וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמרן במקום ליברל: השופט סולברג יחליף את השופט פוגלמן בוועדה לבחירת שופטים

עודכן לאחרונה: 9.8.2023 / 19:03

הנשיאה חיות הודיעה על סיום כהונתו של השופט פוגלמן כחבר בוועדה לבחירת שופטים, ועל מינויו של השופט סולברג כחבר ועדה במקומו. סולברג, שנחשב לשופט שמרן יחליף את המשנה לנשיאה פוגלמן, הנחשב לשופט אקטיביסט וליברלי

בוידאו: השופט פוגלמן: בג"ץ מוסמך לקיים ביקורת שיפוטית על חוקי יסוד בהרכב מורחב/לעמ

נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות שלחה היום (רביעי) מכתב לשר המשפטים יריב לוין, בו הודיעה על סיום כהונתו של המשנה לנשיאה השופט עוזי פוגלמן כחבר בוועדה לבחירת שופטים, ועל מינויו של השופט נעם סולברג כחבר ועדה במקומו של פוגלמן - שצפוי לפרוש מתפקידו בחודש אוקטובר בשנה הבאה.

השופט סולברג, שנחשב לכאורה לשמרן יחליף את המשנה לנשיאה פוגלמן, הנחשב לשופט אקטיביסט וליברלי.

השופט עוזי פוגלמן בדיון בשאלה האם ראש הממשלה בנימין נתניהו יוכל להרכיב ממשלה תחת כתב אישום, בית המשפט העליון 31 בדצמבר 2019. ברני ארדוב
המשנה לנשיאת בית המשפט העליון השופט עוזי פוגלמן/ברני ארדוב
שופט בית המשפט העליון נעם סולברג. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
שופט בית המשפט העליון נעם סולברג/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

באחרונה, השופט סולברג פרסם הודעה לתקשורת, בה הביע את התנגדותו לביטול עילת הסבירות בדרך אותה קידמה הממשלה. "לא חשבתי אז, לפני שלוש וחצי שנים, באותה הרצאה, על תיקון בדרך של חקיקה; חשבתי על מגמה שתבוא לידי ביטוי בפסיקה", כתב בהתייחסו לדברים שכתב לפני כשלוש שנים בכתב העת "השילוח" ולהצעת החוק של הממשלה.

סולברג ידוע כשופט שמרן, ובממשלה נשענו על פרסומיו בנוגע לביטול עילת הסבירות על מנת להצדיק את הצעת החוק. ראש הממשלה אף כינה את החוק כ"סבירות סולברג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully