וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון הנפילה לבור: נקבע מותו של הכבאי השני

עודכן לאחרונה: 15.8.2023 / 14:10

במרכז הרפואי לגליל נקבע הבוקר מותו של לוחם האש דקל מורציאנו שנפצע אנושות בניסיון החילוץ של צעיר שנפל לבור עמוק בדיר אל אסד בתחילת השבוע. אתמול הובא למנוחות הכבאי עדנאן אסעד, שנהרג גם הוא באסון

הלוויתו של עדנאן אסעד, הכבאי שנהרג בנפילה לבור בדיר אל-אסד, 15 באוגוסט 2023/דוברות כבאות והצלה

במרכז הרפואי לגליל נקבע הבוקר (שלישי) מותו של לוחם האש דקל מורציאנו, בן 33 ממעלות-תרשיחא, שנפצע אנושות בניסיונות החילוץ ביום ראשון של צעיר שנפל לבור בדיר אל אסד.

אתמול הובא למנוחות בבין ג'ן עדנאן אסעד, שנהרג גם הוא באסון במהלך ניסיון החילוץ של הצעיר שגם הוא נהרג באסון בדיר אל אסד. מותו של הצעיר - צמאד אל עראמין שנלכד בבור וחולץ מאוחר יותר - נקבע גם כן בבית החולים.

עדנאן אסעד ודקל מרציאנו, הכבאים שנהרגו בנפילה לבור בדיר אל-אסד. מתוך פייסבוק, צילום מסך
שני הכבאים שנהרגו דקל מרציאנו (מימין) ועדנאן אסעד/צילום מסך, מתוך פייסבוק

מורציאנו הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים, הקטנה שבהם בת חודש. הוא שירת כלוחם במערך הכבאות מאז שנת 2014 ובשנים האחרונות פעל בתחנת כיבוי אזורית גליל מרכזי ביחידה לחילוצים מיוחדים של מחוז צפון. בן דודו סיפר עליו, "הוא נגע בכל מה שהכיר אותו, השאיר את הקסם שלו אצלו. איך שהוא מגיע הוא נכנס עם האור שלו, עם הקסם שלו". הוא ציין כי לפני כחודש וחצי הוא חגג יומולדת, והשבוע חגג בריתה לילדתו הקטנה. "אירוע טראגי מאוד, יש לנו עוד הרבה סימני שאלה, מקווים שנגיע לחקר האמת", אמר, "עדיין לא עונים על השאלות שלנו, מקווים שנקבל את כל התשובות".

אלפים ליוו את אסעד למנוחות. טקס ההלוויה נערך על פי מנהג העדה הדרוזית בשילוב טקס ממלכתי שבמהלכו נישאה תפילה דתית ולאחריה ספדו בני משפחתו, מפקדיו וראש המועצה בית ג'אן. "עדנאן היה לוחם אש נמרץ, חדור מוטיבציה לביצוע תפקידו, ערכי, ספורטאי מצטיין ויוזם. הוא היה מלח הארץ", ספד לו נציב כבאות והצלה, רב טפסר אייל כספי. "מורשתו של עדנאן חקוקה לנצח בדברי הימים של מערך הכבאות. אני סופד ומצדיע לך".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הלוויתו של עדנאן אסעד, הכבאי שנהרג בנפילה לבור בדיר אל-אסד, 15 באוגוסט 2023. דוברות כב"ה
הלווייתו של עדנאן אסעד הלילה בבית ג'ן/דוברות כב"ה
לוחם האש דקל מרציאנו שמותו נקבע הבוקר מהאסון בדיר אל אסד. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
לוחם האש דקל מרציאנו שמותו נקבע הבוקר מהאסון בדיר אל אסד/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בכבאות והצלה לישראל סיפרו כי לאחר שאסעד ולוחם נוסף נכנסו לבור, אבד עימם הקשר. כוחות נוספים שהיו במקום חילצו את שני הלוחמים באורח אנוש ובהמשך גם את הצעיר, כבן 20, שהיה מחוסר הכרה וצוותי רפואה פינו אותם למרכז הרפואי לגליל בנהריה - שם כאמור נאלצו הרופאים לקבוע את מותם של הלוחם אסעד ושל הצעיר. מנהל המחלקה לרפואה דחופה, ד"ר חאלד עטאללה, מסר כי ככל הנראה הנפגעים שאפו גזים רעילים בעת ששהו בתוך הבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully