וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחזית מזג האוויר: גל החום ממשיך, בשלישי תורגש הקלה

עודכן לאחרונה: 13.8.2023 / 7:14

במהלך היום צפויה עליה בטמפרטורות, עומסי החום יהיו כבדים ושרב קיצוני ישרור ברוב הארץ. כמ כן, מהצהריים ייתכן גשם מקומי קל, שילווה בסופות רעמים יחידות. מחר יתקרר מעט, אך ימשיך להיות חם מהרגיל ושרבי. בימים שלישי ורביעי צפויה הקלה ומידות החום ירדו

בוידאו: למרות החום הכבד: 60 אלף בני אדם טיילו השבת ברחבי הארץ/חלי קיסרי

מזג האוויר היום (ראשון) צפוי להמשיך להתחמם, עם עלייה נוספת בטמפרטורות. בהרים ובפנים הארץ יהיה חם מהרגיל עד שרבי, וברצועת החוף צפוי להיות מהביל. כמו כן, עומסי חום כבדים עד קיצוניים ישררו בכל אזורי הארץ. משעות הצהריים ייתכן טפטוף עד גשם מקומי קל מלווה בסופות רעמים יחידות בעיקר במזרח הארץ ובדרומה.

מחר תחול ירידה קלה במטמפרטורות, בעיקר בהרים ובפנים הארץ, אך עומסי חום כבדים עד קיצוניים יוסיפו לשרור ברוב האזורים. ברצועת החוף ישאר מהביל. עדיין ייתכן טפטוף עד גשם מקומי קל מלווה בסופות רעמים יחידות במזרח הארץ ובדרומה.

ביום שלישי תורגש הקלה בעומסי החום. תהיה ירידה קלה במעלות ומזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד בהיר. ברביעי לא יהיה שינוי.

חוף הים בתל אביב. 10 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו
היום ומחר, עומסי חום כבדים/ראובן קסטרו

במהלך השבת האחרונה, על אף החום הכבד, כ-60 אלף מטיילים ביקרו בשמורות הטבע והגנים הלאומיים. מתוך אותם מטיילים כ-50 אלף מטיילים הגיעו לדרום הארץ לצפות במטר המטאורים שהתרחש בימים האחרונים. עוד האתרים הבולטים היו הגן הלאומי מצדה, שמורת הטבע נחל עמוד, ושמורת הטבע נחל שניר.

בעקבות כמות המטיילים הרבה, והצפי כי עומסי החום ימשיכו גם בתחילת השבוע, רשות הטבע והגנים שבה ופרסמה את הנחיותיה לטיול בטוח:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
סיור זריחה בארבל, 16 ביולי 2022. אסף דורי, רשות הטבע והגנים
כ-60 אלף מטיילים בשבת האחרונה/רשות הטבע והגנים, אסף דורי

הנחיות לטיול בטוח בעומס חום

  • תכננו מראש: למדו מראש את אופי המסלול וודאו שהוא מתאים לגיל המטיילים ולכושרם הגופני. ותרו על הטיול בימי שרב ובימים שבהם ייתכן וקיימת סכנת שיטפונות.
  • הצטיידו בהתאם: עם מפה עדכנית של המסלול, כמות מספקת של מים ומזון, לבוש מתאים, נעלי הליכה, קרם הגנה, כיסוי ראש וטלפון נייד עם סוללה מלאה.
  • טיילו רק בשעות האור: תכננו את הטיול באופן שיסתיים בטרם החשכה. אם נקלעתם לחשכה עצרו במקומכם, הישארו בציר המסלול והזעיקו סיוע בטלפון.
  • הישארו על השביל המסומן: לכו אך ורק על שביל מסומן כפי שמופיע במפות עדכניות ולפי הוראות הסימון והשילוט במסלול.
  • עדכנו על הטיול במסלול: השאירו פתק על חלון רכבכם ובו פרטים על המסלול, פרטי התקשרות עמכם, מספר המטיילים ולוח זמנים משוער של המסלול.
  • שומרים על עצמכם וגם על הטבע: קחו את הפסולת עמכם, לרבות המגבונים ונייר הטואלט לבל תגרמו נזק לחיות הבר. הימנעו מלשרוף את נייר הטואלט מחשש לשריפות. שימרו מרחק מחיות הבר ואל תאכילו אותן.
הגן הלאומי תל דור שרית פלאצי. טל כרמי, רשות הטבע והגנים
הגן הלאומי תל דור שרית פלאצי/רשות הטבע והגנים, טל כרמי

גל החום הנוכחי מגיע לאחר שחודש שעבר, חודש יולי, דורג כחודש השני החם ביותר בהיסטוריה של המדינה, אחרי חודש יולי בשנת 2017. דוח שפרסם השירות המטארולוגי מצא כי מדובר היה בחודש חם מהממוצע במידה ניכרת, וכי באזורים מסויימים בארץ היה זה חודש יולי החם ביותר אי פעם.

ד"ר עמוס פורת, מנהל תחום שירותים אקלימיים בשירות המטאורולוגי, שכתב את הדוח, מסר כי "כל 15 חודשי יולי החמים ביותר נרשמו מאז שנת 2000, מה שמבטא בצורה ברורה את מגמת ההתחממות הבולטת בשניים-שלושה העשורים האחרונים". לדבריו, "גל החום הנוכחי, הן באזורנו והן בדרום אירופה, כמו גלי החום המרובים בשני העשורים האחרונים, תואמים את מגמת ההתחממות הגלובלית, כפי שאנו רואים אותה גם באזורנו. הדבר בא לידי ביטוי בשכיחות גבוהה יותר של גלי חום ובמשכם הארוך".

לתחזית מזג האוויר המלאה

הטמפרטורות הצפויות ליום וללילה: ירושלים 36-28; תל אביב 32-30; חיפה 29-28; פתח תקווה 33-30; קריית שמונה 42-29; קצרין 44-34; צפת 39-32; טבריה 45-31; נצרת 34-28; אשקלון 30-29; עין גדי 40-33; באר שבע 36-27; ערד 40-30; מצפה רמון 33-26; אילת 42-33.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully