וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכנית - להתנקש בזלנסקי: אוקראינית העבירה מידע לרוסיה על תנועות הנשיא

עודכן לאחרונה: 7.8.2023 / 18:23

שירותי הביטחון עצרו מוכרת לשעבר בבסיס צבאי, בחשד שריגלה לטובת מוסקבה וסיפקה לה מידע על ביקור של זלנסקי במחוז מיקולייב. הרוסים היו אמורים לתקוף אותו מהאוויר, אך המזימה נחשפה וננקטו אמצעי ביטחון נוספים להגנה על הנשיא

תיעוד: סירת נפץ אוקראינית תוקפת ספינת קרב רוסית בים השחור/טוויטר

אישה אוקראינית נעצרה על ידי שירות הביטחון של אוקראינה בחשד שסייעה למזימה רוסית לחסל את הנשיא וולודימיר זלנסקי - כך אמרו היום (שני) שירותי הביטחון במדינה.

גורמים רשמיים בשירות הביטחון (SBU), אמרו שהאישה, תושבת מחוז מיקולייב שבדרום-מזרח המדינה, נחקרה בחשד שסיפקה לכוחות הרוסיים מידע על ביקור המתוכנן של זלנסקי במחוז שבקו החזית. גורמים ברשויות אכיפת החוק של אוקראינה אמרו כי היא נתפסה "על חם" כשמסרה מידע לרוסים, כולל לוח הזמנים המלא של הנשיא, שביקר באזור בסוף החודש שעבר.

לטענת גורמים אוקראיניים, הכוחות הרוסיים היו אמורים אז להורות על תקיפה אווירית כדי להתנקש בחייו של זלנסקי, סמל המאבק האוקראיני בפלישה ומי שהצליח לגייס את מדינות המערב המהססות בתחילת המלחמה. התכנית נחשפה לקראת הגעתו של הנשיא, וגורמי ביטחון אמרו כי ננקטו "אמצעי אבטחה נוספים" בזמן שהוא שהה באזור.

אישה שנעצרה על ידי שירותי הביטחון של אוקראינה בחשד שהעבירה מידע לרוסיה על תנועותיו של הנשיא וולודימיר זלנסקי, 7 באוגוסט 2023. שירותי הביטחון של אוקראינה, אתר רשמי
החשודה בהעברת המידע לרוסים לאחר מעצרה/אתר רשמי, שירותי הביטחון של אוקראינה

"שירות הביטחון האוקראיני המשיך לתעד את פעולותיה הפליליות של משתפת הפעולה עם האויב כדי להשיג נתונים חדשים על 'מפעיליה' הרוסים והמשימות שקיבלה", נמסר בהצהרת שירותי הביטחון.

לדבריהם, המידע שנאסף העלה כי היא איתרה את מערכות ההגנה ומחסני התחמושת של אוקראינה ברחבי אזור אוחקוב, שאליו היא נסעה וצילמה בו אתרים. האישה, ששמה לא פורסם, עבדה בעבר כשאת מכירות בחנות צבאית בשטח של אחת מיחידות הצבא במחוז. היא חשודה שתכננה לחלוק את המידע הזה עם רוסיה לקראת "תקיפה אווירית מאסיבית" במיקולייב.

עוד בוואלה!

להתראות לנין: אוקראינה נפרדת מהסמלים הסובייטים

לכתבה המלאה
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בביקור בעיר מיקולייב, 27 ביולי 2023. רויטרס
סומן על ידי פוטין כבר בתחילת המלחמה. זלנסקי במהלך ביקורו במיקולייב, בחודש שעבר/רויטרס

זלנסקי, שאותו סימן נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כיעד מספר אחד כבר בתחילת המלחמה, אמר כי הוא תודרך על "המאבק בבוגדים באוקראינה" במהלך שיחת הוועידה היומית שלו עם בכירי ההנהגה במדינה.

בימים הראשונים של המלחמה, דווח כי אוקראינה סיכלה ניסיונות של שכירי חרב רוסים להתנקש בזלנסקי שנותר בקייב וסירב לעזוב את המדינה כפי שייעצו לו כמה מנהיגים מערביים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully