וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירי מערכת הביטחון לשעבר בעתירה נגד ביטול הסבירות: "יחשוף לוחמים לתביעות בהאג"

עודכן לאחרונה: 6.8.2023 / 13:37

19 קצינים בכירים, בהם ראשי שב"כ ארגמן ודיסקין, והאלופים במיל' טל רוסו, נמרוד שפר ורוני נומה, הצטרפו לעתירה שהגיש אל"ם במיל' נגד ביטול עילת הסבירות, בטענה כי היא מעלה דרמטית את הסיכון למעצרם של לוחמי צה"ל והעמדתם לדין בהאג. "הממשלה טומנת להם מלכודת משפטית"

לאחר אישור החוק לביטול עילת הסבירות: השבוע ה-30 למחאות נגד המהפכה המשפטית/מערכת וואלה!

19 ראשי מערכת הביטחון לשעבר הצטרפו היום (ראשון) לעתירה נגד ביטול עילת הסבירות שהגיש אל"ם שביקש להישאר בעילום שם, מחשש כי החוק יסכן לוחמי צה"ל לשעבר ויחשוף אותם למעצרים ותביעות בבית הדין הבינלאומי בהאג. בין המצטרפים לעתירה - ראשי השב"כ לשעבר נדב ארגמן ויובל דיסקין, האלופים במיל' טל רוסו, נמרוד שפר ורוני נומה, ראש אגף המבצעים במוסד עד לאחרונה אל"ם במיל' נבו ארז, תתי אלופים וקציני מילואים בכירים נוספים.

עו"ד עודד סבוראי, המייצג את העותרים ביחד עם עו"ד סיון האוזמן, אמר היום כי "עמדת היועצת המשפטית לממשלה והמומחים למשפט בינלאומי היא, שביטול עילת הסבירות מעלה דרמטית את הסיכון למעצרם של לוחמי צה"ל ויתר זרועות הביטחון ולהעמדתם לדין בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג ובמדינות שעויינות את ישראל. ביד אחת שולחת ממשלת ישראל את טובי בניה להילחם בשדה הקרב, וביד השנייה היא טומנת להם מלכודת משפטית שעלולה להוביל למעצרם בחו"ל ולהרס חייהם. או שחברי הכנסת לא ידעו מה ההשלכות של הצבעתם לביטול עילת הסבירות, או שידעו ופשוט החליטו להפקיר את הלוחמים".

בית הדין הבינלאומי בהאג. רויטרס
"או שהח"כים לא ידעו מה ההשלכות, או שידעו והחליטו להפקיר לוחמים". בית הדין בהאג/רויטרס

עו"ד סבוראי הוסיף כי "מדובר במאמץ מאורגן שנועד למנוע מידע חיוני ומהותי מחברי הכנסת בטרם יצביעו, וככזה, הדבר מהווה פגם חמור מאד בהליך החקיקה. רה"מ מעולם בעבר לא היה עסוק מכדי לפגוש ברמטכ"ל. יו"ר ועדת חוץ וביטחון מעולם בעבר לא נרדם בשמירה, ובטח שלא במשך אחת עשרה משמרות, בהן התעלם מדרישת חברי האופוזיציה לכנס את הוועדה".

אלוף במיל' נמרוד שפר התייחס לעתירה ואמר כי "הלוחמים, שיעשו הכל כדי להמשיך ולשרת את המדינה נגד אויביה, חוששים באופן ממשי שביטול עילת הסבירות עלול להוביל לסיכון לחשיפה שלהם למעצרים וכתבי אישום בבתי משפט שונים בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully