וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיש הוסיף את "המחלוקת בחברה הישראלית" לתוכנית הלימוד: "לא נתעלם מהמורכבות"

עודכן לאחרונה: 14.8.2023 / 12:01

שר החינוך הציג את התוכנית לשנת הלימודים הקרובה והודיע כי הפערים סביב המהפכה המשפטית יעלו לדיון בכיתות כנושא שנתי. לדבריו, השיעורים לא יעסקו במחלוקות פוליטיות, אלא בדרכים לחזק את הלכידות בחברה. "צריך לשקף את המורכבות והאתגרים ולייצר שיח"

שר החינוך יואב קיש הציג היום (שני) את התוכנית לשנת הלימודים הקרובה בוועדת החינוך בכנסת, ועדכן כי "המחלוקת בחברה הישראלית" נוספה כנושא שנתי. הוא התייחס גם לחינוך המיוחד, לשליטה בשפת אם, למחסור במורים, לבינה המלאכותית, לצמצום פערים ולנושאים נוספים. "אנחנו רואים את המורכבות שזה מייצר לתלמידים, למורים, לכל מי שנמצא במערכת", אמר על המהפכה המשפטית והשלכותיה. "לא מתעלמים מזה. עברתי בכל המחוזות והנושא הזה עלה".

"המפקח הראשי שאל אותי איך מדבררים את זה למורים ולתלמידים, ניתן לזה תשובה. אני רוצה לומר בצורה ברורה: אין בכוונתי להיכנס למחלוקת הפוליטית. אנחנו מתרכזים באיך לטפל במשבר, לכידות חברתית, הוספנו את זה כנושא שנתי למערכת החינוך", המשיך קיש. "נטפל בזה דרך הכשרת הצוותים וחינוך בלתי פורמלי, איך מקטינים את הקיטוב. אף אחד לא מנסה לכפות עמדה פוליטית, זאת תהיה טעות. צריך לשקף את המורכבות והאתגרים ולייצר שיח שיש בו מקום לכל צד".

שר החינוך יואב קיש בדיון ועדת החינוך לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ"ד, 14 באוגוסט 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
יואב קיש/פלאש 90, יונתן זינדל

מעבר לכך, לדברי שר החינוך ישנם פערים בין המרכז לפריפריה בכל הקשור ללימוד הלשון, שמתחילים בכיתה ג'. "אם לא פועלים לצמצם אותם הפער מתכנס לתיכון. אנחנו רוצים לגעת בפער כבר בהתחלה", הסביר קיש, והוסיף כי תועבר תוכנית חדשה בחברה הערבית שתסייע בלימודי השפה העברית.

קיש התייחס גם למחסור בצוותי חינוך: "המערכת נמתחת ברמות שכבר אין מאיפה להביא - חוסר כבד מאוד במטפלות במעונות היום, צריך להשלים את המהלך של העלאת השכר מול האוצר. אנחנו במשא ומתן משמעותי עם רן ארז. אנחנו עושים את כל המאמץ כדי להגיע לסיכום על העלאת שכר המורים לפני 1 בספטמבר, ראוי שזה יקרה בהקדם. בצפי שלנו מבחינת חוסרים נקבל תמונת מצב עדכנית בימים הקרובים".

סוגיית ההתעללות בגנים גם עלתה, עליה אמר שר החינוך כי יותקנו מצלמות עם בינה מלאכותית שיתריעו על מקרים של פגיעה בילדים. "באתי ללמוד את הנושא", הסביר קיש. "כל שינוי חקיקה שנצטרך נעשה אותו. אני לא הולך למהלכים כאלה משמעותיים כי רוצים לרוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully