וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלילה אחד: 5 נעקצו מעקרבים ברחבי הארץ, בת 3 במצב בינוני

עודכן לאחרונה: 11.8.2023 / 8:21

מרבית האירועים התרחשו בדרום הארץ, מלבד גבר שנעקץ בחווה ליד ירושלים. הם פונו לקבלת טיפול רפואי כשמצבם קל עד בינוני

מחול עקרבים ממין עקצן צהוב/צילום: אוהד יהלומי, רט"ג

חמישה בני אדם נעקצו במהלך הערב (חמישי) והלילה מעקרבים ברחבי הארץ, תוך שעות ספורות בלבד. מרבית האירועים התרחשו בדרום, שם פונתה לבית החולים סורוקה בבאר שבע, בין היתר, פעוטה כבת שלוש במצב בינוני תוך שהיא סובלת מתסמינים ומעורפלת הכרה. עוד פונו לבית החולים גבר כבן 40, צעיר כבן 18 וצעיר בן 28 שנעקצו באזור, זאת כשמצבם קל.

אירוע נוסף התרחש בחוות הצאן של היישוב קדר הסמוך לירושלים, שם נעקץ בכתפו צעיר בן 26. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

חמישה ילדים נפצעו בפיצוץ בחצר בית, מצפה רמון. מד"א
בתוך כמה שעות: 5 נעקצו מעקרבים ברחבי הארץ/מד"א

בימים האחרונים הובאו לטיפול רפואי שלושה מקרים נוספים של ילדים תושבי הגליל שנעקצו על ידי עקרבים, כולם מסוג עקרב שחור. ביניהם, בן 11 מהמושב חוסן שנעקץ ברגלו מחוץ לביתו, בן שמונה מג'דיידה-מכר שנעקץ בידיו משני עקרבים, וכן ילדה בת 11 מקיבוץ אילון שנעקצה בביתה.

"עם התחממות מזג האוויר אנו רואים יותר ויותר ילדים שנזקקים לטיפול לאחר מפגש עם בעלי חיים מסוכנים, בעיקר הכשת נחש או עקיצת עקרב", מסר מנהל היחידה למיון ילדים, ד"ר איתמר מונצ'ק, "חשוב להרגיע את האדם שנפגע, לקרר את מקום העקיצה או ההכשה, ולא לעשות שום פעולה נמהרת כדי 'להוציא' את הארס, אלא להגיע במהירות למרכז רפואי קרוב. כמו כן, מומלץ לצאת לטיול עם מכנסיים ארוכים ונעליים סגורות, ולא להכניס את הידיים לסדקים בסלע או להפוך אבנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully