וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה כתב בנעוריו: "אני עושה בכל יום אהבה עם גברים - בדמיון"

במכתב ששלח ב-1982 לבת זוגו לשעבר, שהגיע לניו יורק פוסט, סיפר אובמה בן ה-21 על מחשבותיו ותהיותיו המיניות. הביוגרף של הנשיא לשעבר, שהשיג את המכתב, לא ראה בו דבר יוצא דופן. "לא מדובר בסוד שלרוב בני האדם יש פנטזיות מיניות"

ברק ומישל אובמה (לובשת ג'ייסון וו) בטקס השבעת הנשיא, ינואר 2009. GettyImages
ברק ומישל אובמה (לובשת ג'ייסון וו) בטקס השבעת הנשיא, ינואר 2009/GettyImages

נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה כתב בנעוריו לבת זוגו לשעבר כי הוא "עושה אהבה עם גברים מדי יום, אבל בדמיון" - כך לפי חלקים מהמכתבים שנשלח ב-1982 והגיעו לידי הצהובון "ניו יורק פוסט".
המכתב צף מחדש לאחרונה לאחר שהביוגרף של אובמה, דיוויד גרו, העניק ראיון ארוך עליו.

"בנוגע להומוסקסואליות, אני חייב לומר שאני מאמין שזה ניסיון להרחיק את עצמך מההווה, אולי סירוב להנציח את הפארסה האינסופית של החיים הארציים. את מבינה, אני עושה אהבה עם גברים מדי יום, אבל בדמיון", כתב אובמה, אז בן 21, לאלכס מק'ניר, בנובמבר 1982.

"המוח שלי אנדרוגיני במידה רבה ואני מקווה להפוך אותו ליותר כזה עד שאוכל לחשוב במונחים של אנשים, לא נשים לעומת גברים. אבל, כשאני חוזר לגוף, אני רואה שהפכתי לגבר, ופיזית בחיים, אני בוחר לקבל זה", הוסיף אובמה.

מקניר, שיצאה עם אובמה במהלך לימודיו בקולג' בלוס אנג'לס, צנזרה מאוחר יותר את הפסקאות הללו מהמכתב, שעליו שם את ידו ההיסטוריון וזוכה פרס הפוליצר גרו, שכלל אותו בספר שלו, "כוכב עולה".
המכתב נמצא כיום בבעלות אוניברסיטת אמורי, שאינה מתירה לצלם או להסיר אותו. במקום זאת, חברו של גרו, הארווי קלר, תמלל את הפסקאות ושלח אותן למחבר. קלר העביר את החלק המצונזר לניו יורק פוסט.

אובמה, אב לשניים, נשוי לאשתו מישל מאז 1992. גרו אמר כי לא היה שום דבר יוצא דופן בהרהורי הנעורים של אובמה. "אני היסטוריון, לא פסיכולוג, אבל אני חושב שלא מדובר בסוד שלרוב בני האדם יש פנטזיות מיניות!", כתב במייל.

נציג של אובמה לא השיב לבקשת תגובה.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully