וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבקשת התוקף: נער נפגע עבירות מין מהמרכז יישלח עד לחיפה לבדיקה פסיכיאטרית

עודכן לאחרונה: 8.8.2023 / 10:46

שופט מחוזי החליט לשלוח את הנער לבדיקה במרחק של כשעה וחצי מביתו - בניגוד לפסיקת העליון. זאת, בעקבות דרישת הנתבע, שטען כי רק שם נמצא מומחה מספק. "מקלף את עורו מרוב טראומה"

פרשייה חמורה של ביצוע עבירות מין בקטינות, ע"י תושב מרכז הארץ, בזמן שהיו תחת השפעת סמים מסוכנים שסיפק לה/משטרת ישראל

שופט בית המשפט המחוזי החליט לשלוח נער נפגע עבירות מין מאזור המרכז לבדיקה פסיכיאטרית בחיפה, הרחק מאזור מגוריו - כך נודע היום (שלישי) לוואלה. זאת, בניגוד בניגוד לפסיקת העליון שקובעת שיש להימנע מטלטולו של הנפגע למרחקים.

במהלך המשפט שבו תבע נער את מי שהורשע בתקיפות מיניות כלפיו, נאמר לו כי כדי שיוכל לזכות בפיצויים, עליו לעבור בדיקה פסיכיאטרית. אולם, תקנות סדר הדין האזרחי מאפשרות לנתבע להעמיד את התובע לבדיקה נוספת אצל מומחה מטעמו.

הנתבע טען כי מצא פסיכיאטר רק באזור מגוריו, בסביבות חיפה. זאת, למרות שהנער גר באזור המרכז. הנער התובע סירב להיבדק בחיפה, וטען כי בעקבות הטראומה שלו הוא אינו מסוגל לנסוע נסיעה בת שעה וחצי לכל כיוון.

גז"ד לפאינה קירשנבאום, בימ"ש מחוזי תל אביב, 14 ביולי 2021. שלומי גבאי
"אין מניעה מנסיעה אחת לחיפה לצורך הבדיקה", השופט המחוזי/שלומי גבאי

לבסוף, הכריע השופט המחוזי עבאס סאסי כי "אין מניעה מנסיעה אחת לחיפה לצורך הבדיקה. לפיכך על התובע להתייצב לבדיקה אצל המומחה מטען הנתבע במועד שנקבע". זאת, לטענתו, עקב "הקושי באיתור מומחה מתחום הפסיכיאטריה של ילדים".

"באיבחה של 22 מילים, שולח השופט ילד, שנפגע מינית קשות על ידי הנתבע, שהורשע בתקיפות המיניות, לנסוע שעה וחצי הלוך ושעה וחצי חזור להיבדק על ידי מומחה מטעם המשיב", מסרה עו"ד קרן ברק המייצג את התובע בבקשת ערעור לבית המשפט העליון. "מדובר בילד שמרוב טראומה מקלף את העור מכפות רגליו", הדגישה ברק, "זאת למרות שבקלות ניתן לשלוח אותו לבדיקה באזור מגוריו במרכז הארץ והתובע אף הציע לבדוק אפשרות כזו". לבקשת הערעור הגיש התובע רשימה של עשרות מומחים באזור המרכז.

יש לציין, כי קיימת הלכה משנות ה-80 בבית המשפט העליון לפיה יש להימנע מטלטולו של התובע הנפגע למרחקים, כאשר ניתן לבצע את הבדיקה בקרבתו.

עוד בוואלה!

החוקים החדשים שיילחמו באלימות נגד נשים: באו לברך – ויצאו מקללים

לכתבה המלאה
עורכת הדין קרן ברק. 8 באוגוסט 2023. עמיר צוק, אתר רשמי
"על השופטים לנהוג במשנה זהירות ורגישות", עו"ד קרן ברק/אתר רשמי, עמיר צוק

"החלטתו חסרת החמלה של השופט משקפת לצערי את הניתוק שבין בתי המשפט לבין קורבנות עבירות מין בישראל", הוסיפה ברק, "על השופטים לנהוג במשנה זהירות ורגישות וללמוד על המאפיינים היחודיים של ניהול תיקי נפגעי עבירות מין בטרם הם מחליטים באבחת יד לפגוע בהם פגיעה נוספת, מכאיבה ומיותרת".

מהרשות השופטת נמסר בתגובה: "מדובר בהחלטה שיפוטית המדברת בעד עצמה ונתונה לערעור על פי הדין. מדובר בתיק חסוי ולא ניתן לפרט מעבר לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully