וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט: "מכל הנתונים שאני רואה - אין לוויכוח החברתי השפעה על הליך הגיוס"

עודכן לאחרונה: 13.8.2023 / 13:18

שר הביטחון אמר כי אי ההסכמות בנוגע למהפכה המשפטית לא פוגעות בכשירותו של צה"ל. "כשזה מגיע למשימה האמיתית - כולם מבינים את הערך", אמר. "אני לא מתעלם מהבעיה - אני לא אתן יד לשום פגיעה בצבא, חייבים לשמור עליו מעל לכל דבר"

בווידאו: גלנט:"מדינת ישראל מדינת חוק דמוקרטית - נפעל לפי החוק"/אבי רוקח

שר הביטחון יואב גלנט אמר היום (ראשון) כי אי ההסכמות בנוגע למהפכה המשפטית לא פוגעות במספר המתגייסים לצה"ל. "מכל הנתונים שאני רואה - אין לוויכוח החברתי השפעה על הליך הגיוס", אמר. "כשזה מגיע למשימה האמיתית, כולם מבינים את הערך. צה"ל הוא המקום המאחד אותנו - הדבר החשוב ביותר למדינת ישראל".

עוד המשיך גלנט ואמר כי הוא פועל בשיתוף עם הרמטכ"ל לשמור על הכשירות והלכידות בקרב המשרתים והלוחמים שבחזית. "אני לא מתעלם מהבעיה", הצהיר. "מדינת ישראל היא מדינה קטנה, המוקפת באויבים עם הרבה יותר אנשים. היכולת שלנו להגיע לתוצרות, נעוצה ברצון ובחוסן של האנשים. החוסן הלאומי קשור בנכונות של אנשים להתגייס, לפעול יחד ולהתנדב פעם אחר פעם. אנחנו חייבים לשמור על צה"ל מעל לכל דבר. אני לא אתן את ידי לשום פגיעה בצה"ל".

יואב גלנט בהצהרה לתקשורת במהלך מבצע מגן וחץ. 10 במאי 2023. ללא, לשכת העיתונות הממשלתית
"אין לויכוח החברתי השפעה על הליך הגיוס". גלנט/לשכת העיתונות הממשלתית, ללא

עם זאת, לפני כשבועיים גלנט נועד עם חברי ועדת החוץ והביטחון בכנסת והעריך בפניהם כי האירועים סביב חקיקת המהפכה המשפטית הביאו לפגיעה בחוסן הלאומי, שעלולה לאיים על ביטחון המדינה. באותה הישיבה, ראש חטיבת המחקר באמ"ן עמית סער הזהיר כי אויבי ישראל עוקבים אחרי האירועים בישראל ורואים זאת כהיחלשות של המדינה. מדובר בדיון ראשון שמכנס יו"ר ועדת חוץ וביטחון יולי אדלשטיין בנושא השלכות חקיקת המהפכה המשפטית לאחר שסירב במשך כמה חודשים לפניות האופוזיציה לדיוני חירום.

גלנט הזהיר במהלך ישיבת ועדת החוץ והביטחון כי השיח על הפגיעה ביחסים עם ארצות הברית בעקבות החקיקה "פוגע בנו פעמיים - גם מול אויבינו, וגם מול ידידנו". לדבריו של גלנט כרגע אין בעיית כשירות של צה"ל אך עם זאת הפסקת ההתנדבות של אנשי המילואים היא עם "פוטנציאל נזק לטווח ארוך".

  • עוד באותו נושא:
  • יואב גלנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully