטים שלכאורה הציגו את "האינדוקטרינציה האידיאולוגית" שעוברים הצעירים האוקראינים, כולל מדים עם סיסמאות לאומיות וסמלים של גדוד אזוב - שמוגדר ארגון קיצוני ברוסיה. בתערוכה הוצגו גם כלי נשק מתוצרת אוקראינה, שלטענת מוסקבה נתפסו מאז תחילת המערכה הצבאית בפברואר 2022. גם בקיץ שעבר הציג הצבא הרוסי ציוד שלטענתו תפס באוקראינה.

התצוגה היא אחת האטרקציות בכנס "צבא-2023", שיימשך עד 20 באוגוסט ושבו ישתתפו משלחות צבאיות ממדינות הנחשבות "ידידותיות" בעיני מוסקבה.

עוד בוואלה!

אוקראינה הדיחה קציני גיוס שלקחו שוחד והבריחו אנשים: "בגידה חמורה"

לכתבה המלאה
תצוגה של נשק מערבי שתפס צבא רוסיה באוקראינה בפארק באזור מוסקבה, 15 באוגוסט 2023. GettyImages
התצוגה היא אחת האטרקציות המרכזיות בתערוכה/GettyImages
תצוגה של נשק מערבי שתפס צבא רוסיה באוקראינה בפארק באזור מוסקבה, 15 באוגוסט 2023. GettyImages
נציג מצבא נמיביה מצלם את הציוד שהציגה רוסיה/GettyImages

אחרי הכישלונות בשדה הקרב בשנה שעברה - עם הנסיגות מחרסון ומאזור חרקוב - צבא רוסיה רוצה להראות שהוא התאושש מהם. אוקראינה פתחה במתקפת נגד נוספת ביוני, אך כוחותיה מתמודדים כעת עם עמדות רוסיות מבוצרות היטב ומתקדמים באטיות. לאור זאת, בקרמלין מציגים את מתקפת הנגד ככישלון.

"המשאבים הצבאיים של אוקראינה כמעט שאזלו", טען שר ההגנה סרגיי שויגו במפגש עם אנשי צבא זרם ביום שלישי. לדבריו, אין "שום דבר ייחודי" בכלי הנשק המערביים וכי הם פגיעים בפני הנשק הרוסי בשדה הקרב. "אנחנו מוכנים לחלוק את ההערכות לגבי חולשות הטכנולוגיה המערבית", אמר שויגו.

בחלוף יותר מ-17 חודשים מפרוץ המלחמה, יכולות התעשייה הצבאית הרוסית הן בין האתגרים הגדולים ביותר העומדים בפני הקרמלין. שויגו, ששרד ניסיון מרד שהובילה קבוצת שכירי החרב ואגנר בשל הכישלונות בשדה הקרב, אמר כי רוסיה הצליחה להגדיל "מאוד" את ייצור כלי הרכב המשוריינים שלה, למרות הסנקציות הבינלאומיות.

גורמים במערב מאשימים את מדינות ברית המועצות לשעבר כמו גם את סין, טורקיה ואיחוד האמירויות הערביות, בייבוא ולאחר מכן בייצוא לרוסיה של ציוד שנאסר עליה לרכוש בשל העיצומים נגדה מחשש שתשתמש בו כדי להתחמש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully