וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון הפך את החלטת המחוזי: מבנה בית הספר בירושלים יעבור לשמש תלמידות חרדיות

עודכן לאחרונה: 17.8.2023 / 14:51

השופטים עמית, גרוסקופף ורונן קיבלו את עתירת העייריה וקבעו כי "לא נפל פגם" בהחלטתה להקצות את המבנה במסגרת ההליך המקוצר. עוד הבהירו כי המאבק על צביון השכונה העומד ברקע ההליך המשפטי לא מצדיק את פסילת המהלך

בווידאו: "התושבים החילונים מרגישים שהם מטרה": מאבק חדש על אופי שכונה בירושלים/באדיבות המצולמים

בית המשפט העליון קבע היום (חמישי) כי מבנה בית הספר "ליידי דיוויס" שבירושלים יעבור לשמש תלמידות ברשת חינוך חרדית. בכך, קיבל העליון את עתירת עיריית ירושלים והפך את החלטת בית המשפט המחוזי מחודש יולי.

בחודש יולי, בית המשפט המחוזי הורה על עצירת העברת המבנה לידי הרשת החרדית. בפסיקתה ביקרה השופטת שירלי רנר את התנהלות העירייה ואת ניסיונה להקצות את המבנה בהליך מקוצר, לאחר שכבר הושקעו כספים רבים לצורך התאמתו לצרכי רשת בית יעקב, וקבעה כי "אין לרתום את העגלה לפני הסוסים".

עם זאת, שופטי העליון יצחק עמית, עופר גרוסקופף ורות רונן קבעו כי "לא נפל פגם" בהחלטת העירייה להקצות את המבנה במסגרת ההליך המקוצר. "ככלל, לרשויות מקומיות שיקול דעת נרחב באשר להקצאת משאבים ציבוריים המצויים בתחומן, מכיוון שהרשות המקומית נמצאת בעמדה הטובה ביותר לקבוע מה הם סדרי העדיפויות אשר יקדמו את טובת הכלל", כתבו.

לטענת העליון, המאבק על צביון השכונה עומד ברקע ההליך המשפטי. אולם, לדבריהם הנושא אינו רלוונטי לעניין זה.

הפגנה מול בית הספר "ליידי דייויס" בשכונת קריית יובל בירושלים. סיעת "מצילים את ירושלים", אתר רשמי
הפסידו בקרב. ההפגנות נגד מעבר המבנה לרשת החרדית/אתר רשמי, סיעת "מצילים את ירושלים"

ראש העיר משה ליאון בירך על ההחלטה: "בית המשפט הגבוה לצדק קבע באופן ברור וחד כי עיריית ירושלים פעלה על פי דין, ועל פי הנהלים, ללא כל חשש לקיומם של שיקולים זרים. עתה, תלמידות בית יעקב יוכלו להכין את עצמן לפתיחת שנת הלימודים כמו שאר התלמידות והתלמידים בירושלים".

יוסי חביליו, סגן ראש עיריית ירושלים, הגיב על ההחלטה: "מהסיפור הזה עולה ריח חריף של שוחד בחירות, אבל לצערי עיריית ירושלים תוכל להשלים את הדיל הפוליטי הפסול, שמבוסס על התנהלות בלתי-חוקית, הפקרות כלכלית, וליקוי מאורות ערכי. לפתוח בית ספר 'בית יעקב' בלב שכונה שאינה חרדית, זה סטירת לחי מצלצלת לציבור הממלכתי בקריית היובל ובעיר כולה".

אדיר שוורץ, יו"ר תנועת "התעוררות" בירושלים, מסר כי "קואליציית ליאון מתגאה בכך שהצליחה לסגור בית ספר חילוני בעיר, מסמלי החינוך והגאווה של ירושלים. ההחלטה של בית המשפט העליון היא קשה ומורכבת עבור ציבור רחב בעיר - אבל ראש העיר בוחר לחגוג הישגים ולזרות מלח על הפצעים".

  • עוד באותו נושא:
  • ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully