וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק 4 שנים לסייענית חמאס: "הופעלה בידיעתה וסייעה לארגון הטרור במלחמתו נגד ישראל"

עודכן לאחרונה: 16.8.2023 / 21:21

תושבת ערערה איה עקל ח'טיב הורשעה על פי הודאתה בעבירות ביטחוניות לאחר שניהלה קשר ארוך שנים עם סוכן ובכיר מודיעיני בחמאס. ח'טיב היא פעילה הומניטרית - אך הואשמה בגיוס כספים וציוד לחמאס. "סייעה לנזקקים רבים אך לא חשבה על טובת ישראל - עשתה שימוש ציני במעמדה"

כתב אישום הוגש נגד פעילה הומניטארית מהמשולש בחשד לעבירות ביטחוןה/עריכה: עמית שמחה

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (שלישי) ארבע שנות מאסר על תושבת ערערה איה עקל (ח'טיב), פעילה חברתית-הומניטרית שסייעה לחמאס. בעסקת טיעון עם פרקליטות מחוז חיפה היא הורשעה על פי הודאתה בעבירות ביטחוניות ואחרות, ביניהן מגע עם סוכן וקשר ארוך שנים שניהלה עם בכיר מודיעין ופעילי הזרוע הצבאית של חמאס והחזית העממית ברצועת עזה.

"אותם גורמים הפעילו אותה בהסכמתה ובידיעתה למטרות שבינן לבין עזרה לתושבי עזה נזקקים אין דבר - אלא מדובר היה בסיוע לארגון החמאס בלחימתו נגד מדינת ישראל", קבעו השופטים יחיאל ליפשיץ, גלית ציגלר ושמואל מנדלבום. "היא אכן סייעה לנזקקים רבים. עם זאת, יש להצטער שלא חשבה גם על טובתה של מדינת ישראל, שהיא ומשפחתה חלק ממנה".

איה חטיב. שב"כ
"לא הביעה חרטה". חטיב/שב"כ

עקל הפעילה עמותה בשם "לחשוב על האחר" ("פקר בכירק") שגייסה כספים לטובת תושבי רצועת עזה שנזקקו לסיוע כספי-רפואי, אבל במשך כארבע שנים במסגרת פעילות זו היא יצרה קשרים עם פעילי ארגוני הטרור. בין היתר סייעה במימון רכישת מחרטה, רכשה מעילים לפעילי חמאס, רכשה עבור הארגון מצלמות משוכללות וניסתה לרכוש מכשיר שמשמש כאמצעי ניטור גזים ואדים מסוכנים במנהרות ומרתפים.

התובע טען כי העבירה כ-340 אלף שקלים באמצעות שליחים, תוך שהשיגה את הכספים מתורמים להם הציגה מצגי שווא לפיהם הכספים מיועדים לנזקקים ברצועת עזה. "אין מדובר במקרה חד פעמי או שולי, אלא בסיוע ממשי וממושך לארגון טרור רצחני, תוך שימוש ציני ופסול במעמדה כפעילה חברתית מוכרת", טען בדיונים תובע הפרקליטות עו"ד ענאן גאנם, שלא נכח בעת מתן גזר הדין.

עוד בוואלה!

טרור במקום תרופות: הפעילה ההומניטרית מואשמת בגיוס כספים וציוד לחמאס

לכתבה המלאה
איה חטיב. יואב איתיאל
נודעה כמי שעסקה בסיוע הומניטרי לפלסטינים. חטיב בבית המשפט/יואב איתיאל

איה עקל, כבת 35, נעדרת עבר פלילי, נשואה ואם לשני ילדים בגילאים 9 ו-12 שמנהלת אורח חיים דתי, החלה את לימודיה בריפוי בעיסוק באוניברסיטת תל אביב והשלימה אותם באוניברסיטת חיפה. עד מעצרה עבדה כקלינאית תקשורת בקופת חולים. סנגורה, עו"ד בדר אגבאריה, שבתחילת המשפט טען כי השב"כ מנע ממנה מפגש עם עורך דין לפני שגבה ממנה הודאות שווא פסולה וכן שבין היתר החזיק אותה במהלך חקירתה בכלא אשקלון, באגף עם 15 גברים. "בפעילותה הנאשמת הצילה חיים", טען וכי "לא גרמה לנזק מוחשי ומדובר אך בנזק פוטנציאלי". במהלך מעצרה הופעותיה לדיונים לוו בהפגנות עשרות תומכים מחוץ לבית המשפט.

בדברה האחרון לעונש אמרה גם עקל לשופטים: "המטרה שלי הייתה רק לעזור לאנשים, לא הייתה לי שום מטרה לפגוע בשום דבר. "התקופה הזו גרמה נזק ממש גדול למשפחה שלי וגם הפסיקה את כל הדברים הטובים שהיו. אני בטח שלא רוצה לחזור על דברים שיגרמו לעוד דברים כאלה". עם זאת, לבית המשפט הוצגה חוות הדעת של שירות המבחן שמצא אותה "בעלת יכולות וורבליות וקוגניטיביות גבוהות" והעריך כי "לא ניתן לשלול סיכון להישנות העבירות".

"מעשים בעלי היבט ברור של פגיעה בביטחון המדינה"

"דווקא משום הנופך הלא אלים לכאורה של מעשי הנאשמת, והקלות היחסית שבה נעשים מעשים אלה בעידן הרשתות החברתיות והתקשורת הרשתית, יש חובה להשית עונש שיהווה תמרור אזהרה והרתעה לכלל הציבור", ציין אב בית הדין השופט ליפשיץ שכתב את גזר הדין. "יש ליתן משקל גם לשיקולי ההרתעה, היחיד והרבים, ולבכרם במקרים המתאימים על פני נסיבותיו האישיות של הנאשם. התקשיתי להבחין בהבעת צער ממשית, או הכאה על חטא על מעשיה הפליליים שהיו בעלי היבט ברור של פגיעה בביטחון המדינה, או לכל הפחות בעלי פוטנציאל שכזה. היעדר החרטה בא לידי ביטוי גם בדברים שנכתבו בתסקיר, ובעיקר בדבריה טרם העונש שנעדרו לטעמי הפנמה של ממש של חומרת מעשיה".

בנוסף למאסר בפועל גזרו השופטים על ח'טיב גם מאסרים על תנאי וקנס של 25 אלף שקלים. בפרקליטות מחוז חיפה טרם החליטו אם יערערו. "לומדים את גזר הדין", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully