וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המצב לעולם לא יחזור לקדמותו": מניין ההרוגים בשריפות בהוואי טיפס ל-80

עודכן לאחרונה: 12.8.2023 / 23:04

כוחות ההצלה ממשיכים במאמציהם לפנות את תושבי האי מאווי, ובמקביל - השריפות ממשיכות להתפשט. מניין ההרוגים צפוי לעלות משום שמאות עוד נעדרים. אנשי החילוץ וההצלה, אוספים ילדים קטנים, מניחים אותם על גלשנים וכך מצילים אותם. "זה ארמגדון"

בווידאו: לפחות 80 הרוגים בשריפות ענק בהוואי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הרשויות באי מאווי שבהוואי, הודיעו הבוקר (שבת) כי 80 בני אדם קיפחו את חייהם כתוצאה מהשריפות הקשות שפוקדות את האי. בשעה זו, כוחות ההצלה ממשיכים במאמציהם לפנות את תושבי מערב האי מאווי, כאשר השריפה מתקדמת במהירות לכיוון העיר קאנאפלי.

במקביל, הרשויות המקומיות דיווחו על מאות נעדרים, מה שעשוי להצביע על כמות גדולה יותר של נפגעים והרוגים, מזו שדווחה בתקשורת האמריקנית עד כה. פינוי התושבים מהעיר מגיע שעות ספורות לאחר שתושבי עיירת הנופש להיינה הסמוכה, הנחשבת לעיירה היסטורית באי הוואי, הותרו לשוב אליה כדי לבחון ולאמוד את היקף הנזק שנגרם כתוצאה מהשריפות הקשות.

ממדי הנזק והיקף ההרוגים מצביע על כך שמדובר באחד מאסונות הטבע הקטלניים ביותר שידע האי, ואסון השריפה בחמור ביותר בתולדותיה של ארצות הברית.

שריפות קשות בהוואי. רויטרס
השריפות במאווי/רויטרס

"בכל פעם שאני עוצם עיניים - אני רואה ארמגדון", אמר בריאן בן ה-26, אחד מתושבי העיירה להיינה, בשיחה עם תאגיד השידור הבריטי BBC. "להיינה לעולם לא תהיה אותו הדבר", הוסיף.

החלק המערבי של האי מאווי נותר מנותק כמעט לחלוטין, כשרק כביש מהיר אחד נותר פתוח. לפי דיווחים מקומיים, לתושבים שנמצאים במקום אין גישה לחשמל ולמים, וגם לאלו שיש גישה למים - הרשויות הזהירו כי ייתכן שהם מזוהמים. מנתונים שנאספו בטיסות של המשמר האווירי האזרחי של ארצות הברית ושירותי כיבוי האש של מאווי, עולה כי אלפי מבנים ניזוקו או נהרסו בשריפות, למעלה מ-1,000 מבנים רק בלהיינה עצמה.

גם בשעה זו, צוותי החיפוש וההצלה ממשיכים לחפש אחר ניצולים, לרבות באזור המערבי של האי. משמר החופים עדכן כי בשעות האחרונות, כוחותיהם פינו 17 תושבים שנמלטו מהערים והעיירות הסמוכות לכיוון הים.

עוד בוואלה!

מניין ההרוגים בשריפות בהוואי עלה ל-53: "ייקח שנים להשתקם"

לכתבה המלאה
מבט אווירי על השריפות בהוואי. רויטרס
(צילום: רויטרס)/רויטרס

גייב לוסי, תושב האי מאווי, סיפר ל-BBC כי אנשים "קפצו למים" כי זו הייתה "הדרך היחידה שלהם להינצל מהשריפות". עוד לוסי סיפר כי תושבי האי בסיוע של אנשי החילוץ וההצלה, "אוספים ילדים קטנים, מניחים אותם על גלשנים" וכך למעשה - מצילים אותם. לוסי אף ציין כי שמע דיווחים על גופות שנצפו שרועות על הסלעים שנמצאים בקרבת החופים.

לפי שעה, השריפה בלהיינה ממשיכה לבעור, תוך שהיא מתקדמת לכיוון העיר קאנאפלי, ולמרות זאת - שירותי החירום במדינה מסרו כי הושגה שליטה של 85% בשריפה בעיירה.

כאמור, אמש, חלק מתושביה אף הותרו לשוב לעיירה כדי לאמוד את מימדי הנזק, אם כי מאוחר יותר היום - תושבי העיר הסמוכה קאנאפלי - התבקשו לעזוב אותה מחשש שהשריפה תתפשט גם אליה.

התמונות והסרטונים שהופצו מהאי מאווי מצביעים על חורבן של ממש. רכבים ובתים שרופים, מבנים ובניינים שקרסו, ענן עשן מיתמר מעל האי, פיח ועשן בכל פינה, חיות משוטטות בין ההריסות ורבים מתושבי האי עצובים ובוכים כשנחשפים למימדי הנזק האדיר.

שריפות בהוואי. 11 באוגוסט, 2023. רויטרס
נזקי השריפות/רויטרס

הסיבה הרשמית לפרוץ השריפות טרם נקבעה, אך שירות מזג האוויר הלאומי מסר כי הן תודלקו משילוב תנאים, בהם צמחיה יבשה, רוחות חזקות ולחות נמוכה. מאוניברסיטת הוואי נמסר כי שריפות גדולות הן אירוע כמעט שנתי בחלקים מסוימים של הוואי, אם כי היקף השריפות הפעם יוצא דופן, זאת על רקע אירועי מזג אוויר קיצוניים הפוקדים את העולם ההולך ומתחמם.

האסון בהוואי מזכיר מראות דומים של הרס במקומות אחרים בעולם במהלך הקיץ הנוכחי, החם ביותר שנמדד אי-פעם. ששריפות שנגרמו על ידי חום שיא אילצו פינוי של עשרות אלפי אנשים ביוון, ספרד, פורטוגל וחלקים אחרים של אירופה, כשבמערב קנדה משתוללות שריפות חמורות במיוחד.

מדענים מזהירים כי אלו שינויי אקלים מעשי ידי אדם, שנובעים משימוש בדלקים מאובנים המגברים את התדירות והעוצמה של אירועי מזג אוויר קיצוניים כאלו. הם מפצירים במדינות לקצץ בפליטות הפחמן כדי למנוע קטסטרופה אקלימית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully