וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליעזר חיפש במשך 50 שנה את נהג הטנק מהמלחמה. בזכות פוסט בפייסבוק הוא מצא אותו

עודכן לאחרונה: 9.8.2023 / 22:16

אליעזר בריליאנט לחם במלחמת יום כיפור לצד נהג טנק, שאת שמו לא הכיר. "עליתי על טנק אחר - ושם נפרדו דרכנו", כתב בפוסט בפייסבוק, בו ביקש את עזרת הציבור כדי לאתר את הנהג האלמוני. לבסוף, אלברט הנהג נמצא: "אף פעם לא חשבתי שמישהו צריך לבקש ממני סליחה"

בווידאו:תדרוך מפקד אוגדה 162 אברהם אדן בפני לוחמי חטיבה 217 טרם מבצע "אבירי לב" לצליחת תעלת סואץ 15.10.1973/רון אילן, משרד הביטחון

בעזרת פוסט בפייסבוק, אליעזר בריליאנט מצא את נהג הטנק - בפניו רצה להתנצל כבר 50 שנה. "את השם שלך אני לא זוכר", כתב לנהג האלמוני, ושחזר את סיפור לחימתם המשותפת במלחמת יום הכיפורים.

"השתייכתי לגדוד 96 מחטיבה 179, שביום ראשון, 7 באוקטובר 1973 בלם את הסורים באזור צומת קצביה", כתב. "תפקידי בצוות באותו זמן היה נהג. לאחר כשעתיים לחימה נפצע המפקד ונשארנו טען, נהג ותותחן. סוכם שאנו ממשיכים להילחם בצוות של שלושה כי יש מלחמה, וצריך להציל את עם ישראל. הלחימה שלנו הייתה בשטח שממערב/צפון לכביש יהודיה. ב-14:00 בערך טנק שלנו נפגע כק"מ ממערב לנו. ראינו אדם אחד שנחלץ ממנו ופתח בריצה לכיווננו. כשהגיע, נתנו לו לשתות ושאלנו אותו שאלה אחת בלבד, מבלי לברר מה שלומו ומיהו: 'מה תפקידך?'

"'נהג', הוא ענה. לאחר התייעצות מהירה בין שלושתנו, החלטנו שאני אעלה להיות מפקד. 'היכנס לתא הנהג', אמרנו לו. הבחור שנראה המום, נכנס בלי אומר ודברים אל תא הנהג וסגר מדפים. חזרנו להיות צוות תקני וכך נלחמנו עד בוקר יום שלישי. בבוקר עזבתי את הצוות ועליתי על טנק אחר מכיוון שבטנק שלי היו בעיות קשר. שם נפרדו דרכנו - ומאז לא פגשתי את הנהג האלמוני.

"שנים ייסר אותי מצפוני על אותו רגע שבו פקדנו על אותו בחור מבועת, שלפני רגע רק נחלץ מטנק, ואפילו לא שאלנו מה עלה בגורל חבריו - 'היכנס לתא הנהג'. כל השנים רציתי להתנצל, אבל לא היה לי אפילו קצה חוט כיצד למצוא אותו, אפילו את שמו לא זכרתי. אולי אתם תוכלו לעזור לי לסגור מעגל".

הפוסט של אליעזר זכה לשיתופים ולהירתמות רבה. לאחר זמן קצר, נמצא הנהג האלמוני - אלברט. "שלחו לי הרבה אנשים את התמונה - וזיהיתי ישר", כתב. "אף פעם לא חשבתי שמישהו צריך לבקש ממני סליחה, אבל זה מאוד מרגש ויפה מצדו".

  • עוד באותו נושא:
  • יום כיפור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully