וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז המבצע: מחבל נהרג מאש צה"ל בג'נין

עודכן לאחרונה: 17.8.2023 / 10:00

כוחות הביטחון עצרו שני מבוקשים בעיר. במהלך הפעילות נפתחה אש לעבר והכוחות, אחד המחבלים, אבו עלי כסתוני, נורה למוות, אף חייל לא נפגע. שני עצורים נוספים בעיר דרומית לג'נין

בווידאו: לראשונה מאז המבצע: מחבל נהרג מאש צה"ל בג'נין/מערכת וואלה!

צה"ל עצר הבוקר (חמישי) שני מבוקשים בג'נין, בפעילות הגלויה הראשונה בעיר מאז מבצע "בית וגן" בקן הטרור, שהסתיים לפני כחודש וחצי. במהלך הפעילות נפתחה אש לעבר הכוחות. אלה השיבו בירי ופגעו באחד המחבלים, אבו עלי כסתוני בן ה-32, שנהרג במקום. בד בבד, נעצרו הלילה שני מבוקשים בטובאס שמדרום לג'נין.

אתמול, פורסם בוואלה כי ברקע הטרור המתגבר ביהודה ושומרון, בתקופה האחרונה נשמעות קריאות בצה"ל למבצע נוסף במחנה הפליטים ג'נין ולפגיעה ישירה במאות החמושים באזור, אך הדרג המדיני בולם זאת.

אבו עלי כסתוני, מחבל שחוסל לאחר שפתח באש לעבר כוח צה"ל בג'נין. 17 באוגוסט 2023. לפי סעיף 27 א' ברשתות חברתיות, אתר רשמי
אבו עלי כסתוני, מחבל שחוסל לאחר שפתח באש לעבר כוח צה"ל בג'נין. 17 באוגוסט 2023/אתר רשמי, לפי סעיף 27 א' ברשתות חברתיות

לדברי גורמים במערכת הביטחון, היקף הטרור ביו"ש, בדגש על צפון השומרון, נמצא במגמת עלייה מתמדת מתחילת השנה. גורמים צבאיים אמרו כי ישנן עשרות התרעות לפיגועים מדי יום, כ-84 מעצרים בממוצע כל שבוע, 15 מקרים של ידוי אבנים על הצירים בכל יום בממוצע, ושני מקרים של השלכת בקבוקי תבערה ביום לפחות.

אולם, הגורם הוסיף כי במקביל חלה התגברות בניסיונות הטרור ביו"ש, הגורמת לאובדת תחושת הביטחון. "ניסיונות לייצר רקטות, התגברות איום מטעני הצד האיכותיים והתקניים לעבר כוחות הביטחון, דור של מחבלים צעירים שמעז יותר, מאחר והוא לא מכיר את משמעות הטנקים והנגמ"שים בערים והכפרים כי חלפו יותר מעשרים שנה מאז החלה האינתיפאדה השנייה - כל אלו הביאו לכך שההרתעה הישראלית נשחקה", מסר הגורם.

בשלב הזה, גוברים הקולות בצמרת צה"ל לצאת למבצע ממוקד נוסף נגד החמושים במחנה הפליטים ג'נין. אולם, במסגרת השיח, יש גורמים בכירים במערכת הביטחון שטוענים כי יש לאפשר למנגנוני הביטחון הפלסטיניים לממש משילות ולאכוף חוק וסדר גם בג'נין. הדרג המדיני בשלב זה דוחה רעיונות למבצע נרחב והנחה לאפשר למנגנונים לפעול, להיערך למבצע רחב ובנתיים להסתפק במעצרים, ובמבצעים ממוקדים מאוד נגד "פצצות מתקתקות".

  • עוד באותו נושא:
  • ג'נין
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully