וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבתאי: המשטרה תפעל רק על פי דין; בן גביר: עליה לפעול לפי מדיניות מי שנבחר בקלפי

עודכן לאחרונה: 16.8.2023 / 12:28

המפכ"ל נשא דברים בטקס חילוף מפקד מג"ב, ורמז על החשש ממשבר חוקתי: "למשטרה יש רק מצפן אחד - החוק". השר לביטחון לאומי עלה לנאום אחריו והגיב לדברים: "המשטרה היא א-פוליטית. לפי הדין ועקרונותיה של הדמוקרטיה מי שהעם בחר בו מכתיב את המדיניות"

בוידאו: בן גביר: המשטרה צריכה לפעול לפי המדיניות של מי שנבחר בקלפי/שלומי הלר

מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי הבהיר היום (רביעי) כי המשטרה תפעל אך ורק על פי החוק ורמז על משבר חוקתי. "למשטרה יש מצפן אחד והוא החוק והדין תמיד", אמר בטקס חילוף מפקד מג"ב שנערך במפקדה שבלוד. "כל עוד אני מפקד עליה - יכריע הדין והיא תפעל רק לפיו".

אחרי נאומו של המפכ"ל, עלה לבמה השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והגיב לדברים. "המשטרה שלנו היא א-פוליטית", השיב. "המשטרה חייבת לפעול בצורה ממלכתית ועל פי דין והחוק. עקרונות הדמוקרטיה מלמדים שהעם הולך לקלפי ואומר את דברו - ומי שנבחר צריך לקבוע מדיניות. המדיניות הזו היא המדיניות שצריכים כולם לפעול בהתאם אליה. ככה זה בדמוקרטיה. אנשים הולכים לבחירות, פוליטיקאים נבחרים והמדיניות שהם קובעים צריכה להוביל את כולנו".

איתמר בן גביר השר לביטחון לאומי ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, זירת פיגוע , מעלה אדומים, 1 באוגוסט 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
שבתאי ובן גביר בזירת פיגוע במעלה אדומים, אוגוסט/פלאש 90, חיים גולדברג

לפני כחודש בן גביר עקץ את שבתאי בטקס הענקת דרגות ניצב ואמר כי "אין איש מעל החוק". עוד מתח ביקורת השר על התנהלות המשטרה בהובלת המפכ"ל וטען כי: "יש הרבה מה לשפר. אין אנשים שהם מעל המדינה. בישראל יש חופש ביטוי, הוא ציפור נפשה של הדמוקרטיה. אבל אין איש מעל החוק ואין אנשים שהם מעל המדינה. יש הרבה מה לשפר, אבל שינויים לוקחים זמן. הציבור מחכה לשינוי אמיתי".

"באמצעות המינויים הללו אני מקווה שהמדיניות תחלחל עוד יותר לשטח", המשיך השר ועקץ את המפכ"ל: "גם שיטת המינויים משנה כיוון, כל מי שמתמנה היום צמח מלמטה, מהשטח, והגיע לאן שהגיע בעבודה קשה, בעשר אצבעות, בהשקעה, בהקרבה ובזכות עצמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully