וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות השרב: מטיילים הציפו את חניוני הדרום בציפייה למטר המטאורים

עודכן לאחרונה: 12.8.2023 / 17:10

כ-50 אלף מטיילים הגיעו לדרום למרות השרב כדי לצפות במטאורים. כ-12 אלף מהם לנו בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים, שהגיעו לתפוסה מלאה. ברשות מדגישים כי בשל השרב יש להצטייד בכמות מספיקה של מים, בקרם הגנה ובביגוד מתאים

בוידאו: למרות החום הכבד: 60 אלף בני אדם טיילו השבת ברחבי הארץ/חלי קיסרי

טמפרטורות גבוהות ועומס חום כבד שררו היום (שבת) בחלקים נרחבים של הארץ. באזור הכינרת ובעמק בית שאן הגיעו מידות החום ל-41 מעלות. למרות החום יצאו במהלך השבת לשמורות הטבע ולגנים הלאומיים כ-60 אלף איש לפי נתוני רשות הטבע והגנים. מהם כ-50 אלף הגיעו לדרום הארץ, כדי לצפות במטר המטאוריטים. 12 אלף בני אדם לנו בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים מתוך כוונה לצפות באירוע השמימי. בחניוני הדרום נרשמה תפוסה מלאה. חניונים פופולריים נוספים היו אלה הסמוכים למקורות מים, כגון חורשת טל, אכזיב, מעין חרוד ואשקלון.

בתאונת דרכים שארעה באזור נחל לבן בנגב נפצעו קשה ילד בן 5 וגבר כבן 35 בהתהפכות טרקטורון. הילד פונה באמצעות מסוק של מד"א לבית החולים. המבוגר, שהיה לכוד מתחת לטרקטורון, חולץ ופונה באמצעות ניידת טיפול נמרץ.

קייט סרפינג בשדות ים, 12 באוגוסט 2023. חלי קיסרי, אתר רשמי
קייט סרפינג בשדות ים, 12 באוגוסט 2023/אתר רשמי, חלי קיסרי

במהלך סוף השבוע ביקרו בגן הלאומי מצדה כ-2,000 איש. מספר דומה של מבקרים הגיע לנחל עמוד בצפון. בנחל שניר טיילו כ-1,800 איש.

ברשות הטבע והגנים הביעו שביעות רצון מההגעה של קהל מבקרים גדול לצפות בכוכבים, אך הזהירו במקביל מעומס החום הכבד, שצפוי להמשיך בתחילת השבוע. הרשות המליצה למטיילים להצטייד בכמות מספיקה של מים, בלבוש מתאים, בקרם הגנה ובכיסוי ראש, וכן בטלפון נייד עם סוללה מלאה. כמו כן אמרה הרשות כי רצוי לטייל רק בשעות האור, ולתכנן את מסלול הטיול כך שיסתיים לפני רדת החשכה. אמצעי בטיחות נוספים הם השארת פתק על חלון הרכב ובו פרטים על מסלול הטיול, פרטי התקשרות, מספר המטיילים ולוח זמנים משוער של המסלול. עוד הדגישו היום ברשות כי יש מגמה של שיפור באיסוף האשפה לשקיות באתרי הטיולים, והזכירו כי השארת שקיות אשפה בשטח מסוכנת לחיות הבר.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
חילוץ צב ים מרשת דייגים בקריית חיים, 12 באוגוסט 2023. שי קבסה, רשות הטבע והגנים, אתר רשמי
חילוץ צב ים מרשת דייגים בקריית חיים, 12 באוגוסט 2023/אתר רשמי, שי קבסה, רשות הטבע והגנים

בד בבד, מצילים מהקריות זיהו הבוקר צב ים ירוק מין בסכנת הכחדה עולמית בלב ים, כשהוא מחובר לרשת דייגים. המצילים הזעיקו את פקח היחידה הימית שי קבסה והעלו אותו על אופנוע הים שלהם.
לאחר שהוצא מהים הועבר הצב לטיפול במרכז ההצלה לצבי ים של רשות הטבע והגנים במכמורת.

שי קבסה, פקח יחידה ימית ברשות הטבע והגנים: "בזכות עירנות של המצילים ניצלו חייו של הצב. חשוב מאוד להזכיר כי אין להשיב את הצב למים או להסיר עצמאית את הרשת בשלל חשש לזיהום מהסרה לא נכונה, שיכול לגרום לנמק ואף למות הצב. המצילים פעלו נכון דיווחו למוקד רשות הטבע והגנים ואפשרו לנו להעניק טיפול מציל חיים לצב בתקווה שנוכל להשיבו לים בהמשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully