וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה הדיחה קציני גיוס שלקחו שוחד והבריחו אנשים: "בגידה חמורה"

זלנסקי אמר כי האחראים על הגיוס בכל מחוזות המדינה הודחו מתפקידם, כחלק מהמלחמה בשחיתות שמנהלת קייב ועל רקע הצורך שלה בחיילים נוספים למתקפת הנגד. לדבריו, מחליפיהם יהיו בעלי ניסיון בשדה הקרב ויעברו סינון ביטחוני. מוסקבה: יירטנו מתקפת טילים על גשר קרים

תיעוד: סירת נפץ אוקראינית תוקפת ספינת קרב רוסית בים השחור/טוויטר

אוקראינה הדיחה בכירים במערכי הגיוס שהואשמו בלקיחת שוחד ובהברחת אנשים מחוץ למדינה, כחלק ממאבקה המתמשך בשחיתות גם בעיצומה של מתקפת-הנגד מול הכוחות הרוסיים הנתקלת בקשיים.
הנשיא וולודימיר זלנסקי אמר כי יותר מ-30 אנשים עומדים לדין פלילי, וכל ראשי מחוזות הגיוס הצבאיים הוחלפו. זלנסקי אמר כי מעשי שוחד בעת מלחמה הם בבחינת "בגידה חמורה".

לדבריו, החשדות, הכוללים קבלת שוחד במזומן או במטבעות דיגיטליים או בסיוע לאזרחים ברי גיוס להימלט מהמדינה, "מהווים איום על ביטחונה הלאומי של אוקראינה ומערערים את הביטחון במוסדות המדינה". בלשכתו של נשיא אוקראינה אמרו כי המחליפים לראשי מרכזיו הגיוס ייבחרו מקרב בעלי ניסיון בשדה הקרב שעברו סינון של שירותי המודיעין.

אוקראינה ורוסיה לא חושפות כמה מחייליהן נהרגו מאז הפלישה בפברואר 2022, אך שתיהן נואשות לכוח אדם נוסף ככל שמלחמת ההתשה ביניהן נמשכת ללא סוף באופק. מוסקבה אמרה היום (שבת) כי היא סיכלה מתקפה אוקראינית נוספת על חצי האי קרים הכבוש, כשיירטה טילים שכוונו אל הגשר המחבר בינו לבין רוסיה ו-20 מל"טים.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בביקור בעיר מיקולייב, 27 ביולי 2023. רויטרס
אוקראינה התחייבה להיאבק בשחיתות כדי להתקבל למוסדות מערביים. זלנסקי/רויטרס

לפי חוק הגיוס הכללי באוקראינה, כל הגברים בני 18 ומעלה המסוגלים להילחם הם ברי גיוס, ועל רוב הגברים מתחת לגיל 60 נאסר לעזוב את המדינה. "אנחנו מדיחים את כל הקומיסרים הצבאיים האזוריים", אמר אתמול זלנסקי. "המערכת הזו צריכה להיות מנוהלת על ידי אנשים שיודעים בדיוק מהי מלחמה ומדוע ציניות ושוחד בזמן מלחמה הם בגידה חמורה".

הוא אמר כי מערכת הגיוס "לא עובדת בצורה הגונה", והוסיף: "הדרך שבה הם מתייחסים ללוחמים, הדרך שבה הם מתייחסים לחובותיהם, זה פשוט לא מוסרי". נשיא אוקראינה הוסיף כי בסך הכול מתנהלים 112 הליכים פליליים נגד 33 חשודים ברחבי המדינה.

השחיתות התגלתה לאחר בדיקה של לשכות הצבא המקומיות, בשלב נוסף במלחמה בשחיתות שמנהלת ממשלת אוקראינה כחלק מהתחייבויותיה לבעלות בריתה במערב. במאי, נשיא בית המשפט העליון נעצר בגין האשמות בשוחד, ובינואר הודחו 11 בכירים שהואשמו בשחיתות.

כדי להצטרף לארגונים מערביים כמו האיחוד האירופי, קייב תצטרך לטהר את השירות הציבורי מתופעת השחיתות ארוכת השניים. על פי מדד השחיתות של ארגון Transparency International, אוקראינה מדורגת במקום ה-116 מתוך 180 מדינות, אך בשנים האחרונות חל שיפור משמעותי במצבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully