וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרגדיה בגליל: נקבע מותם של צעיר שנפל לבור ליד כרמיאל ולוחם אש שניסה לחלצו

עודכן לאחרונה: 13.8.2023 / 21:20

עדנאן אסעד, לוחם אש ביחידה לחילוצים מיוחדים מתחנת כרמיאל, נפצע אנוש לאחר שנפל לבור במהלך ניסיון חילוץ של צעיר שנלכד בו - אולם בבית החולים קבעו הרופאים את מותו. גם מותו של הצעיר, כבן 20, נקבע לאחר מכן. בשעה זו, נלחמים על חייו של לוחם אש נוסף שנפל לבור

שלושה גברים במצב אנוש אחרי שנפלו לבור בצפון. 13 באוגוסט 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27א'

עדנאן אסעד מבית ג'ן, לוחם אש ביחידה לחילוצים מיוחדים מתחנת כיבוי כרמיאל, נהרג היום (ראשון) במהלך ניסיון חילוץ של צעיר שנפל לבור בעומק של 8 מטרים בכפר דיר אל אסד. מותו של הצעיר - צאמד אל עראמין בן 21 מחברון שנלכד בבור וחולץ מאוחר יותר - נקבע גם כן בבית החולים. בשעה זו, נלחמים על חייו של לוחם אש נוסף, בן 33 ממעלות תרשיחא, שנכנס לבור וחולץ באורח אנוש.

בכבאות והצלה לישראל סיפרו כי לאחר שאסעד ולוחם נוסף נכנסו לבור, אבד עימם הקשר. כוחות נוספים שהיו במקום חילצו את שני הלוחמים באורח אנוש ובהמשך גם את הצעיר, כבן 20, שהיה מחוסר הכרה וצוותי רפואה פינו אותם למרכז הרפואי לגליל בנהריה - שם כאמור נאלצו הרופאים לקבוע את מותם של הלוחם אסעד ושל הצעיר. מנהל המחלקה לרפואה דחופה, ד"ר חאלד עטאללה, מסר כי ככל הנראה הנפגעים שאפו גזים רעילים בעת ששהו בתוך הבור.

במרכז הרפואי לגליל מסרו כי "הובאו בשעת צהריים שלושה פצועים במצב אנוש ותוך כדי פעולות החייאה מתקדמות: צעיר שנפל לתוך בור בדיר אל אסד ושני לוחמי אש שעסקו בפעולת חילוץ בזמן שניסו להצילו. במהלך הטיפול בחדר ההלם נאלצו הצוותים הרפואיים לקבוע את מותם של שניים מהפצועים, בן 40 מבית ג'אן וצעיר כבן 20. הפצוע השלישי, בן 33 ממעלות-תרשיחא, הועבר לאשפוז במחלקה לטיפול נמרץ כללי, כשהוא מונשם. מצבו מוגדר אנוש ונשקפת סכנה רבה לחייו".

במשטרת ישראל פתחו בחקירה לבירור נסיבות כניסתו לישראל של הצעיר, תושב חברון בן 22, וכן כניסתו לבור - שם מסיבה שטרם התבררה נלכד ולא הצליח לצאת. במשטרה עדכנו כי במסגרת החקירה עצרו תושב דיר אל אסד, בן 28, בחשד שהעסיק את הצעיר. כמו כן, בכבאות והצלה עדכנו כי משפחות הלוחמים עודכנו וכי נציב הכבאות מינה צוות בדיקה לחקירת נסיבות האירוע.

לוחם האש עדנאן אסעד מבית ג'ן נהרג באירוע חילוץ הילד שנפל לבור, בדיר אלאסד.13 באוגוסט 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
לוחם האש עדנאן אסעד מבית ג'ן נהרג באירוע חילוץ הילד שנפל לבור, בדיר אלאסד.13 באוגוסט 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חילוץ שני כבאים ואדם נוסף מבור בדיר אל אסד 13 באוגוסט 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פעולות החילוץ בדיר אל אסד, היום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ד"ר אוריאל טרטמברג, מנהל המחלקה לטיפול נמרץ כללי במרכז הרפואי לגליל, עדכן על מצבו של לוחם האש שעדיין מאושפז במצב אנוש בבית החולים: "הצלחנו לייצב במידה מסוימת את הפצוע, בשנות ה-30 לחייו, אך הוא עדיין במצב קשה מאוד. הוא הגיע אלינו למחלקת טיפול נמרץ, ואנחנו ממשיכים להיאבק על חייו. מבחינה נשימתית, הוא נמצא במצב אנוש ונמצא בשעות קריטיות. אנו מקווים שנוכל לעזור לו להתייצב עוד ולהשתפר מבחינה רפואית".

מפקד מחוז צפון, תת טפסר יאיר אלקיים, התייחס למותו של הלוחם עדנאן אסעד: "מערך הכבאות מרכין היום ראש עם היוודע על מותו של לוחם האש ומשתתף בצער המשפחה", אמר תת טפסר אלקיים, "אירוע קשה, נציב הכבאות והצלה לישראל מינה ועדת בדיקה שתתחקר את האירוע. , בשלב זה הרופאים נלחמים על חייו של לוחם האש השני". על עדנאן סיפר תת טפסר אלקיים: "עדנאן היה לוחם אש מקצועי, חותר למגע ונחוש. גם במותו הוא פעל בנחישות להציל חיים".

לטענת מפקד המחוז, בשלב זה, לא ברור עדיין האם הלוחמים היו מצוידים כנדרש בעת כניסתם לבור וכי חקירת האירוע בעיצומה: "הקצין שהיה איתם מאושפז בבית החולים וכרגע הוא מעורפל ומאוד תשוש ועבר אירוע טראומתי, לכן לא ברור עדיין וזה בבדיקה", אמר תת טפסר אלקיים.

מפקד מחוז צפון תת טפסר יאיר אלקיים על מותו של עדנאן אסעד שנפל בעת מילוי תפקידו./מערכת וואלה!
סאמד וליד חסן אל-עראמין, מחברון, הוא הקורבן שנפל לבור בדיר אל-אסד.13 באוגוסט 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
סאמד וליד חסן אל-עראמין, מחברון, הוא הקורבן שנפל לבור בדיר אל-אסד.13 באוגוסט 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חילוץ שני כבאים ואדם נוסף מבור בדיר אל אסד 13 באוגוסט 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חילוץ שני כבאים ואדם נוסף מבור בדיר אל אסד 13 באוגוסט 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לאחר האירוע, בכבאות והצלה לישראל מסרו כי "סביב השעה אחת בצהריים התקבלה קריאה במוקד 102 במחוז צפון על אירוע חילוץ של צעיר כבן 20 שנפל לבור בעומק של כ-8 מטר בדיר אל אסד שבגליל. עם קבלת הקריאה, יצאו צוותי לוחמי אש מהיחידה לחילוצים מיוחדים מתחנת כיבוי כרמיאל והגיעו תוך זמן קצר למקום והחלו בפעולות חילוץ", מסרו בכבאות והצלה.

"הצוות הראשון שהיגיע לזירה, חתר למגע עם הלכוד בבור באופן מיידי על מנת להציל חיים, שני לוחמי אש נכנסו אל הבור ותוך כדי פעולות החילוץ אבד עימם הקשר. צוותי חילוץ נוספים שהיו במקום ולוחמי יחידת להבה שהוזעקו, חילצו את לוחמי האש והאזרח במצב קשה. נציב הכבאות רב טפסר אייל כספי היגיע לבית החולים ועוקב מקרוב על מצבם הרפואי".

פראמדיק מד"א אדי זוגוט סיפר כי "מדובר ככל הנראה בבור מים שצעיר שירד לתוכו איבד את ההכרה. 2 גברים נוספים שירדו לבור על מנת לסייע ולחלץ אותו איבדו גם הם את ההכרה. לאחר חילוץ של 2 הגברים הענקנו להם טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה והם פונו בניידות טיפול נמרץ לבי"ח תוך פעולות החייאה כשמצבם אנוש. בדקות אלו נמשכים ניסונות החילוץ של הצעיר ואנחנו ערוכים להעניק לו טיפול רפואי בתקווה שניתן יהיה להציל אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully