וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 13 נאנסה ונכנסה להיריון. החוק במיסיסיפי אילץ אותה ללדת

עודכן לאחרונה: 15.8.2023 / 9:06

במקרה מזעזע נוסף בארה"ב שלאחר ביטול הזכות החוקתית להפלות, נאלצה נערה צעירה במיסיסיפי שנאנסה בחצר ביתה ללדת משום שהמרפאה הקרובה ביותר הייתה בשיקגו - מרחק של יותר מתשע שעות נסיעה ועלות שאותה לא יכלה להרשות לעצמה המשפחה. "זה תמיד יכאב"

בווידאו: מחאה ברחבי ארה"ב על איסור הפלות/צילום: רויטרס

נערה בת 13 במדינת מיסיסיפי בארצות הברית נאלצה ללדת אחרי שנאנסה ונכנסה להיריון, בשל החוקים הנוקשים נגד הפלות במדינה. לפי המגזין טיים, אמה של אשלי, שם בדוי, רצתה לקבוע לה תור להפלה, אך נאמר לה כי הקליניקה הקרובה ביותר היא בשיקגו, מרחק של יותר מתשע שעות נסיעה מביתן בקלרקסדייל, מיסיסיפי.

האם, שכונתה רג'ינה בכתבה, סיפרה כי עלות ההפלה בשיקגו הייתה יותר ממה שהיא יכולה לשאת, לאור מחיר הנסיעה, הזמן שנדרש לה להיעדר מהעבודה וההליך עצמו. "אין לי כסף לכל זה", סיפרה.

המקרה הזה הוא האחרון בשורה של סיפורים מזעזעים שקראו בארצות הברית מאז שבית המשפט העליון ביטל לפני יותר משנה את הזכות החוקתית להפלות. מאז, ב-14 מדינות שונות נכנס לתוקף האיסור על הפלות, לפי המרכז לזכויות רבייה. המרפאה הקרובה ביותר עבור האם ובתה הייתה האחרונה שביצעה הפלות במיסיסיפי, לפני שנסגרה בקיץ שעבר בעקבות ההחלטה של העליון.

אשלי גילתה שהיא בהיריון כשאמה לקחה אותו לבדיקה בבית חולים בשל הקאות. האם הבחינה שבתה מתנהגת באופן שונה, ונשארת בחדרה בעוד שבעבר היא נהנתה לצאת ולהקליט לטיקטוק סרטוני ריקודים שלה. אחרי שתוצאות בדיקת הדם שלה הראו שאשלי בהיריון, בית החולים פנה אל המשטרה.

"מה עשית?", שאלה אחות את אשלי, לפי הדיווח. בסופו של דבר, בית החולים הפנה את אשלי למרפאת הנשים של קלרקסדייל, שלא השיבה לפניות מצד הגרדיאן. "זה היה סוריאליסטי עבורה. לא היה לה מושג", סיפרה הרופאה שלה, אריקה בלת'רופ.

צעדת מחאה נגד ביטול הזכות להפלות בסמוך לבית המשפט העליון של ארה"ב בוושינגטון, 24 ביוני 2023. רויטרס
14 מדינות אוסרות על הפלות כמעט באופן גורף. הפגנה ביום השנה לפסיקת העליון בוושינגטון, יוני/רויטרס

לפני פסיקת העליון, היא הייתה יכולה להפנות את האם למרפאת ההפלות בממפיס, שנמצאת מרחק נסיעה צפונה של שעה וחצי, או למרפאה בג'קסון, מרחק של שעתיים וחצי דרומה. ואולם, ממפיס, כמו כל המדינות הגובלות בה, אסרה על הפלות, פרט למקרים שבהם ההיריון הוא תוצאה של אונס או שהוא מסכן חיים, בדומה למדינות אחרות. ואולם, ההחרגות הללו הן נדירות ביותר ולא קיים מעקב מסודר אחריהן.

רגינה, אמה של אשלי, אמרה כי היא הגישה תלונה למשטרה המקומית אחרי שגילתה שבתה בהיריון. היא אמרה לטיימס כי בתה סיפרה לה בסופו של דבר מה קרה: אדם נכנס לחצר שלהן בעודה מצלמת סרטונים לטיקטוק ותקף אותה, בזמן שדודה ואחיה היו בבית. אשלי אמרה כי היא לא יודעת מי היה אותו אדם שאנס אותה ולא היו עדי ראיה לתקיפה. המשטרה המקומית אישרה כי הוגשה תלונה, אבל היא סירבה להגיב עליו בפומבי בשל גילה של הקורבן.

אשלי ילדה בן אחרי 39 שבועות, ושם החיבה שהם נתנו לתינוק היה "בוטן". היא סיפרה לטיים כי הלידה הייתה כואבת. "הסיטואציה הזו היא הכואבת ביותר משום שילדה חפה מפשע עשתה מה שילדים עושים, שיחקה בחוץ, וזאת הייתה הילדה שלי", אמרה האם. "זה עדיין כואב, וזה תמיד יכאב".

עוד בוואלה!

ניצחון לתומכי ההפלות: אוהיו דחתה הצעה שתקשה על שינוי החוקה

לכתבה המלאה

25 מיליון נערות ונשים חיות תחת הגבלות

בקיץ שעבר, כשבוע בלבד אחרי ההחלטה הדרמטית של בית המשפט העליון, דווח באוהיו כי ילדה בת עשר שנאנסה נאלצה לנסוע לאינדיאנה כדי לעבור על הפלות, בשל ההגבלות במדינתה. בחודש שעבר, האנס שלה הורשע ונידון למאסר עולם.

סיפורים אחרים פירטו כיצד נשים היו על סף מוות משום שהרופאים נאלצו להמתין עד לרגע שבו חייהן היו בסכנה כדי לבצע את ההפלות. רבות אחרות נאלצו לנסוע מרחקים ארוכים למדינות בארצות הברית שבהן הפלות עוד חוקיות. לפי ההערכות, כ-25 מיליון נשים בנות 15 עד 33 חיות במדינות שבהן יש הגבלות על הפלות.

בינואר, בניו יורק טיימס דווח כי מיסיסיפי אישרה בסך הכול שתי הפלות מאז שהאיסור נכנס לתוקף. המדינה דורשת לדווח למשטרה על מקרי אונס כדי לקבל אישור להפלות, אך נתונים מראים כי שניים מכל שלושה מקרים של תקיפה מינית בארצות הברית לא מדווים למשטרה. יתרה מכך, גם במדינות שבהן מוחרגים מקרים של היריון, על הנשים לעבור את ההפלות במדינות שאינן אוסרות אותן.

האיסור על הפלות החריף את אי-השוויון במיסיסיפי, שלפי מחלקת הבריאות שלה נשים שחורות נמצאות בסיכון גדולה פי ארבעה למות מסיבוכים הקשורים להיריון בהשוואה לנשים לבנות. לפי מכון גוטמאצ'ר, 60% מהנשים הרוצות לעבור הפלות הן לא לבנות, וכמחציתן חיות מתחת לקו העוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully