וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשרד החינוך והעירייה יודעים - והילדים ילמדו בגן לא חוקי

עודכן לאחרונה: 15.8.2023 / 15:26

על אף עדויות רבות נגד הגן בתוך הדירה בשכונת נווה יעקב בירושלים, גורמי האכיפה לא מתכוונים להוציא לו צו סגירה. לדבריהם, צו כזה אפשר להוציא רק אחרי שיגיעו למקום פקחים - לכל המוקדם ב-1 בספטמבר. אם הגן ייסגר, עשרות ילדים יוותרו ללא חלופה | מעקב וואלה!

בווידאו: הפגנה מחוץ לבית הגננת שהעסיקה סייעת החשודה במאות התעללויות בגן של סיגל בהוד השרון/מערכת וואלה!

עשרות ילדים שובצו בגן לא חוקי בשכונת נווה יעקב בירושלים, שנבנה בתוך דירת מגורים ולפי טענת ההורים אף מסכן את חיי ילדיהם. שבועות אחרי שהורים רבים, בתמיכה של גורמים פוליטיים כמו יו"ר התעוררות אדיר שוורץ, פנו לרשויות האכיפה ואלו הודו בבעיה - נודע לוואלה! כי על אף האמור: המקום לא צפוי להיסגר בקרוב.

בעקבות פניית וואלה! למשרד החינוך ולעיריית ירושלים, התברר כי המקום מעולם לא הגיש בקשה לרישיון - מה שהופך אותו ללא חוקי, באם ייפתח. עוד נמסר כי אגף האכיפה במשרד החינוך יבדוק את הנושא ובמידת הצורך אף יוציא צו סגירה למקום.

אלא שבימים האחרונים נודע לוואלה! כי על אף העדויות הרבות לאי החוקיות של המקום והשיבוץ של ילדים אליו ע"י הגורמים הרשמיים, גורמי האכיפה לא מתכוונים להוציא צו סגירה למקום במהלך החופש הגדול. כך, בתחילת שנת הלימודים, עשרות ילדי גן חובה יתחילו את השנה בדירת מגורים שאינה ראויה בטיחותית לבואם. לטענת גורמי האכיפה אי אפשר להוציא צו סגירה בטרם יגיעו פקחים ויקבלו הוכחות שהגן פעיל, לכל המוקדם ב-1 בספטמבר.

עשרות ילדים שובצו בגן לא חוקי בדירה בירושלים; העירייה: "לא יכולים לעצור גן שטרם נפתח". באדיבות ההורים, אתר רשמי
המבנה בו מתוכנן להיפתח הגן הלא-חוקי/אתר רשמי, באדיבות ההורים

מעבר למחדל הבטיחותי, בעיה נוספת בפתח: כשהגן ייסגר, יצטרכו למצוא חלופה לעשרות ילדים. במשרד החינוך מבהירים כי האחריות למציאת חלופה היא על הרשות המקומית, ובעירייה מעבירים את האחריות לבעלי רשת "בית יעקב".

מעיריית ירושלים נמסר: "ילדי החינוך החרדי משובצים לרשתות. מנהל הרשת אחראי על מציאת מקום הולמם וככל שימצא כזה, ויעבור את כל תנאי הבטיחות הראויים, ייפתח גן הילדים".

ממשרד החינוך נמסר בשנית: "באגף הרישוי לא התקבלה בקשה לרישיון עבור הגן המופיע בפניה. ואם אכן פועל שם גן הרי שפועל ללא רישיון. הנושא ייבדק ע"י אגף אכיפה במשרד ובמידת הצורך המשרד יוציא צו סגירה למקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully