וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד בלשכת הגיוס: "חוק הסרבנות של הממשלה - סופו של צבא העם"

עודכן לאחרונה: 15.8.2023 / 9:25

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד בנאום לאחר שעילת הסבירות עברה באופן סופי. הכנסת, ירושלים 24 ביולי 2023. מערכת וואלה!, צילום מסך
יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד בנאום לאחר שעילת הסבירות עברה באופן סופי. הכנסת, ירושלים 24 ביולי 2023/צילום מסך, מערכת וואלה!

יאיר לפיד הגיע הבוקר (שלישי) ללשכת הגיוס בבסיס תל השומר שברמת גן, ובדברים שנשא במקום - ביקר את החוק שיפטור צעירים בני החברה החרדית משירות צבאי, אותו מנסים לקדם גורמים בממשלה. "הצעירים שמתגייסים היום לצה"ל - עושים זאת כדי להגן על המדינה שלנו. לחוק ההשתמטות והסרבנות שהממשלה רוצה לקדם יש משמעות אחת - זה יהיה סופו של צבא העם. רק הילדים שלנו יתגייסו לצבא. רק הילדים שלנו יסכנו את חייהם. מי שלא יתגייס, יגדילו לו את הקצבאות. זו כניעה ללא תנאי לסחטנות", אמר.

שלשום, יו"ר יהדות התורה השר יצחק גולדקנופף חזר על דרישתו לחוקק את החוק המדובר, כך שיהיה חסין מפני ביקורת שיפוטית של בג"ץ. גולדקנופף הבהיר כי "שום פתרון אחר לא יעבור ושום דבר לא יקרה לפני כן, אנחנו דורשים פסקת התגברות על חוק הגיוס".

את הדברים אמר בעקבות בקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו לוותר על פסקת התגברות בסוגיית הגיוס זאת בשל המחאה הציבורית נגד הממשלה, בקשה שפורסמה לראשונה בוואלה! בשבוע שעבר.

  • עוד באותו נושא:
  • יאיר לפיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully