וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוריו של הלל נחמיה אופן: "להתווכח בנעימות - זו הצוואה שלו"

עודכן לאחרונה: 15.8.2023 / 12:54

הוריו של לוחם יהל"ם שהתמוטט ומת באימון קראו "להשאיר את הצבא נקי מכל ויכוח", וסיפרו כי בנם תמיד הקשיב לדעות של אחים. "צריך לקחת את דרכו של הלל כדמות לחיקוי", הדגישו. אביו סיפר: "שאלתי אותו אם מדברים על סרבנות, הוא אמר 'זה לא מעניין פה אף אחד'"

הלל נחמיה אופן ז"ל./באדיבות המשפחה

הוריו של הלוחם רב"ט הלל נחמיה אופן שמת באימון יהל"ם אמש קראו היום (שלישי) להתווכח בנעימות, כדרכו של בנם. "הוא תמיד התעניין בחדשות, בפוליטיקה והייתה לו דעה על כל דבר", סיפר אביו, "הוא אהב להתווכח אבל תמיד עשה זאת בנעימות. הוא תמיד הקשיב למה שאנשים אחרים אומרים. בימים כאלה, כשהרוחות מתלהטות בציבור, צריך לקחת את דרכו של הלל כדמות לחיקוי וזו תהיה הצוואה שלו".

האב המשיך, "זה טוב להתווכח אבל בסוף צריך לדעת שצריך לשמור על האחווה שלנו. שאלתי את הלל בשבת האחרונה האם מדברים איתו בצבא על לכידות וסרבנות. הוא אמר: 'אבא, זה לא מעניין פה אף אחד'. הוא פשוט הסיט את הנושא ולא רצה לדבר על זה". הוא קרא, "תשאירו את הצבא נקי מכל ויכוח. כל אחד ייתן מה שהוא יכול. הלל נתן את כולו".

לוחם צה"ל בהכשרת יהל״ם, רב"ט הלל נחמיה אופן ז"ל, נפטר במהלך אימון, 14 באוגוסט 2023. דובר צה"ל, עיבוד תמונה
לוחם צה"ל בהכשרת יהל״ם, רב"ט הלל נחמיה אופן ז"ל, נפטר במהלך אימון, 14 באוגוסט 2023/עיבוד תמונה, דובר צה"ל

החייל, תושב כרמי צור, התמוטט במהלך הלילה בשטח של בסיס אדם, ומותו נקבע במקום. "הוא גדל בכרמי צור מגיל שנתיים וחצי ותמיד אהב את כולם", סיפרה עליו אמו. "היה עם לב רחב, פשוט לא היה אדם שלא התחבר אליו. הוא רצה להגיע לאן שהוא הגיע וזה היה החלום שלו".

ההורים ציינו כי הם לא עוסקים בחקירת האירוע. "אנחנו מאוד מקווים ויודעים שיש אנשים שאמונים על החקירה להסיק מסקנות. אני מקווה שהמטרה תהיה מכוונת להפקת לקחים, תיקון של מה שצריך לתקן ולא לנסות לזרוק על אנשי הקצה והאנשים שנמצאים בשטח".

ראש מועצת גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע שלמה נאמן, שכן של המשפחה, סיפר כי "הלל התחיל לרוץ הרבה לפני הגיוס, כאן בדרכים של כרמי צור. הייתי נוסע לעבודה ורואה אותו רץ, מכין את עצמו לקראת השירות, מכשיר את עצמו. כולנו כקהילה מאוחדים".

עוד בוואלה!

מות לוחם יהל"ם: "כשמפקד הצוות זיהה את החייל - כבר היה מאוחר מדי"

לכתבה המלאה
הוריו של רב"ט הלל נחמיה אופן ז"ל , חייל יהל"ם, שנהרג במהלך אימון צבאי, כרמי צור. 15 באוגוסט 2023. רוני כנפו
הוריו של רב"ט הלל נחמיה אופן ז"ל , חייל יהל"ם, שנהרג במהלך אימון צבאי, כרמי צור. 15 באוגוסט 2023/רוני כנפו

אופן התגייס לפני כחמישה חודשים והתמוטט באימון לילי. מתחקיר ראשוני של האירוע עולה כי במהלך אימון זחילה זיהה מפקד הצוות את החייל שכוב על הרצפה, ונתן לו סיוע רפואי ראשוני. המפקד הקפיץ את פרמדיק היחידה יחד עם מפקד הפלוגה, שגם נתנו לו סיוע רפואי והזעיקו צוות מד"א וכוח של 669. רופא של יחידת החילוץ שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותו. בצבא לא מכירים שהיה לחייל רקע רפואי כלשהו שהיה יכול להוביל למצב.

מפקדים שנכחו באימון מתעקשים שלקחו מרווח זמן של שעתיים מרגע ירידת עומס החום ובנוסף, החלו את האימון רק לאחר מדידת חום. בשעות שקדמו לאימון, כך טוענים המפקדים, עסקו בהכנות ובתדריכים ולא בפעולות פיזיות. ארבעה צוותים יצאו לאימון בחצות, מסיבה לא ברורה החיל סטה ממסלול הזחילה בין 04:00 ל-05:00 בבוקר.

במקביל לתחקיר שהוביל קצין ההנדסה ראשי, תא"ל עידו מזרחי, שיוצג בימים הקרובים למפקד זרוע היבשה, האלוף תמיר ידעי - מונה צוות מומחים בראשות מפקד חטיבה 679, אלוף משנה, אלעד אפרתי, שיבחן נושאים רוחביים ומערכתיים, וזאת במקביל לחקירת מצ"ח למקרה שהייתה התרשלות בפיקוד על האימון ושלביו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully