וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל סופת טייפון: עשרות אלפי חניכי צופים מפונים בדרום קוריאה

עודכן לאחרונה: 7.8.2023 / 16:30

הכינוס הבינלאומי של התנועה חווה שיבושים רבים מאז תחילתו, כולל חניכים שהתעלפו מחום ותלונות על היגיינה ירודה. התקרבותה של הסופה "חאנון" שינתה לחלוטין את התכניות, והמוני החניכים שהגיעו מ-158 יועברו לבתי מלון ומתקנים אחרים בבירה סיאול ובערים אחרות

בווידאו: סופת הטייפון חאנון מכה ביפן/רויטרס

קוריאה הדרומית נערכת לפנות עשרות אלפי חניכים מתנועת הצופים המשתתפים בכינוס בינלאומי במדינה בשל הגעת הסופה הטרופית חאנון - כך אמרו היום (שני) גורמים רשמיים בתנועה. הארגון העולמי של תנועת הצופים אמר כי הוא קיבל אישור מממשלת קוריאה הדרומית על עזיבתם מוקדמת של כל המשתתפים בכנס שבמחוז בואן בדרום-מערב המדינה. המשמעות היא פינוי מהיר של עשרות אלפי צופים - רובם בני נוער - מ-158 מדינות מחוץ לנתיב הסופה.

השירות המטאורולוגי הדרום קוריאני חזה הסופה צפויה לפגוע במדינה ביום חמישי בבוקר, עם רוחות חזקות במהירות של 118 עד 154 קמ"ש. היא הזהירה כי אזורים נרחבים בדרום המדינה, כולל בואן, עלולים להיות מושפעים מהסופה כבר ביום רביעי. מלשכתו של הנשיא יון סוק יאול נמסר כי הוא קרא להפעלת תוכניות חירום, שעשויות לכלול העברתם לבתי מלון ומתקנים אחרים בבירת המדינה, סיאול, ובמרכזים עירוניים סמוכים.

הכינוס הבינלאומי של הצופים, המכונה ג'מבורי, נתקל במהמורות עוד לפני הסופה, כשגל חום אילץ אלפי חניכים מבריטניה ומארצות הברית לעזוב את האתר. מאות חניכים התעלפו וסבלו ממכות חום מאז תחילת הכינוס ביום רביעי. עוד לפני תחילתו, עלו חששות מהבאת מספר כה גדול של צעירים לשטח רחב ידיים ונטול עצים להגנה מפני השמש.

חברי תנועת הצופים מבריטניה נערכים לעזוב את כינוס התנועה בשל גל חום במחוז בואן, קוריאה הדרומית, 5 באוגוסט 2023. רויטרס
המארגנים ספגו ביקורת על בחירת המקום. חניכים בריטים נערכים לפינוי, שישי/רויטרס

בנוסף לכך, ראש משלחת הצופים מבריטניה - שהייתה הגדולה ביותר - ציין גם חששות מפני רמת ההיגיינה והמזון במחנה כחלק מהסיבות לנטישת הכינוס הבינלאומי הראשון של התנועה מאז תום מגיפת הקורונה. הרשויות אמרו כי חרף התקלות, הוא יימשך עד יום שבת כמתוכנן.

מושל מחוז צפון ג'אולה, שמארח את האירוע, התנצל בפני הציבור ואמר כי התנאים הסניטריים, כולל השירותים, משתפרים. לדבריו, הרשויות שלחו עשרות משאיות מים ומזגנים ניידים כדי לצנן את המשתתפים בכינוס.

בנוסף אליו, יו"ר מפלגת השלטון, קים גי-יון, התנצל גם הוא על התקלות הרבות והודה כי האירוע לא עבר בצורה חלקה. הוא הציע לחקור אם נעשה שימוש נכון בכספי משלמי המסים בהכנות לכינוס הצופים.

עוד בוואלה!

הוא חמק מהחוק באיטליה 11 שנה. אהבתו לקבוצת הכדורגל שלו הסגירה אותו

לכתבה המלאה
אוטובוסים חונים מחוץ לאתר כינוס תנועת הצופים במחוז בואן, קוריאה הדרומית, 5 באוגוסט 2023. רויטרס
אוטובוסים ערוכים לפינוי חניכים בריטים/רויטרס

חאנון מתקדמת כבר יותר משבוע בדרך חריגה ומפותלת סביב האיים הדרום-מערביים של יפן, תוך שהיא מביאה עמה גשמים כבד, מנתקת את אספקת החשמל לאלפי בתים ומשבשת טיסות ושירותי רכבות. הסוכנות המטאורולוגית של יפן דיווחה כי רוחות הסופה הגיעו בשעות אחר הצהריים למהירות של 108 קמ"ש, עם משבים חזקים יותר, והיא צפויה לשמור על עוצמה זו כשתפגע השבוע באי המרכזי של יפן, קיושו.

הסוכנות מסרה כי הסופה הייתה במרחק של כ-160 ק"מ מזרחית לעיר אמאמי שבקיושו, ונעה בהדרגה לכיוון צפון. היא הזהירה את התושבים באזורים שבנתיב הסופה מפני ממפולות בוץ, רוחות עזות וים סוער. לפי שירותי החירום, אדם אחד נהרג ו-70 איש נוספים נפצעו מנזקי הסופה באי אוקינאווה שבדרום יפן. בשל התחזית להמשך מזג האוויר הסוער, חברת הרכבות של מערב יפן שוקלת להשעות את שירותי רכבות הקליע המהירות מיום רביעי בלילה עד לבוקר שלמחרת.

גשמים שהביאה עמה סופת הטייפון חאנון בעיר מיאזקי, יפן, 7 באוגוסט 2023. רויטרס
גשמים שהביאה עמה סופת הטייפון חאנון בעיר מיאזקי, יפן, היום/רויטרס

קוריאה הדרומית מגדירה את חאנון כטייפון, שהיא סערה טרופית עם רוחות החזקות מ-61 קמ"ש. במדינה מעריכים כי היא תיחלש לכדי סערה בחמשת הימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully