וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטפלים הסיעודיים מאיימים בשביתה: "20 אלף אנשים עם מוגבלות יישארו בבית"

עודכן לאחרונה: 7.8.2023 / 9:43

הארגונים אקים, איל"ן ואלו"ט שלחו מכתב לאנשי משרד האוצר שבו התריעו מפני שביתה אם שכר המטפלים לא יעלו ל-8,000 שקל. במכתב הסבירו המטפלים כי קיים חוסר של 33% במצבת כוח אדם, ומעונות טיפוליים עלולים להיסגר לצמיתות

מרכז היום של אקים במודיעין. דוברות אקים, אתר רשמי
מרכז היום של אקים במודיעין/אתר רשמי, דוברות אקים

המטפלים הסיעודיים שלחו הבוקר (שני) לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' וחברי כנסת נוספים מכתב התרעה לפני שביתה, ובו הם דורשים תוספת שכר. "ללא תוספת שכר למטפלים ולמטפלות, נשבית את מסגרות היום החל מ-1 בספטמבר", כתבו בהודעתם. "20 אלף ילדים ובוגרים עם מוגבלות שיישארו בבית, ללא טיפול ראוי".

המכתב המלא

לדברי המטפלים, קיים חוסר של 33% במצבת כוח האדם. "במשך תקופה ארוכה אנו מתריעים על קריסת המסגרות, משתתפים בישיבות, מעבירים נתונים למשרד האוצר ומקיימים עמם סיורים בשטח, אך עד כה אין כל תגובה מעשית מצידם", מתחו ביקורת שולחי המכתב. "אם לא יימצא תקציב מיידי, קריסת השירותים תימשך, המסגרות עלולות להיסגר לצמיתות בשל היעדר צוות".

הארגונים שפנו למשרד האוצר, אקים, איל"ן ואלו"ט, התריעו כי המדינה, שמתקצבת את שכר המטפלים והמדריכים בשכר מינימום, לא מאפשר גיוס של עובדים חדשים ושימור הקיימים. הארגונים דורשים להעלות את שכר העובדים ל-8,000 שקלים לחודש. "כמי שתומכים יום יום באנשים עם מוגבלות, ההשלכות החמורות על הילדים והאנשים עם מוגבלות ועל בני משפחותיהם לרבות פגיעה משמעותית בפרנסת בני המשפחה וההכבדה של העומס הטיפולי המוטל ממילא על כתפי משפחות של אנשים עם מוגבלות, ידועים לנו היטב", הסבירו הארגונים בהודעה.

כל מה שצריך לדעת השביתה

  • במרכזי היום לבוגרים במצב סיעודי וטיפולי מגיל +21 ובמרכזי התעסוקה לא ייקלטו אנשים חדשים.
  • בצהרונים, הארכות היום והמועדוניות לילדים עם מוגבלות בבתי הספר לא ייקלטו ילדים חדשים, כך
  • שהילדים יסיימו את יום הלימודים בשעות הצהריים.
  • החל מ-10 בספטמבר תהיה השבתה מלאה של כל מסגרות אלה, אם גם לאחר ההשבתה הראשונה לא יינתנו תוספות שכר לעובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully