וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 4 טבע בבריכה בבית מלון באילת, מצבו אנוש

עודכן לאחרונה: 10.8.2023 / 18:47

הילד טבע במהלך חופשה בבית מלון בעיר, צוותי מד"א שהוזעקו למקום פינו אותו לבית החולים יוספטל, תוך ביצוע פעולות החייאה. "הילד שכב על שפת הבריכה כשהמציל מטפל בו", סיפרה חובשת רפואת חירום

בווידאו: פעולות החייאה בילד בן 6 שטבע בבריכה בבת ים/צילום דובר מד"א

ילד בן 4 טבע לפני זמן קצר (חמישי) בבריכה בבית מלון באילת ומצבו אנוש. צוותי מד"א שהוזעקו למקום העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים יוספטל בעיר, תוך ביצוע פעולות החייאה.

הדיווח על טביעת הפעוט התקבל במוקד מד"א סמוך לשעה 18:00. חובשת רפואת חירום במד"א מורן ביטון, סיפרה: "הילד שכב על שפת הבריכה כשהמציל מבצע בו פעולות החייאה. מיד המשכנו את הטיפול הרפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות הכוללות עיסויים ומתן תרופות. העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ של מד"א ופינינו אותו לבית החולים תוך המשך מאמצי פעולות החייאה".

קו החוף באילת - 20 אוגוסט 2020. משה שי, פלאש 90
קו החוף באילת - 20 אוגוסט 2020/פלאש 90, משה שי

בחודש אפריל האחרון, פעוט בן שנה וחצי טבע למוות בבריכה פרטית בבית ביישוב באר גנים שליד אשקלון. צוות מד"א שהוזעק למקום ביצע בו החייאה ופינה אותו למרכז הרפואי ברזילי - אך למרות המאמצים לא נותר לרופאים אלא לקבוע את מותו.

חובשת מד"א נועה אביטבול סיפרה כי כשהגיעה לבית, ראתה את הפעוט בחצר הקדמית. "הוא היה ללא דופק וללא נשימה וביצעו בו פעולות החייאה", שחזרה. "סיפרו לנו שהוא נמשה מהבריכה מחוסר הכרה. הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבית החולים תוך כדי פעולות החייאה כשמצבו קריטי".

כמו כן, כשלושה שבועות קודם לכן, ילד בן ארבע טבע למוות בבריכה בצימר בקצרין. צוותי רפואה שהגיעו לזירה העניקו לו טיפול, אך לבסוף נאלצו לקבוע את מותו במקום. משפחתו של הילד הגיעה ממבשרת ציון להתארח בצימר ביישוב. הילד נמשה מהמים על ידי בן משפחה, ובתום מאמצי הצוות הרפואי - נקבע מותו.

חובש מד"א שילה מייברג סיפר, כי "מדובר באירוע קשה מאוד. הילד נמצא מחוסר הכרה בבריכה ונמשה החוצה". הוא המשיך, "כשהגענו הוא שכב סמוך לבריכה וביצעו בו פעולות החייאה בסיסיות בהדרכה טלפונית ממוקד מד"א", סיפר החובש. "המשכנו את הטיפול הרפואי וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שכלל הנשמות, עיסויים ומתן תרופות במשך יותר משעה ורבע אבל בסופן נאלצנו לקבוע את מותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully