וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים לבעלי צרכים מיוחדים חוששים משביתה: "זו תהיה פגיעה אנושה, פשוט אסון"

עודכן לאחרונה: 8.8.2023 / 7:20

חגית חוששת שבנה בן ה-22 לא יוכל להתחיל להגיע למרכז תעסוקה בשל איומי שביתת המטפלים: "עלולים לראות ירידה בתפקוד". רוני חרד מעתידה של בתו מורן בת ה-42: "קשה לה מאוד עם שינויים". עם זאת, הם סבורים כי לאנשי הצוות לא נותרה ברירה: "מקבלים שכר זעום ועומדים בחזית"

בוידאו: בבית החולים תל השומר קוראים לשביתה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הורים רבים לילדים בעלי צרכים מיוחדים הגיבו היום (שני) בחשש רב לאיום המטפלים הסיעודיים לפתוח בשביתה ב-1 בספטמבר, אם שכרם לא יעלה ל-8,000 שקלים בחודש. על המכתב שפרסמו המטפלים הסיעודיים חתומים ארגונים רבים, שמטפלים בכ-20 אלף בני אדם.

חגית קציר מפתח תקווה, שבנה אביתר בן ה-22 מסיים בקרוב מסגרת חינוך מיוחד, מכינה אותו כבר חודשים למעבר למרכז תעסוקה של אלו"ט. כעת היא חוששת שהכול ישתבש. "הבן שלי רגיל לשגרת יום בבית הספר, ואנחנו מכינים אותו כבר הרבה זמן למרכז תעסוקה, ברמה חברתית, קוגניטיבית ורגשית", היא מספרת לוואלה!. "בשביל הבן שלי להישאר בבית אחרי כל הכנה הזו - זה פשוט אסון. הוא לא יוכל להתמודד עם זה. זו תהיה פגיעה אנושה בתפקוד שלו. אנחנו עלולים לראות הסתגרות וירידה בתפקוד ובמצב הרוח שלו".

מרכז היום של אקים במודיעין. דוברות אקים, אתר רשמי
מרכז יום של אקי"ם במודיעין/אתר רשמי, דוברות אקים

"אני מאוד בלחץ מהשביתה, כי אם אביתר לא יתחיל את מרכז היום בספטמבר, אנחנו נהיה בבעיה גדולה", היא מוסיפה, אך מבהירה כי היא מבינה את המטפלים: "הם מקבלים שכר זעום על עבודה קשה ומשמעותית. הם צריכים להשתכר שכר הגון, גם אף אחד לא נהיה עשיר מזה. מבחינתנו הם עומדים בחזית".

גם רוני צביק מחיפה, אב למורן בת ה-42 שמתמודדת עם הפרעה התפתחותית, חושש מ-1 בספטמבר. "שינויים בשבילה זה משהו מאוד קשה. כל תחלופה של מדריך זה קושי עצום, והם מתחלפים כל הזמן כי לא משלמים להם שכר ראוי", הוא משתף. "עד שמצליחים להבין אותה, המטפל או המדריכה מתחלפים. זה לא פשוט בשבילה להתחבר לאנשים".

גם צביק מבהיר כי מבחינתו הצעד של המטפלים הוא אמצעי אחרון, לפני קריסה מוחלטת של המערכת. "אנחנו באסון מתמשך כבר הרבה זמן, אנחנו מתקרבים ל-50% מחסור במדריכים. זו לא התנדבות, הם צריכים לפרנס משפחה", הוא אומר. "אנחנו לא רוצים להגיע למצב שאנחנו מקבלים מדריכים שלא מתאימים, ואנחנו עוד רגע שם. לא מתייחסים לאנשים הכי חלשים בחברה, איזו מדינה הפכנו להיות? ההורים של הילדים האלו לא יכולים לחסום את קפלן כי הם עסוקים בלשרוד והם פשוט לא יכולים לעשות את זה".

עוד בוואלה!

המטפלים הסיעודיים מאיימים בשביתה: "20 אלף אנשים עם מוגבלות יישארו בבית"

לכתבה המלאה
מטפלת וחניך, אקים. נועה אייזנמן, אתר רשמי
מטפלת באקי"ם וחניך. "עבודה קשה ומיוחדת שצריך לתגמל"/אתר רשמי, נועה אייזנמן

רונית אברהם, יו"ר אקי"ם נס ציונה שבנה בן ה-30 נמצא במרכז יום סיעודי, צריכה לצאת מהעבודה כמה פעמים ביום כדי להחליף לו טיטול, מפני שאין כוח אדם שיעשה את זה. "מישהו צריך להתעורר ולהבין שאין שום אפשרות למצוא אנשים שיעבדו בסכומים האלו. זו עבודה קשה ומיוחדת וצריך לתגמל אותם כמו שצריך. כרגע התגמול משפיל", היא מצדדת במטפלים. "השביתה היא לא זו שתפגע בנו, כבר עכשיו אנחנו נפגעים. אין ברירה - חייבים לצאת לשביתה. אנשים לכאורה מקשיבים, אבל לא עושים עם זה כלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully