וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 27 שנה: בנו הגולה של מלך תאילנד חזר במפתיע לממלכה

עודכן לאחרונה: 9.8.2023 / 17:47

וצ'רסורן ויואצ'ארוונגס בן ה-42 הוא השני מבין שבעת ילדיו של ראמה ה-10, ואחד מילדיה של אשתו השנייה. הוא עזב יחד עמה ואחיו אחרי גירושיהם ב-1996, וכיום הוא עובד כעורך דין בארה"ב. שובו העלה שאלות לגבי הירושה, שכן המלך לא מינה יורש עצר רשמי. "כמו חלום שהתגשם"

הפגנות במחאה על פסילתו של המועמד הרפורמיסטי לראשות הממשלה פיטה לימג'רואנרט מחוץ לפרלמנט בבנגקוק/רויטרס

בנו השני של מלך תאילנד מאהה וצ'יראלונגקון שב במפתיע לממלכה, אחרי 27 שנות היעדרות, ועורר גל שמועות לגבי סדרי הירושה. ביקורו של וצ'רסורן ויואצ'ארוונגס בן ה-42 מגיע בתקופה לא קלה עבור משפחת המלוכה התאית, כשבתו הבכורה של המלך נמצאת בתרדמת מאז דצמבר.

וצ'רסורן, העובד במשרד עורכי דין בניו יורק, ביקר אתמול (שלישי) במרכז של קרן לרווחת ילדים שנתמכת על ידי משפחת המלוכה, ובירך עוברים ושבים. כשהוא לבוש בג'ינס ובחולצה פשוטה, הוא הצטלם לפני דיוקנאותיהם של אביו ושל סבו, המלך פומיפון אדוניאדט, שמת ב-2016 אחרי 70 שנים על כס המלכות.

"אני מאושר לשוב, הייתי רחוק במשך הרבה זמן, 27 שנים", אמר וצ'רסורן לכתבים במרכז לרווחת הילד של קרן בנגקוק. "החזרה היא כמו חלום שהתגשם. למרות שהייתי בחו"ל הרבה זמן, מעולם לא שכחתי שאני תאילנדי. מעולם לא שכחתי כמה חשובה התרבות שלנו", אמר וצ'רסורן, שאף סייר במקדשים בבירה.

הארמון המלכותי לא הגיב על הביקור, שהפתיע רבים בתאילנד. תמונתו של בנו של המלך על טיקטוק בבנגקוק שפורסמה בעמוד הפייסבוק שלו זכתה לעשרות אלפי לייקים. ברשת החברתית X, טוויטר לשעבר, התגית SonOfTenReturnToThailand# זכתה לכ-390 אלף אזכורים. התואר הרשמי של אביו הוא המלך ראמה העשירי.

בנו של מלך תאילנד בביקור במרכז לרווחת הילד בבנגקוק, 8 באוגוסט 2023. רויטרס
"מעולם לא שכחתי שאני תאילנדי". וצ'רסורן ויואצ'ארוונגס בבנגקוק, אתמול/רויטרס

תושבים שפגשו בו התרשמו. "אני מאוד נרגשת, הוא נעדר הרבה זמן. בעיני הוא עדיין בן למשפחת המלוכה", אמרה אנגסנה סיפראסיט, בת 66.

עם זאת, קבוצת המחאה ת'אלוואנג כתבה ברשתות החברתיות כי במקום לחכות לשובו, היא חיכתה לביטול המלוכה. בשנת 2020, סטודנטים צעירים הובילו מחאות המוניות בקריאות נגד משפחת המלוכה החזקה, שכל עלבון כלפיה עלול להסתיים בעונש מאסר ממושך של עד 15 שנים.

אחרים ציינו כי הם רוצים לדעת את מספר לוחית הרישוי של ואצ'אראסורן, ואמרו כי הוא עשוי להוות מזל בהגרלת הלוטו הבאה.

וצ'רסורן הוא השני מבין ארבעה בניה של אשתו השנייה של המלך, שחקנית לשעבר שממנה התגרש ב-1996, כשהיה יורש העצר. אין לו תואר מלכותי רשמי אם כי מבחינה טכנית, הוא שומר על המעמד שהוענק לו כשהיה ילד, כנכדו של המלך.

הוא, אמו, שלושת אחיו ואחותו עזבו את תאילנד לאחר הגירושים ב-1996, שבהם הואשמה אמו בפומבי בניאוף. במרוצת השנים, אחותו הצעירה אומצה מחדש על ידי משפחת המלוכה וקיבלה את התואר המלכותי הנסיכה סיריוונווארי נארירטנה. היא מעצבת אופנה ורוכבת סוסים שהתחרתה במשחקי אסיה 2014 שנערכו בתאילנד.

עוד בוואלה!

המשבר בתאילנד מחריף: המנצח בבחירות נפסל בידי בית המשפט

לכתבה המלאה
מלך תאילנד ראמה העשירי יושב על הכס בחגיגות יום הולדתו ה-71 בארמון בבנגקוק, 28 ביולי 2023. רויטרס
מעמד משפחת המלוכה כבר אינו טאבו. מלך תאילנד בחגיגות יום הולדתו ה-70, בחודש שעבר/רויטרס

למלך תאילנד, שהתגרש שלוש פעמים, יש שבעה ילדים. הוא נשוי למלכה סותידה, שומרת הראש הראשית שלו לשעבר, שעמה התחתן ימים לפני הכתרתו ב-2019. בסוף דצמבר, בתו הבכורה, הנסיכה בג'רקיטיאבהה נרנדירה דביאווטי, בת 44, התמוטטה עקב בעיות קשות בלבה, והיא נשארת בתרדמת מאז.

בנוסף לחוסר הוודאות בארמון, תאילנד שרויה במבוי סתום פוליטי, אחרי שמנהיג המפלגה הפרוגרסיבית שזכתה ברוב המושבים בבחירות האחרונות לא הצליח להיבחר לראשות הממשלה בשל התנגדות הסנאט שחבריו ממונים על ידי הצבא הפרו-מלוכני.

הסנאטורים מתנגדים לממשלה בהובלת מפלגת "נעים קדימה", לאור התחייבותה לשנות את החוק האוסר על הכפשת בית המלוכה. הקיפאון משקף כיצד מעמדה של משפחת המלוכה, שהיה עד לא מכבר טאבו, הפך לקו השבר בפוליטיקה התאילנדית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully