וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרדף וירי מטווח אפס: מייקל מיירס מואשם ברצח יבגני סטפנוב

עודכן לאחרונה: 8.8.2023 / 18:43

מיירס מואשם כי החל לתכנן את רצח סטפנוב, לאחר שזה איים כמה פעמים על חייה של הבת של זוגתו. סטמפוב נהג לשלוח לבת הודעות איומים, קללות, להשחית את רכבה, ואף שלח לה תמונה של אישה ששפכו חומצה על פניה. בדרך לטיפול שיניים, הוא שלף את האקדח, ירה וביצע וידוא הריגה

בווידאו: מטווח אפס: תיעוד הרצח של יבגני סטפנוב בו חשוד מייקל מיירס/דוברות משטרת ישראל

בבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש היום (שלישי) כתב אישום כנגד מייקל מיירס, תושב קריית מוצקין בן 40, בגין רצח בנסיבות מחמירות של יבגני סטפנוב, תושב קריית ים בן 39, אב לבן ובת קטנים. מיירס מואשם גם בעבירות בנשק ושיבוש מהלכי משפט. הרצח התרחש לאור יום בשדרות מוריה בחיפה, ציר תנועה ראשי בלב הכרמל הוותיק והשקט, שלא מכיר אירועי פשיעה חמורה מעין אלו.

מייקל מיירס הוא מיכאיל קמנשצ'קוב, שוטר מג"ב לשעבר עם עבר פלילי, שאף ריצה מאסר בכלא בגין שוד ואימץ לעצמו את שמו של הרוצח הסדרתי בסדרת סרטי האימה "ליל המסכות". הוא פרוד מאשתו ובן הזוג של אולגה גרישייבה בת ה-45 מטירת כרמל.

סטפנוב, במשך כשנתיים, היה בן הזוג של בתה של אולגה גרישייבה, נסטסיה גרישייבה בת ה-24. השניים התגוררו בקריית ביאליק, עד שבחודש מאי השנה יחסיהם עלו על שרטון, בעקבות חילוקי דעות על ניהול עסק משותף לבניית ציפורניים והסרת שיער בשם "ביוטי קונספט", שהאם והבת פתחו בפברואר 2023 ברחוב אלחנן במרכז הכרמל, כקילומטר מזירת הרצח. נסטסיה ואמה אולגה עבדו בעסק. על פי כתב האישום, סטפנוב, שהשקיע בעסק סכום כסף נכבד, החל לחשוד כי נסטסיה לא מדווחת לו על מלוא ההכנסות ואף בוגדת בו.

מייקל מיירס, הנאשם ברצח יבגני סטפנוב בחיפה. שלומי גבאי, שלומי גבאי
מייקל מיירס, הנאשם ברצח יבגני סטפנוב/שלומי גבאי, שלומי גבאי

בעקבות הסכסוך, בסוף חודש מאי עזבה נסטסיה את סטפנוב ועברה להתגורר בדירה של אמה בטירת הכרמל. מכתב האישום עולה כי סטפנוב לא הרפה: הוא החל לשלוח לטלפון של נסטסיה, ובאמצעות הרשתות החברתיות, הודעות בהן קילל אותה ואת אמה ואיים לפגוע בה, באמה ובבני משפחתן.

בחקירה סיפרה נסטסיה כי באחת מהודעות האיום, הוא שלח לה תמונה של אישה ששפכו חומצה על פניה. במהלך חודש יוני, במספר הזדמנויות, אלמונים השחיתו את רכב המאזדה שלה וניקבו את צמיגי המכונית, בעת שחנה בסמוך לדירה בטירת הכרמל. נסטסיה חשדה כי סטפנוב עומד מאחורי ההתנכלויות והאם והבת החלו לחשוד כי הוא עוקב אחריהן, במטרה לפגוע בהן.

מיירס, לו נודע דבר האיומים וחששן של נסטסיה ואולגה מפניו של סטפנוב, נהג להתלוות אליהן בצאתן מהדירה בטירת הכרמל, על מנת לספק להן תחושת ביטחון ולהגן עליהן במקרה שסטפנוב ינסה לממש את איומיו לפגוע בהן. הפרקליטות טוענת כי כשהאיומים כלפיהן התמשכו, החל מיירס במקביל גם לתכנן את הרצח של סטפנוב והצטייד לצורך זה באקדח השירות הישראלי "בול". ללא רישיון.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
יבגני סטפנוב. לפי סעיף 27 א', אתר רשמי
יבגני סטפנוב/אתר רשמי, לפי סעיף 27 א'
נסטסיה גרישאיבה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בת הזוג של הנרצח - שהיא בתו של זוגתו של הנאשם ברצח/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

האירוע הקטלני התרחש ב-6 ביולי כשמיירס התלווה לנסטסיה בנסיעה ברכב המאזדה לביקור שהיה קבוע לה במרפאת השיניים שנמצאת בשדרות מוריה שבעיר. בעוד הוא מתלווה אליה, החזיק מיירס בתיק אצד השחור שלו את הנשק, כשבו תחובה מחסנית טעונה כדורים. בסביבות השעה 9:20 הגיעו השניים לשדרות מוריה, וצעדו אל עבר מכשיר להנפקת כרטיסי חנייה ליד המרפאה. באותו הזמן, הגיע סטפנוב מצידו השני של הרחוב, כשהוא לא מודע למיקומם של השניים.

מיירס ונסטסיה הבחינו בו מגיח לכיוונם כשהוא מחזיק בידו כלי דמוי דוקרן, בעל ראש מחודד. מדובר בכלי לתיקון, שביכולתו גם לייצר אותם. על פי כתב האישום, בשלב זה נסטסיה נסוגה אחורה והסתתרה בין שיחים לצד המדרכה תוך שמייקל מיירס, שכבר החל לתכנן להרוג את סטפנוב, הוציא את האקדח מהתיק וירה אל עבר סטפנוב כמה יריות בכוונה לגרום למותו. סטפנוב נפגע מהירי, שמט מידו את החפץ והחל להימלט מפני מיירס בריצה, אך מיירס רדף אחריו וירה בו כמה יריות נוספות.

סטפנוב הפצוע עוד המשיך לרוץ בניסיון להימלט מפני מיירס, שהמשיך לרדוף אחריו בריצה כשהאקדח בידו. סטפנוב הגיע למדרכה המערבית ברחוב מוריה, המשיך לרוץ לכיוון מזרח, הגיע למפרץ חנייה בצדו המזרחי של רחוב מוריה, שם נפל על הכביש, בין שני כלי רכב חונים. על פי כתב האישום, בשלב זה נעמד מיירס קרוב אליו, וירה מטווח קצר כמה יריות נוספות לגופו וראשו, מעין וידוא הריגה.

פרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום, העבירו את סטפנוב לבית החולים כרמל בחיפה, כשהוא ללא רוח חיים. מבדיקה שלאחר המוות במכון הלאומי לרפואה משפטית, עלה כי מותו נגרם כתוצאה בשל איבוד דם מאסיבי בעקבות פצעי מעבר קליע בגו ובראש. מכתב האישום עולה כי מיד לאחר הירי, הסתלק מיירס מהמקום עם האקדח. בתוך כך, תושב שכונת כרמליה הסמוכה שראה את אירוע הירי וסבר כי מדובר בפיגוע, רדף אחרי מיירס שברח במעלה הרחוב ואף ירה לכיוונו.

מטווח אפס: תיעוד הרצח של יבגני סטפנוב בו חשוד מייקל מיירס
08.08.23. דוברות משטרת ישראל
ירה בראשו של סטפנוב מטווח אפס, תיעוד הרצח/דוברות משטרת ישראל
עו"ד תום רוזנברג המייצג את מייקל מיירס הנאשם ברצח יבגני סטפנוב. שלומי גבאי, שלומי גבאי
עו"ד תום רוזנברג המייצג את מיירס/שלומי גבאי, שלומי גבאי
עו"ד שלומי כהן. יח"צ, אתר רשמי
עו"ד שלומי כהן/אתר רשמי, יח"צ

על פי חקירת המשטרה, בשעה 12:56, עם תום האירוע, הגיע מיירס הגיע לדירה בטירת כרמל לאחר שנפטר שכבר נפטר מהתיק ובתוכו האקדח שמקום שנותר עלום. התיק והאקדח לא נמצאו עד היום. האם והבת נעצרו לחקירה אבל בימים שלאחר מכן שוחררו שתיהן. מאיר אלכסנדר שדה בן ה-38, שוטר לשעבר ששירת ביחידות מיוחדות של המשטרה וחבר של מיירס, שנחשד כי ידע על תוכניותיו של מיירס להרוג את סטפנוב, צפוי להעיד אודות הכנות שעשה מיירס כדי להוציא את תוכניתו לפועל.

כעת, הפרקליטות ערוכה עם כשמונים עדים להוכיח את אשמתו של מייקל מיירס. במקביל להגשת כתב האישום, מבקש התובע מוחמד מולא את הארכת מעצרו של מיירס עד תום ההליכים. בנתיים, תוך שהסניגורים, עורכי הדין תום רוזנברג ושלומי כהן המייצגים את מיירס לומדים את תיק החקירה, צפוי כי שופט תורן לאריך את המעצר עד החלטה אחרת. רוזנברג, סנגורו של מיירס, אמר לוואלה כי הוא עצמו, וכך גם איש מהמעורבים, לא זיהה את מייקל מיירס בסרטוני האירוע שהוצגו להם בחקירה וההתפרסמו אמש בתקשורת, וכי הם נחושים להביא לזיכויו.

בימ"ר חוף גאים בפענוח המהיר. ראש צוות החקירה בימ"ר חוף רפ"ק ביאן מולא הדגיש כי "אירוע הירי בחיפה שהוביל לרצח בשעת בוקר מוקדמת גרם לבהלה וחשש לאירוע ביטחוני. מיד שהבנו כי מדובר באירוע פלילי פתחנו בחקירה מאומצת על מנת להתחקות אחר החשוד והבאנו למעצרו המהיר".

  • עוד באותו נושא:
  • רצח
  • חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully