וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות מות הכבאים בדיר אל אסד: פנייה לפרקליטות בבקשה לחקירת המקרה ביחידה 433

עודכן לאחרונה: 15.8.2023 / 20:21

שלושה גברים במצב אנוש אחרי שנפלו לבור בצפון. 13 באוגוסט 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27א'

הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה, הנאבקת למען בטיחות עובדים, פנתה היום (שלישי) במכתב למשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, בדרישה שיורה למפלג פל"ס ביחידה להב 433, המתמחה בחקירת תאונות עבודה, לחקור את נסיבות מותם של לוחמי האש בדיר אל אסד. שני אנשי כוחות הכיבוי נהרגו כתוצאה מניסיון החילוץ של סאמד אלעראמין מהבור, כל הנראה בשל הרעלת גזים. מדובר בסכנה מוכרת בבורות מסוג זה, המחייבת נקיטת כללי זהירות לרבות מיגון מתאים. "על פניו נראה שבנסיבות האירוע לא קוימו נהלים אלה", נאמר בפנייה.

חילוץ שני כבאים ואדם נוסף מבור בדיר אל אסד 13 באוגוסט 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פעולות החילוץ בדיר אל אסד/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"כוונתה של רשות כבאות והצלה לבדוק את נסיבות האירוע ולהפיק את לקחיו מובנת וראויה להערכה", נאמר בפנייה, "ברם, מטבע הדברים, לא ניתן להפקיד את חקירת האירוע שהתרחש באחריותה של נציבות הכבאות בידיה שלה. מטבע הדברים, היבט מרכזי שיש לבחון בחקירה שכזאת הוא האם הליקויים שהביאו למותם הטרגי של הלוחמים בתאונה המהווה באופן מובהק תאונת עבודה, הם תוצאה של תקלה נקודתית, או שמה הם תוצאה של ליקויי מערכתי בנהלים או בהכשרה ובפיקוח, ומי הם הגורם או הגורמים שבאחריותם התרחשו ליקויים אלה".

לדברי עו"ד ד"ר הדס תגרי, מייסדת ומנהלת הקבוצה ושחתומה על המכתב, יחסי העבודה השוטפים בין המשטרה ושירותי הכבאות וההצלה יקשו על ניהול מיטבי של החקירה, ולכן היא מבקשת את מעורבות מפלג פל"ס של יחידה 433.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully